UncleZ 06.05.2009 10:40:43 | |
---|
Eli tilanne on se et pitää saada putkisäröä/kompurointia/sustainia ja vielä oktaavi ylös + "ping pong stereo" nauhakaiku. Sokerina pohjalla vielä se et soitto menee suoraan PAhan eli Direct Box pitäis olla sisäänrakennettuna. Kaikki ylimäärääiset nupit ja piuhat ovat miinusta, ja hinta pitäisi olla kohdallaan. Lavaporukat valittaa aina et heiltä loppuu boksit, me tarvitaan 10kpl, joten nyt on tarkoitus keventää heidän taakkaa ja samalla yksinkertaistaa miksaajan työtä. |
Da Make 06.05.2009 10:46:33 | |
---|
Tässä yksi vaihtoehto: http://www.voxamps.com/pedals/tonelable/ Vox Tonelab on yleinen ja siinä on varsin autenttinen putkisoundi ollakseen mallintava. Myös kaikki tarvitsemasi efektit näyttäisi löytyvän. Olen soitellut useita kertoja treenikämpällä Tonelabilla ajettuna Atomic 2x12" päätevahvistimella/combolla ja soundi ja erottelevuus on ollut hyvä. Suoraan pöytään nauhoitettuna toimii hienosti myös ! |
HeavyMachinery 06.05.2009 16:27:57 | |
---|
Da Make: Tässä yksi vaihtoehto: http://www.voxamps.com/pedals/tonelable/ Vox Tonelab on yleinen ja siinä on varsin autenttinen putkisoundi ollakseen mallintava. Myös kaikki tarvitsemasi efektit näyttäisi löytyvän. Olen soitellut useita kertoja treenikämpällä Tonelabilla ajettuna Atomic 2x12" päätevahvistimella/combolla ja soundi ja erottelevuus on ollut hyvä. Suoraan pöytään nauhoitettuna toimii hienosti myös ! Mutta keikoilla tiskiin vetäessä tarvii DI boksin. Lavalta kun lähtee vaan Mikrofoni tasoisia lähtöjä ja toimiakseen kunnolla tuohon tarvii vielä DI boksin. Eikö olisi vain halvempaa ostaa jokin perus ok DI-boksi esim DBX:ltä löytyy hyviä alle 100€ Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
UncleZ 06.05.2009 17:37:33 | |
---|
HeavyMachinery: Mutta keikoilla tiskiin vetäessä tarvii DI boksin. Lavalta kun lähtee vaan Mikrofoni tasoisia lähtöjä ja toimiakseen kunnolla tuohon tarvii vielä DI boksin. Eikö olisi vain halvempaa ostaa jokin perus ok DI-boksi esim DBX:ltä löytyy hyviä alle 100€ Kahden DI-boksin hinnalla saa jo efektiboksin. Tuo Vox kyllä kiinnostaa, siinä on balanced/unbalanced TRS ulostulo, eli tarviin vain stereoplugi/xlr adapterit. |
HeavyMachinery 06.05.2009 19:03:21 | |
---|
UncleZ: Kahden DI-boksin hinnalla saa jo efektiboksin. Tuo Vox kyllä kiinnostaa, siinä on balanced/unbalanced TRS ulostulo, eli tarviin vain stereoplugi/xlr adapterit. Voin sellaisen omistaneena kerota ettei se ole kovin miellyttävän kuuloinen kun ajat linja tasoista signaalia suoraan mikkitasoiseen linjaan,. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
UncleZ 06.05.2009 19:58:21 | |
---|
HeavyMachinery: Voin sellaisen omistaneena kerota ettei se ole kovin miellyttävän kuuloinen kun ajat linja tasoista signaalia suoraan mikkitasoiseen linjaan,. No tuossa voi joko valita pedalin ulostuloksi joko linjan tai mikkitason, ja käyttää monitorimikserin -20db nappia jos ääntä on liikaa. Kitarakamoista mulla ei ole paljoo kokemusta, bassopuolella nuo DI-boksit on rakennettu sisään pedaaliin ja olen pitänyt sitä itsestään selvänä juttuna. Mutta tässä on selvinnyt et kitaristit todella kuulevat oman soittonsa lavalla ja voivat vaikuttaa saundiin, basistien on yleensä parempi antaa miksaajan luoda PA saundi. |
Johann Onn 06.05.2009 21:01:25 (muokattu 06.05.2009 21:15:27) | |
---|
UncleZ: No tuossa voi joko valita pedalin ulostuloksi joko linjan tai mikkitason Sama ominaisuus voi olla tässäkin -> http://www.voxamps.com/us/pedals/tonelabst/ (Kotimaasta näköjään samaan hintaan, kuin esim. T-kaupassa) |
HeavyMachinery 06.05.2009 22:43:02 (muokattu 06.05.2009 22:44:09) | |
---|
Johann Onn: Sama ominaisuus voi olla tässäkin -> http://www.voxamps.com/us/pedals/tonelabst/ (Kotimaasta näköjään samaan hintaan, kuin esim. T-kaupassa) The Amp/Line switch compensates for tone coloration based on feeding the ToneLab ST into a guitar amp, power amp or recording console Linja ja vahvistin taso.... Kyllä se oli jo LEssä silloin kun oli itselläkin mutta instrumentti taso ja mikki tason signaali on silti eri asia. Edit: ainut jossa tiedän oikeasti olevan sisään rakennettu DI on X3 sarjan podit. Oma kokemus on se että Podi pesee Voxin linjaan soitossa mutta Voxi pesee podin vahvarin kanssa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
UncleZ 22.05.2009 10:26:26 | |
---|
Tonelab LE vaikutti toimivan hyvin. Seuraava kysymys. Pedaalia pitäis pystyä kontrolloimaan instrumenttiin laitettavalla MIDI kontrollerilla (esim. patch up/down tai effect on/off), artisti nimittäin istuu korkealla tuolilla eikä voi hyppiä sieltä alas. Onko tuommoisista kaukosäätismistä kokemusta ja pitääkö semmoinen rakentaa itse vai löytyykö kaupasta? |
Hannu H. 22.05.2009 10:50:46 | |
---|
UncleZ: Tonelab LE vaikutti toimivan hyvin. Seuraava kysymys. Pedaalia pitäis pystyä kontrolloimaan instrumenttiin laitettavalla MIDI kontrollerilla (esim. patch up/down tai effect on/off), artisti nimittäin istuu korkealla tuolilla eikä voi hyppiä sieltä alas. Onko tuommoisista kaukosäätismistä kokemusta ja pitääkö semmoinen rakentaa itse vai löytyykö kaupasta? Matalampi tuoli artistille tai koroke tonelabille? Joku tommone erillinen midi kontrolleri -hässäkkä kuulostaa ainakin mun korvaan kovin hankalalta värkiltä. Ja tulee lisää piuhasotkua lavalle siitäkin sitten taas. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |