Aihe: Laitetaampa mulle uusi mikkisetti!
1 2
Ahokkis
17.05.2009 00:49:14
Morjens!

Ostin tässä uuden kitaran (Vintage vrs100) ja huomasin että mikit ei ole ihan mun makuun. Kaulamikki on aavistuksen liian tuhnu ja ylä/middlekireä, kuulostaa kasibittiseltä. Saisi olla kirkas ja lämmin, mutta kuitenkin tarvittaessa räväkkä. Tallamikillä saisi olla kirkkautta ja räväkkyyttä.

Bändin kanssa veivaan mättöä, mutta muuten tykkään soitella keviää funkkia/progea/klassista rokkia.

Oon miettinyt dimarzion Air Nortonia ja Air Zonea tai teslatekiltä jotain jos on(suosituksia?). Olisko toi se mun setti vai osaisitteko mikimestarit kehotaa muita settejä..?
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Ihmissyöjä
17.05.2009 01:12:29
Miten olis ihan tuollainen klassinen Seymour duncanin setti, JB TB4 tallaan ja '59 SH1N kaulaan?
"Mitään paskaa ei soiteta. Ainoastaan kusta"
Ahokkis
17.05.2009 01:18:29
Ihmissyöjä: Miten olis ihan tuollainen klassinen Seymour duncanin setti, JB TB4 tallaan ja '59 SH1N kaulaan?

Ei kyllä paha ehdotus, laitetaan korvan taakse.:P
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
jan_k
17.05.2009 01:20:19
Kyllä toi jb/59 on aika voittamaton yhdistelmä mielestäni.
McNulty
17.05.2009 01:29:08
jan_k: Kyllä toi jb/59 on aika voittamaton yhdistelmä mielestäni.

Onhan se jollei tiedä paremmasta :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Icy-Sun
17.05.2009 01:34:37
bonecrusher: Onhan se jollei tiedä paremmasta :)

Haha :) Kuka ehtii ensinnä ehdottaa BKP:tä. Niitähän täällä nykyään hehkutetaan.
pekurides
17.05.2009 01:35:52

Icy-Sun: Haha :) Kuka ehtii ensinnä ehdottaa BKP:tä. Niitähän täällä nykyään hehkutetaan.

samaa täälläkin odotellaan ettei ite joudu.....
Tunteella päin vittua.
Ihmissyöjä
17.05.2009 01:38:00
No niin, takaisin ruotuun nyt, poijaat.
"Mitään paskaa ei soiteta. Ainoastaan kusta"
Icy-Sun
17.05.2009 02:02:00
Onko niistä BKP:isä muuta tietoa kun kuumemmista mikeistä? Lähinnä Warpiggiä ja Nailbombia kaikki kehuvat, mutta mites nämä esim. VHII ja Black Dog? Aloittajan tapauksessa voisi toimiakin.
Crossroad
17.05.2009 09:57:32
Tallassa voisi toimia Seymour Duncan Pearly Gates mainiosti.
Foo Player
17.05.2009 10:41:23
Tässä olisi yksi parhaiten toteutettuja mikkien vertailuja mihin olen koskaan törmännyt. Mikit on suurimmaksi osaksi aika butiikkitavaraa, mutta on siellä esim Duncan JB ja Pearly Gateskin. Voi ainakin verrata onko eroa butiikkitavaraan.

http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=47257

Studiossa tehty 23 tallahumbubuckerin vertailu. Kaikilla mikeillä soitettu samat hyvin monipuoliset pätkät. Lisäksi pätkien eri osoissa on käytetty erilaisia vahvistimia ja pätkät sisältävät sekä soittelua kappaleiden kontekstissa että pelkällä kitaralla.
It's one louder!
McNulty
17.05.2009 12:33:12
Icy-Sun: Onko niistä BKP:isä muuta tietoa kun kuumemmista mikeistä? Lähinnä Warpiggiä ja Nailbombia kaikki kehuvat, mutta mites nämä esim. VHII ja Black Dog? Aloittajan tapauksessa voisi toimiakin.

Itse en nykyään käytä muuta kuin miedompia mikkejä. Stormy Monday ja The Mule pääasiassa, mutta oli miulla aikaisemmin The Mule/Black Dog setti Les Paulissa.

The Mule toimi silloin vähän PAF-tyylisenä, mutta läskimpänä kaulamikkinä (Muulissa on just sopivasti potkua takana). Black Dog sitten asteen pari kuumempana tallamikkinä. Tuo Black Dog vastaa aika hyvin modernisoitua PAFfia, eli se on ulostuloltaan Gibson Classic '57 Plussan kanssa samaa osastoa. Soundiltaan tummempi mitä Muuli tai Myrskyisä Maanantai. VHII on minulle toistaiseksi vieras...
pekurides
17.05.2009 12:49:32

Foo Player: Tässä olisi yksi parhaiten toteutettuja mikkien vertailuja mihin olen koskaan törmännyt. Mikit on suurimmaksi osaksi aika butiikkitavaraa, mutta on siellä esim Duncan JB ja Pearly Gateskin. Voi ainakin verrata onko eroa butiikkitavaraan.

http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=47257

Studiossa tehty 23 tallahumbubuckerin vertailu. Kaikilla mikeillä soitettu samat hyvin monipuoliset pätkät. Lisäksi pätkien eri osoissa on käytetty erilaisia vahvistimia ja pätkät sisältävät sekä soittelua kappaleiden kontekstissa että pelkällä kitaralla.

voi jumankauta kun tuo herbertti jytkää siellä loppupäässä.........

Pakko saada..... vaikka tiesin sen jo ennestäänkin:) ...ei olisi pitänyt kuunnella....

hiukan eksoottisempia mikkejä tuolla mutta hyvin tehty!
Tunteella päin vittua.
Gary the pine
17.05.2009 20:38:44
bonecrusher: Onhan se jollei tiedä paremmasta :)

Paremmasta ja paremmasta, aika makuasioita, mutta ite vaihdoin viikon kokeilun jälkeen Charvelin kutoseen Miracle Manin ja Trilogy suite kaksikon tilalle tutut JB:n ja Hotrailsit ja kyllä mun korvaan SD:t pyyhkii pöytää ja lattiaa BKP:n tuotteilla. Oli helppo ja lyhyt kokeilu eikä tule toistumaan.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Juicy
17.05.2009 21:46:28

Gary the pine: Paremmasta ja paremmasta, aika makuasioita, mutta ite vaihdoin viikon kokeilun jälkeen Charvelin kutoseen Miracle Manin ja Trilogy suite kaksikon tilalle tutut JB:n ja Hotrailsit ja kyllä mun korvaan SD:t pyyhkii pöytää ja lattiaa BKP:n tuotteilla. Oli helppo ja lyhyt kokeilu eikä tule toistumaan.

Oliko mikit käytetyt, vai tilasitko suoraan pajalta? Kai tilausta tehdessä mainitsit Timille mihin kitaraan tulevat, ja millaista soundia haet?
"I go where I please, and I please where I go"
Swan
17.05.2009 22:25:17
Icy-Sun: Onko niistä BKP:isä muuta tietoa kun kuumemmista mikeistä? Lähinnä Warpiggiä ja Nailbombia kaikki kehuvat, mutta mites nämä esim. VHII ja Black Dog? Aloittajan tapauksessa voisi toimiakin.

VHII sopii ainakin Stratoon kuin nenä päähän. Instant kasari, kuten nimikin vähän vihjaa. Ei liian kuuma, mutta perusluonteessa on sitä kaivattua napakkuutta. Poppelirungosta en tosin tiedä, kannattaa melkein muutenkin kääntyä tässä Tim Millsin puoleen.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Satu ja Tuija
17.05.2009 22:49:20
Miten se vika on aina muuten mikeissä...
pietari-poika
17.05.2009 22:53:17 (muokattu 17.05.2009 22:53:58)
Satu ja Tuija: Miten se vika on aina muuten mikeissä...

Jaa-a. Kyllä urheilussakin on aina vääränlainen maila tai pallo on huono tai muuten vaan jotain.... :D

Mikäli on huono vahvistin ja vaikka kuinka vaihtais mikkejä niin ei se soundi oikeastaan paremmaksi muutu. Sanon vaan yleisesti, ketjun aloittajalla tuntuu olevan vahvistuspuoli ihan kunnossa. (Itselläni ei ole. :P)

Vaikkei asiaan liitykään, tsekatkaapas toi "sormien vaikutus sointiin" -mutuilutopik.
McNulty
17.05.2009 23:34:42
Gary the pine: Paremmasta ja paremmasta, aika makuasioita, mutta ite vaihdoin viikon kokeilun jälkeen Charvelin kutoseen Miracle Manin ja Trilogy suite kaksikon tilalle tutut JB:n ja Hotrailsit ja kyllä mun korvaan SD:t pyyhkii pöytää ja lattiaa BKP:n tuotteilla. Oli helppo ja lyhyt kokeilu eikä tule toistumaan.

Minulle tuli tästä kirjoituksesta ihan ensimmäisenä mieleen että "tässä nyt vaan jauhetaan foorumilla", vaikka oikeasti mitään ei ole testattukaan. Randomilla valittu kaksi mikkiä joista julistetaan mutuilemalla oma mielipiteensä. Sitten lopulta ajattelin kuitenkin, ettei sillä ole väliä onko testattu vai ei... enhän miekään kaikista BKP:n tuotteista diggaile. Esim. Nailbomb ei lopulta ollut minua varten ja nyt ESP:ssä ja Charvelissa on DiMarziota. Nailbomb oli liian herkkä korkeussäädölle ja kaikki aika reeniksellä meni mikin ruuvaamiseen ylösalas kolossaan. Samoin se oli aivan liian kuuma miun rokkitouhuihin (liian moderni soundiltaan). En silti itse julistaisi kaikkia tuotteita surkeiksi sen pohjalta että on kahta mikkiä testailtu.

Loppupeleissähän kyse on just siitä mistä itse pitää ja sen oman soundinsa voi löytää 5 sentin tai 5 miljoonan vermeistä (tai jostain tuolta väliltä). Mitään oikeaa vastaustahan ei ole. Ei siitä pienestä sarkasmista sen suurempia hernepusseja kannata nasaalikäytäviin imaista.

PS. Onhan niitä muitakin mikkivalmistajia kuin BKP, joita kannattaa perinteisten Duncanien, Marzioiden ja EMG:n ohessa testailla. Rio Grande Pickupsista aina WB pickupsiin tai Stephens Designiin asti.
LesPaul70
18.05.2009 09:48:20 (muokattu 18.05.2009 09:50:30)
Satu ja Tuija: Miten se vika on aina muuten mikeissä...

Niinpä. Vaikka siksi, että niitä on helpompi&halvempi vaihtaa kuin koko kitaraa. Vielä kun saisi sellaiset mikit, joiden läpi lehmus kuulostaa 50-luvun Honduras-mahongilta ja meikäläisen räpellys Jeff Beckiltä tai Al Di Meolalta...

bonecrusher: Minulle tuli tästä kirjoituksesta ihan ensimmäisenä mieleen että "tässä nyt vaan jauhetaan foorumilla", vaikka oikeasti mitään ei ole testattukaan. Randomilla valittu kaksi mikkiä joista julistetaan mutuilemalla oma mielipiteensä. Sitten lopulta ajattelin kuitenkin, ettei sillä ole väliä onko testattu vai ei...

Minä en lukenut tuota ihan noin. Uskon postaajan olleen ihan tosissaan.

Vaikka itsekin pidän BKP:n mikkejä huippuina (näkeehän sen artikkeleistanikin), uskon myös, että jokaisen makuun ne eivät ole ja, aivan erityisesti, että mikä tahansa BKP ei sovi mihin tahansa kitaraan ja mihin tahansa tarkoitukseen.

Esimerkiksi Rebel Yelliähän monet ostivat sen takia, että se on nimekkään (tietyissä piireissä) kitaristin signature-mikki. Sitten huomasivat, että heidän kitaroissaan se kuulosti skeidalta ja haukkuivat mikin lyttyyn BKP:n keskustelupalstalla. Piikikkäänä ja ohkaisena pitivät. Ettei tässä olisi käynyt samoin? Hankitaan pari BKP-mikkiä ihan mielikuvien perusteella selvittämättä etukäteen, miltä ne soundaavat ja sopivatko ne oman kitaran puihin?

Mainittu Miracle Man kuuluu niihin BKP-mikkeihin, jota en itse lähtisi kokeilemaan ihan summan mutikassa sikasäkissä-periaatteella. Tämä perustuu ihan BKP:n keskustelupalstalla olleisiin käyttäjäkokemuksiin, arvioihin sekä ääninäytteisiin, joiden perusteella arvelen Miracle Manin olevan aika erityylinen mikki kuin oma soundi-ihanteeni.

Lisäksi Tim Mills todellakin antaa itse sähköpostilla suosituksia mikistä, kun vain ilmoittaa millaiset kamat itsellä on ja minkätyylistä soundia hakee. Tätä mahdollisuutta kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Eivät ne BKP-mikit tietysti sittenkään ole mikään hopealuoti kaikkiin soundiongelmiin tai edes kaikkien makuun. Esimerkiksi hajakääminnän ansiosta selkeämpi soundi voi olla joillekin vain haitta, jos tykkää sellaisesta paksummasta (minun mielestäni sameammasta) soundista.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)