Aihe: PRS custom 22 mikit?
1
pkangas
04.09.2007 13:19:32

Tässä pidemmän aikaa on alkanut ärsyttämään kitaran saundi.
Jotenkin nuo PRS:n mikit on jotenkin ponnettomat, kun tässä tulee soitettua tuommoista 70-luvun raskasta rytkettä. Oletteko te PRS:n omistajat kuinka tyytyväisiä vakiomikkeihin ja jos olette vaihtaneet, niin mitä merkkia/mallia voisitte suositella?

Vahvaripuolena mulla on JCM 800 50w putkinuppi+alakaappi.
ps. Kaapista munattomuus ei ole kiinni. Toisella kitarallani Tokai Les Paulla kyllä jytisee..
Täytyy lähteä, että voi palata.
Kjukka
04.09.2007 13:34:15 (muokattu 04.09.2007 13:34:40)

Jos jytkyä haluat niin Dimarzion Tone Zone. Itellä oli McCartyssa PRS:n #6-mikit, ja varsinkin tallamikki oli aika ponneton. Vaihdoin TZ:n tallaan ja johan potki.
Tomtom
04.09.2007 14:44:29
Noi Dragon II:set on kai vähän sellaset. Mulla oli itselläni aikanaan just CU22 ja kokemukset mikeistä olivat samanlaiset. Jos itse lähtisin vaihtamaan, niin CU24:sen HFS ja Vintage Bass olisi ykkösvaihtoehto. Ei mitn muiden tekemiä mikkilöitä..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
LaMotta
04.09.2007 20:05:49

Perus PRSn soundi on mitä on. Hyvää siinä on peruskirkkaus ja erottelu. Huonoa se, ettei siitä saa oikein hyvää humbucker- eikä singlecoil soundia. Jos se edes on huonoutta? Eniten minua tökkii siinä jonkinlainen eleettömyys.

Lottonen Guitar modifioi muistaakseni noin 450 eurolla PRS'ssään Lindy Fralinin mikit. Niitä on kuulema vaihdettu jonkin verran jälkiasennuksena näihin kitaroihin. Customsounds saattaa myös tehdä samaa modausta. En ole aivan varma.

Jos teetät/teet kyseisen modauksen, olen erittäinkin kiinnostunut palautteesta.
Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo.
Tomtom
05.09.2007 10:07:06
Perus PRSn soundi on mitä on. Hyvää siinä on peruskirkkaus ja erottelu. Huonoa se, ettei siitä saa oikein hyvää humbucker- eikä singlecoil soundia. Jos se edes on huonoutta? Eniten minua tökkii siinä jonkinlainen eleettömyys...

Nii, joillekin se erottelu on nimenomaan parhautta. Ja nimenomaan esim. hunpuukkerisoundissakin.

Kun lueskelee esim. sieltä PRS-kirjasta noita itse Paulin juttuja mikkien suunnittelusta ja käyttötarkoituksista niin ainakin mulle jäi aikanaan sellainen fiilis että jokaisessa mallissa on ne mikit jostain tietystä syystä. Tää on tietty puhdasta spekulointia ja hifistelyä, mutta tuon vuoksi pysyisin ainakin merkin omissa mikeissä. Kokemuksia siis esim. CU22, CU24 ja MC:n kimppatestistä Kochin styrkkareilla parin vuoden takaa.. Olen tosin puukorva.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Juzzu
05.09.2007 10:23:14
VB ja HFS ovat kummatkin aika tummia mikkejä (ainakin omat yksilöni), jos haluaa kirkkautta ja jotain twängin tapaista, niin duncanin mikit antavat sitä jonnin verran enemmän. Omaan PRS:ään vaihdoin aikoinaan VB:n ja HFS:n tilalle Jazzin ja JB:n niin soundit muuttuivat... varsin.. dramaattisesti. Ei kyllä välttämättä parempaan suuntaan.
Toki kitaran puutkin vaikuttavat, oma leppä-bodinen CE24 muuttui Duncaneilla melko 'alapäättömäksi', joten tuossa kitarassa tummat orkkismikit ikään kuin kompensoivat kitaran luonnollista kirkkautta.

VB on hyväsoundinen mikki mielestäni ihan yleensäkin ottaen, HFS taas tuuttaa keskeltä kovaa vähän liikaakin mun mielestä. Les Paulissa jo aivan liikaa.

...Mutta soundit.. Meitä on moneen junaan ja osalle riittää pelkkä ravintolavaunu jne.
Volle
05.09.2007 10:25:43
Tässä pidemmän aikaa on alkanut ärsyttämään kitaran saundi.
Jotenkin nuo PRS:n mikit on jotenkin ponnettomat, kun tässä tulee soitettua tuommoista 70-luvun raskasta rytkettä. Oletteko te PRS:n omistajat kuinka tyytyväisiä vakiomikkeihin ja jos olette vaihtaneet, niin mitä merkkia/mallia voisitte suositella?

Vahvaripuolena mulla on JCM 800 50w putkinuppi+alakaappi.
ps. Kaapista munattomuus ei ole kiinni. Toisella kitarallani Tokai Les Paulla kyllä jytisee..

Mä sitten ehkä pistäisin sinuna PRS:n myyntiin ja soittelisin Tokailla, jos sen saundi miellyttää. Tietty jos soitettavuus on PRS:ssä kohdillaan ja nimenomaan mikit ovat se mikä mättää, ei muuta kun mikkikaupoille. 70-luvun raskaaseen rytkeeseen dimarzion super distortion on ollu aika monen valinta.
Piis
Grizzle
05.09.2007 10:36:05
Menee nyt vähän eri hintaluokan PRS-ketjuun... Mutta minkähanlaiset mikit on Santana SE II-mallissa? Verrattuna esim. Duncaneihin ('59, JB, Distortion jne).

Mikit tuntuvat olevan tosi "kuumat" (ei ole nyt esim. PAF-mikkistä kitaraa verrokkina). Kaulamikki on ihan jees, mutta tallamikin soundi mun mielestä aika ohut ja yläkeskiääni-pitoinen. Ja on heikompitehoisempikin kuin kaulamikki, eli mielelläni joskus vaihtaisin tukevampisoundiseen.
Juzzu
05.09.2007 11:27:17
Ja on heikompitehoisempikin kuin kaulamikki

Ootko mitannut resistanssit?
Nimittäin, samantehoisten mikkien kanssa kaulamikki kuulostaa tehottomammalta, johtuen vähäisemmästä kielien liikkeestä mikin kohdalla. Tuon johdosta tallamikit usein onkin kaulamikkejä tehokkaampia, että ois vermeet niikö palanssissa.
Grizzle
05.09.2007 11:32:53 (muokattu 05.09.2007 17:52:01)
Nimittäin, samantehoisten mikkien kanssa kaulamikki kuulostaa tehottomammalta, johtuen vähäisemmästä kielien liikkeestä mikin kohdalla. Tuon johdosta tallamikit usein onkin kaulamikkejä tehokkaampia, että ois vermeet niikö palanssissa.

Nii joo. Tarkoitin, että tallamikkiä on pitänyt ruuvata aika paljon korkeammalle kaulamikkiin nähden, että volumet olisi samalla tasolla. Vai onko niillä korkeus-eroilla niin merkitystä? Siis kaula- ja tallamikin välisellä korkeuserolla.
oiva tumpeloinen
05.09.2007 11:34:24 (muokattu 05.09.2007 11:35:12)
Nimittäin, samantehoisten mikkien kanssa
tallamikki kuulostaa tehottomammalta, johtuen vähäisemmästä kielien liikkeestä mikin kohdalla. Tuon johdosta tallamikit usein onkin kaulamikkejä tehokkaampia, että ois vermeet niikö palanssissa.

Ajattelin vain pilkun nyt korjata, niin ei jää ajatusvihre (ilmeisestikin) kenellekään epäselväksi.

Nii joo. Tarkoitin, että tallamikkiä on pitänyt ruuvata aika paljon korkeammalle kaulamikkiin nähden, että volumet olisi samalla tasolla. Vai onko niillä korkeus-eroilla niin merkitystä?

Kyllä niilläkin eroja aikaiseksi saadaan.
pkangas
05.09.2007 16:54:05

Mä sitten ehkä pistäisin sinuna PRS:n myyntiin ja soittelisin Tokailla, jos sen saundi miellyttää. Tietty jos soitettavuus on PRS:ssä kohdillaan ja nimenomaan mikit ovat se mikä mättää, ei muuta kun mikkikaupoille. 70-luvun raskaaseen rytkeeseen dimarzion super distortion on ollu aika monen valinta.

Vai myyntiin. Hmm..
Kolmella tonnilla voisi jopa harkita. (vasuri)
Täytyy lähteä, että voi palata.
Juzzu
05.09.2007 19:47:11
Ajattelin vain pilkun nyt korjata, niin ei jää ajatusvihre (ilmeisestikin) kenellekään epäselväksi.

Ohoh, hehe, joo, tallamikkiä toki tarkoitin :o)
J-Kuli
18.05.2009 18:44:02
Huom! Olet kirjoittamassa yli 620 päivää vanhaan ketjuun!

Sattuipa sopivasti aiheeseen.

Eli mikinvaihdon kanssa myös itse tappelen Custom22:seni kanssa.
DiMarzion mikkeihin olen päätynyt, mutta toistaiseksi en ole onnistunut johdotuksen kanssa.

Pystyisiköhän joku valaisemaan kuinka nuo DiMarziot pitäisi johdottaa PRS:ään?

Olen yrittänyt sekä alkuperäisen kytkisen että DiMarzion ohjeen mukaisesti, kuitenkaan onnistumatta. Kitarassa on siis kolmeasentoinen switchi ja push-pull tone-potikka.
There's a sweet scent in this season, so enjoy.
fox
18.05.2009 18:47:26

J-Kuli: Pystyisiköhän joku valaisemaan kuinka nuo DiMarziot pitäisi johdottaa PRS:ään?

Olen yrittänyt sekä alkuperäisen kytkisen että DiMarzion ohjeen mukaisesti, kuitenkaan onnistumatta. Kitarassa on siis kolmeasentoinen switchi ja push-pull tone-potikka.

Koitapa vaikka tuosta soveltamalla..
http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHH3T2206
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
J-Kuli
18.05.2009 22:04:20
fox: Koitapa vaikka tuosta soveltamalla..
http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHH3T2206

Kiitos, homma futaa taas! Tuolta löytykin PRS:ään sopiva! =)
There's a sweet scent in this season, so enjoy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)