![]() 23.02.2008 17:01:19 (muokattu 23.02.2008 17:47:03) | |
---|---|
Nyt sitten päättivät vanhat putkea sanoa sopimuksensa irti, jo pitkään aikaan Huutaja-kombon tehot ovat laskeneet. Vahvari on ollut mulla kolme vuotta, enkä ole vaihtanut putkia kertaakaan. Nyt ajattelin sitten laittaa kaikki putket vaihtoon kerralla ja hoidattaa vaihtamisen ammattilaisella. Mitäis putkia suosittelisitte? Ehkä vähän pyöreämpää saundia haussa. Mulla on kitarakaapissa x-kuviossa Greenbackit ja Celestionin Century Vintage Neot. Sattuukos muuten joku tietämään, missä Tampereella voi vaihdattaa putket? Ainakin Audiotaso tekee tätä, mutta onko jotain muitakin mestoja? Vahvarikellari taitaa olla poissa kuviosta, nettisivut eivät ainakaan toimi. Ostetaan soittotaito. | |
![]() 23.02.2008 17:25:38 (muokattu 23.02.2008 17:36:32) | |
No tämä ketjuhan tuli kuin tilauksesta, joten sallinet liittyä tähän kysymyksineni. Kokemuspohjaista vastausta en kyllä tuohon pysty antamaan, Screamerin kun olen omistanut huimat muutaman päivän, mutta muistaakseni ainakin Tungsolin putkia on Screamerin omistajat suosineet sekä pääte- että etuspuolella. Mutta niin, niitä omia kyssäreitäni: millainen biasointisysteemi Screamerissä on? Jostain olen saanut käsityksen, ettei siinä olis bias-trimmeriä vaan joutuu puljaamaan kolvin kans. Pitääkö paikkansa? Entä pääteputkien yhteensopivuus, kun manuaalissa mainitaan näin 5881(/6L6GC). Onko nuo putkityypit suoraan yhteensopivia keskenään ja vaatii vain biassäädön (kun noiden max tehohäviöt on kuitenkin aivan eri luokkaa keskenään)? Voiko eri kanavien gaineihin vaikuttaa valitsemalla etusputket sopivasti, eli et sais esim. lead-kanaviin pehmeämpää soundia vaikuttamatta clean/crunch -kanaviin, jos ymmärrätte mitä ajan takaa? Vai vaikuttavatko kaikki etusputket aina kaikkiin? Huh, paljon (ja oletettavasti tyhmiä) kysymyksiä.. Juu, on ensimmäinen täysputkivehje kyseessä. Miten muuten, Eddie, Greenbackit futaa Screamerin kans? Noi V30:t on tosiaan vähän turhan terävähkön oloiset, joten menee varmaan jossain välissä vaihtoon jahka keksii korvaajat. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 | |
![]() 23.02.2008 17:46:24 | |
Selvennyksenä vielä avausviestiin se, että mullon on siis Screamer kombo. Mutta ei taida vaikuttaa asiaan paljoakaan. Miten muuten, Eddie, Greenbackit futaa Screamerin kans? Noi V30:t on tosiaan vähän turhan terävähkön oloiset, joten menee varmaan jossain välissä vaihtoon jahka keksii korvaajat. Heh, itse testailin kaverin V30-elementeillä ladattua kaappia ja se oli kyllä Screamerin kanssa turhan terävä ja korosti vielä entisestään Screamerin kireätä ominnaissaundia. Tai no, jos pitää siitä korkeasta kirskunnasta niin mikäs siinä. :p Omaan korvaan Greenbackit futaa todella hyvin. Löysin tämän nykyisin kaappini käytettynä n. vuosi sitten eikä ole ollut valittamista ollenkaan. Saundi on paljon pehmeämpi kuin noiden V30-elementtien kanssa- Tosin pienillä voluumeilla tuntuu, että saundi on kovin diskanttinen, mutta lämpöä tulee kun nostaa hiukan volaa. Bändisoitossa pelaa oikein hyvin. Ja eka putkivehje tämä on mullakin, eli lue nämä mun kommentit kunnon suodattimen kanssa... :P Ostetaan soittotaito. | |
![]() 23.02.2008 18:26:53 | |
Minä laitoin screameriin jj:n putkia, v1 ja v4 ecc81, v2 ja v3 ecc83s. Luultavasti vaihdan siihen vielä tung-solin niin ei jää ihan niin tummaksi. Päätteesen ostin jj:n kt77:t mutta ne ei ole vielä paikallaan. Varmaan ensi viikolla saan koneen taas takaisin niin voin raportoida toimivuudesta... Pelkillä etusilla soundi muuttui vähän pehmeämmäksi ja kihinä väheni huomattavan paljon. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 23.02.2008 18:46:21 | |
Nuo kt77 on pirun tykit putket! kunhan vaan käy screameriin heittämällä? (käyvät vissiin hiukan kuumempana kun ovat EL34 yhteensopivat) Mulla oli ne Framus cobrassa ja tuli paljon paksumpi ja jytkympi saundi kuin EL34 ja hiukan siihen 6l6 suuntaan. Hevanderiputket imo. Kannattaa juu etuseen heitellä useampi erimerkkisiä putkia ja kokeilla mistä itse tykkää... tung-sol,svetlana ja JJ. Tunteella päin vittua. | |
![]() 23.02.2008 19:42:05 (muokattu 23.02.2008 19:42:37) | |
Kiva kiva että otettiin sitten puheeksi tämäkin. Itse ostin käytettynä screamer combon tässä muutama kuukausi sitten, kuulemma pari vuotta ja vähän päälle vanha peli. Myös minulle soundi on vähän turhan kireä, jotain pehmentävää täytettä pitäisi laittaa sisälle tässä joskus. Katsotaan mitä asiasta tietävillä on ehdoteltavaa. | |
![]() 23.02.2008 20:15:58 | |
Kiva kiva että otettiin sitten puheeksi tämäkin. Itse ostin käytettynä screamer combon tässä muutama kuukausi sitten, kuulemma pari vuotta ja vähän päälle vanha peli. Myös minulle soundi on vähän turhan kireä, jotain pehmentävää täytettä pitäisi laittaa sisälle tässä joskus. Katsotaan mitä asiasta tietävillä on ehdoteltavaa. En tiedä muutaku mitä kaverin peliä rukattiin mutta se screamer on van luonteeltaan sellanen tiukka että ei siitä mitään rectoa millään taho saada mutta ainakin JJ:n etusputket pehmenti saundia jonnin verran ja kun siihen vielä hiukan laadukkaammat päättärit isket kiinni niin.... hyvä tuloo. Tunteella päin vittua. | |
![]() 23.02.2008 20:32:33 | |
Mä laitoin silloin kun noi vielä omistin Screamerin sekä Thunderin etuset täyteen JJ:tä, toimii! Must noille vehkeille, ekaksi putkeksi sitten tarpeen tullen TungSolia tahi jotain muuta laadukasta. All you really need is your imagination... And a Tele... | |
![]() 23.02.2008 21:14:47 (muokattu 23.02.2008 21:15:21) | |
Täällä näköjään saa JJ:n etuasteputket kannatusta kovasti. Meikäläisellä ei ole putkien eroista mitään aiempaa kokemusta, kuten mainittua, ja tämä on varmaan sitä tietoa, joka tarttuu mukaan vuosien saatossa. Eli pitää kai valita vaan jotkut, ja toivoa parasta. :P Tuskin sitä kuitenkaan NIIN pahasti metsään voi mennä. Paljon hyviä vinkkejä tullut jo, kiitos niistä. Pitää ny vertailla putkien eroja. Ostetaan soittotaito. | |
![]() 23.02.2008 22:32:15 | |
Täällä näköjään saa JJ:n etuasteputket kannatusta kovasti. Meikäläisellä ei ole putkien eroista mitään aiempaa kokemusta, kuten mainittua, ja tämä on varmaan sitä tietoa, joka tarttuu mukaan vuosien saatossa. Eli pitää kai valita vaan jotkut, ja toivoa parasta. :P Tuskin sitä kuitenkaan NIIN pahasti metsään voi mennä. Paljon hyviä vinkkejä tullut jo, kiitos niistä. Pitää ny vertailla putkien eroja. Makuasoitahan nämäkin ja toisissa laitteissa toiset putket tuntuvat sopivan paremmin mutta.... ei sitä mitä tahansa putkia kuitenkaan kannata ostella! Mutta kyllä täältä saa hiukan osviittaa mitä sinne kannattaa työntää. Hintakin kertoo jo aika paljon, ne halvimmat sovtekit, elekto-harmonixit ja kiinalaiset on oikeasti aivan paskoja ainakin minun mielestäni:) JJ:kin vähän kAksipiippuinen, toiset tykkää ja toiset ei. mutta ei missään nimessä kaikia putkia samaa merkkiä ainakaan jj:tä. ovat sen verran tummia etä koko vahvistin muuttuu tosi tummaksi ja taas tung-solit niin tavallaan kirkkaita ja tymäköoitä että menee tukkoon... no joo . Meikä suosii yhdistelmiä. Ps. Lopuksi hyvä muistaa että nuo etusputketkin vain yksi osa ketjua ja yksistään ne ei vaikuta juuri sen enempää kuin mitä eroja eri kielimerkeillä ja jos sulla valmiiksi huono piuha, heikko mikki ja monta turhaa pedaalia välissä niin ei niitä eroja helposti edes huomaa. Toiset kun on sitäkin mieltä ettei mikkien vaihtelukaan oikein mitään vaikuta... No putket on putkivahvistimen sielu ja elämän lähde:) .. niin ei paljoa kannata niissä pihtailla! Tunteella päin vittua. | |
![]() 23.02.2008 23:03:35 | |
jjoo, vähän orpo olo kun ei näistä tiedä. Kai tuo JJ valmistaa useampaa kuin yhtä mallia mistä valita sitten? Vahvistimen edellinen omistaja jolta tän ostin nii sekin kyllä mainitsi että JJ:tä kehiin vaan jos liian kirkkaalta tuntuu. | |
![]() 23.02.2008 23:09:01 | |
JJ:kin vähän kAksipiippuinen, toiset tykkää ja toiset ei. mutta ei missään nimessä kaikia putkia samaa merkkiä ainakaan jj:tä. ovat sen verran tummia etä koko vahvistin muuttuu tosi tummaksi ja taas tung-solit niin tavallaan kirkkaita ja tymäköoitä että menee tukkoon... no joo . Meikä suosii yhdistelmiä. Hmm... Eli jos ostais JJtä ja Tung-solia, niin olisiko esim. sellainen yhdistelmä järkevä, että ottaisi esim. 3 JJtä ja 1 Tung-solin? Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että ovatko kaikki etuasteputket ns. yhteensopivia keskenään, että pystyy vapaasti yhdistelemään eri merkkejä ja erilaisia putkia? Entä pääteasteputket? Kt77 vaikuttais teidän vinkkien perusteella hyvältä valinnalta pääteasteputkiksi, raskaampaa kamaa kun veivaan. Toiset kun on sitäkin mieltä ettei mikkien vaihtelukaan oikein mitään vaikuta... Puukorvat... ;P Ostetaan soittotaito. | |
![]() 23.02.2008 23:10:12 (muokattu 23.02.2008 23:12:02) | |
jjoo, vähän orpo olo kun ei näistä tiedä. Kai tuo JJ valmistaa useampaa kuin yhtä mallia mistä valita sitten? Vahvistimen edellinen omistaja jolta tän ostin nii sekin kyllä mainitsi että JJ:tä kehiin vaan jos liian kirkkaalta tuntuu. ei. Etusputkissa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa jos 12ax7 eli sama kuin ecc83s. Eli ecc83s tai ecc81 , eroavat lähinnä vahvistuksen määrällä.... etsi googlesta lisää.. Niiltä löytyy myös ecc803s mikä taas on ihan erisaundinen ja mielestäni enemmän vintagemenoon leikatulla alapäällä, ei hevanderiin minun mielestäni. Mutta... myös sellanen tuubi kuin ecc81 vois olla aika kova varsinkin jos tuntuu vaffari liian kirkkaalta,kirpeältä ja kireältä. Mä käytän itse tuota ecc81 putkea looppissa ja se tuo mukavasti pehmeyttä ja jää ylimääräset yläpäänkihinät pois. (ensin käytin jj ecc81 ja nyt Mullard 12at7 (sama kuin ecc81) n.o.s. putkea (uutta vanha varastoa) ,hunajainen soundi ja hintaa alle 30€. no nyt menee jo hifistelyksi:) PS. etsi haulla ja googleta näistä putkihommista lisää infoa niin rupeaa selkiintymään. Löytyy ihan kivasti. Tunteella päin vittua. | |
![]() 23.02.2008 23:10:59 (muokattu 23.02.2008 23:11:42) | |
Olenpa hiljaa... Ostetaan soittotaito. | |
![]() 23.02.2008 23:12:24 | |
jjoo, vähän orpo olo kun ei näistä tiedä. Kai tuo JJ valmistaa useampaa kuin yhtä mallia mistä valita sitten? Vahvistimen edellinen omistaja jolta tän ostin nii sekin kyllä mainitsi että JJ:tä kehiin vaan jos liian kirkkaalta tuntuu. Näistä perusrööreistä JJ ECC83S on se normaalia tummempisoundinen tapaus, mutta löytyy sitten myös JJ ECC803S, joka on vähän pienempigainisempi ja soundiltaan ohuempi ja ylävoittoisempi. Svetlana / SED 12AX7 on myös kokeilemisen arvoinen, tuntuu jotenkin lämpöisemmältä kuin Tung-solit sun muut. | |
![]() 23.02.2008 23:18:39 (muokattu 23.02.2008 23:27:48) | |
Olenpa hiljaa... äläs nyt.. ihan hyviä juttuja kysyt! Tuossa kt77 vaan voi olla sellanen pointti ettei välttämättä käy suoraan screameriin, ota ensin selvää. .ja välttämättä ei saundaa hyvältä juuri screamerissa, ei kokemusta:) Tung-solin 5881 putkia ainakin kehuttu ja JJ:t takuuhyviä. Etusputket käy aina keskenään ja voi vaihtaa itse lennosta. Svetlanat myös loistavia (C-logoset) myydään myös new sensor tuotemerkillä mutta samalla nimellä mutta tehdään eri tehtaassa ja yleisesti pidetään niitä heikompana. (tiedän new sensor osti koko paskan.. mutta ei jaksa nyt:) äh lähden baariin... edit. ei kun nyt muistinkin kun kokeiltiin screameriin eri etusia niin JJ.t kuulosti hyviltä ja ainakin kaveri mieltyi hiukan kevyemmillä säröillä siihen ecc803s putkeen ja Svetlanan sedit ei oikeen toiminut ainakaan silloin .. tung-solista en nyt muista mutta aina yksi semmonen pitää löytyä! Tunteella päin vittua. | |
![]() 24.02.2008 09:15:05 | |
JJ:n putket meinaa olla herkkiä hajoamaan.. | |
![]() 24.02.2008 11:41:21 | |
JJ:n putket meinaa olla herkkiä hajoamaan.. hitsit.. mitä sanoo muut? | |
![]() 24.02.2008 11:47:14 | |
hitsit.. mitä sanoo muut? Pääteputket kai lähinnä. | |
![]() 24.02.2008 12:04:42 | |
Tuossa kt77 vaan voi olla sellanen pointti ettei välttämättä käy suoraan screameriin, ota ensin selvää. .ja välttämättä ei saundaa hyvältä juuri screamerissa, ei kokemusta:) Ei ainakaan suoraa tyrmäystä tullut kun kyselin asiasta, mutta en tiedä vaatiiko se modifiointia. Ensi viikolla ollaan viisaampia sen suhteen... hitto kun menin sotkemaan hiukan noita, luulin että Screameriin sopisi El34 suoraan. :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)