Aihe: Randall rh 50 t putki nuppi
1
villez
12.05.2009 09:41:45
Onko kellään kyseisestä nupista minkäälaista kokemusta? tekis mieli ostaa uus nuppi muttei liian kallista ni tuli tollanen mieleen.
Antti1
12.05.2009 11:23:06
villez: Onko kellään kyseisestä nupista minkäälaista kokemusta?

On, mitä sä haluaisit siitä tietää ja millaiseen käyttöön oot vehjettä hakemassa?
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
duc
12.05.2009 11:24:48 (muokattu 12.05.2009 11:25:20)
Compoversio oli huono. Osta Bugera hevikäyttöön, halvempi ja parempi soundi.
morgga
12.05.2009 11:32:48
Itselläni on tuollanen jo pitkän aikaa ollut, kunnon kaappi alle niin toimii. Hevijä jumputtelen.
BASOJYTÄM
villez
19.05.2009 13:02:06 (muokattu 19.05.2009 13:03:17)
Antti1: On, mitä sä haluaisit siitä tietää ja millaiseen käyttöön oot vehjettä hakemassa?

Siis että onko n.s hinta/laatusuhde kohallaan vai onko ihan turha ku tota hintaa kattelin? treeni ja keikka käyttöön tulis... Sit oon tost bugerastki kuullu et on kuulemma ihan hyvii peavey kopioit (esim. bugera 6260).

edit:Nii ja heviä soittelen :D
Painajaismainen
19.05.2009 13:06:21
Hiiwiä tuli tuollaisella jumputeltua ja hyvin pelitti. Aika tummasoundinen vehje ja puhtaat ei pysyneet aivan puhtaina kovin hyvin mutta hintaisekseen jees.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka "Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40
Antti1
19.05.2009 19:34:47
Tummaa mättösoundia hakiessa toimii, varsinkin jonkun alapäätä vähän leikkaavan overdriven kanssa. Kannattanee olla alla melko keskiäänipitoinen ja tiukka kaappi, jos haluaa saada pelittämään kunnolla. Vaikka joku hyvä V30-vekotin ajaa asiansa.
Metal_Late
19.05.2009 20:48:35 (muokattu 20.05.2009 16:20:26)
Minä voisin torstaina äänittää Bugeran 333xl:ääni ja laittaa tänne, jos kiinnostaa?
villez
19.05.2009 22:00:46
Metal_Late: Minä voisin torstaina äänittää Bugeran 333xl:ääni ja laitta tänne, jos kiinnostaa?

joo kyl kiinnostais!
Szandor
21.05.2009 00:21:24
yleis saundi on kyl "tumma" mutta minun mielestä higain särö on herkkua.
Antti1
21.05.2009 00:30:26
Szandor: yleis saundi on kyl "tumma" mutta minun mielestä higain särö on herkkua.

Tuolla pääsee ehkä noista halpislaitteista lähimmäksi näitä Mesabuugiewoogie -mättösoundeja, jos semmosia kaipailee. Ei se oo ihan Recto (vähän tiukempi ja yläpää sivistyneempi, Rectossa enempi massaa), eikä ihan mikään Mark-sarjalainenkaan, mutta jotain sellaista "hätäpaskaa" noita tavoitellessa tuosta saa kyllä säädettyä ihan hyvinkin. Jälleen kerran se kaappi tosin tulee vastaan; huonolla halpiksella ei vaan lähde.

Rokkiakin tuosta irtoaa, muttei se totuuden nimissä oo tuon vahvarin juttu. Puhdas on sellanen perusmauton, joskin säröytyvät toooosi helposti ja niissä on tajuttomasti yläbassoja mukana. Kaikua mun bändin rumpali kuvaili sanalla sieluton ja se on mun mielestä hyvä adjektiivi sille. Se kuulostaa reverbiltä, mutta siihen se sitten jääkin. Ihan käyttis kuitenkin, jos jousia soundiinsa kaipaa.

Eq noissa on melko tehokas, muttei sillä jälleen tehdä mitään ihmeitä värkin perusluonteen korjaamiseksi/muuttamiseksi. Yläpää käyttäytyi mun mielestä vähän ihmeellisesti ja harkitsinkin hetken aikaa eq-poljinta sen fiksaamiseksi. Siinä oli sellainen tietty ärsyttävä alue yläkeskiäänen ja diskantin välimaastossa. Sen sai kyllä pois, mutta soundi meni helposti liian tummaksi sitten.
Metal_Late
21.05.2009 15:28:45 (muokattu 21.05.2009 15:29:24)
Puhdas on sellanen perusmauton, joskin säröytyvät toooosi helposti

Bugerassa puhdas on järkevillä voluumeilla melkein mahdoton saada säröytymään tai hajoamaan :).
Antti1
21.05.2009 16:49:09
Metal_Late: Bugerassa puhdas on järkevillä voluumeilla melkein mahdoton saada säröytymään tai hajoamaan :).

Hajoamaan? Onko se sit hyvä juttu, jos puhdas on kliinisen puhdas väkisinkin?
Juicy
21.05.2009 17:01:47 (muokattu 21.05.2009 17:02:43)

Antti1: Hajoamaan? Onko se sit hyvä juttu, jos puhdas on kliinisen puhdas väkisinkin?

Toisille ihmisille tuo on ilmeisen tärkeää, mutta kyllä sen saa ruvelle jos haluaa. Se miten se vastaa kitaralta tulevaan dynamiikkaan ja miten cleanin gain-potikan käyttöalueet toimii käytännössä onkin eri juttu.

Ite niin harvoin puhtailla soittelen, että vähän hankala sanoa onko hyvä/toimiiko hyvin, jne. Kyllä säätövaraa ainakin löytyy, bright-namiskat sun muut säädöt muokkaa huomattavasti soundia. Sitten kun mennään astrologiselle tasolle puhumaan soundin "lämmöstä", "transparenttiudesta" ja "pehmeydestä" niin varmasti jokin Hiwatti, Voxi tai mikälie marsun plexi vie potin.

Ite tykkään kasarimmassa hevissä crunchilla vetää gainit kaakossa, on vähän marsumaisen harvaa se särö. Näin siis kuvittelen, en ole livenä kepin varresta noita Marshallin nimekkäimpiä vahvareita kuullut. Ainoa vika siinä on vain, että huiluäänet ei meinaa lähteä, tosin jos mulla oli Bossin NS2:nen silloin päällä niin kummako tuo.

Piti oikein tarkistaa mihin ketjuun kirjottelen, tulee niin offaria että huhhuh. Puhuin siis Bugerasta, en tuosta Ranesta. :P
"I go where I please, and I please where I go"
duc
21.05.2009 17:09:26
Juicy:
Piti oikein tarkistaa mihin ketjuun kirjottelen, tulee niin offaria että huhhuh. Puhuin siis Bugerasta, en tuosta Ranesta. :P

Ja Bugeroissakin on eroa, itellä oli ennen myös tuo 6262, jossa puhdas kanava ei humpparikitaralla pysynyt ihan niin puhtaana kuin olisi toivonut. 333(XL) sitten taitaa omata puhtaamman puhtaan kanavan :)
Antti1
21.05.2009 17:12:02
duc: Ja Bugeroissakin on eroa, itellä oli ennen myös tuo 6262, jossa puhdas kanava ei humpparikitaralla pysynyt ihan niin puhtaana kuin olisi toivonut. 333(XL) sitten taitaa omata puhtaamman puhtaan kanavan :)

No mikäli noi tulee esikuviinsa, niin 6505 säröytyy melko helposti puhtailla, + versio myös. XXX pysyy todella pitkälti täysin puhtaana ja JSX on hiukan lämpöisempi/säröytyvämpi.
duc
21.05.2009 17:39:00 (muokattu 21.05.2009 17:40:57)
Antti1: Eq noissa on melko tehokas, muttei sillä jälleen tehdä mitään ihmeitä värkin perusluonteen korjaamiseksi/muuttamiseksi. Yläpää käyttäytyi mun mielestä vähän ihmeellisesti ja harkitsinkin hetken aikaa eq-poljinta sen fiksaamiseksi. Siinä oli sellainen tietty ärsyttävä alue yläkeskiäänen ja diskantin välimaastossa. Sen sai kyllä pois, mutta soundi meni helposti liian tummaksi sitten.

Takas Randaliin... tuo ärsyttävä taajuusalue oli compossakin läsnä, ja siitä pääsi kyllä eroon EQ-pedaalilla efektiloopissa. Mutta ite kyllä lähtisin siitä, että vahvistimen pitäisi kuulostaa hyvältä ilman tuollaista säätöä...

Liikaa alapäätä ei tuossa avoimessa compossa ollut, särön luonne oli kyllä jollain tapaa transistorivahvistinmainen, tai vähän sellainen dynamiikaltaan puutteellinen hi-gain -särö. Sellaista hyvää tuosta vois sanoa, että master volume toimi hyvin jo kotivoluumeilla...
Mandarax
21.05.2009 17:41:23
Antti1: No mikäli noi tulee esikuviinsa, niin 6505 säröytyy melko helposti puhtailla, + versio myös. XXX pysyy todella pitkälti täysin puhtaana ja JSX on hiukan lämpöisempi/säröytyvämpi.

Tuo 6505 tosiaan säröytyy hieman kiusallisenkin helposti, ainakin verrattuna 333XL:ään joka taas pysyy Piiviin verrattuna hyvinkin kuulaana. Tosin se steriiliys vaivaa kyllä noiden molempaisen kliinejä...
Ja hups - nyt menee kyllä ihan aiheen ohi... sorry. Jatkakaa Randallista..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)