charvette 29.12.2007 17:29:31 | |
---|
Sopiiko yhteen? Rakentelin joskus madampin 15 w putkivahvarin ja siihen erillisen kaapin. Tuo yhdistelmä on kuitenkin v-mäinen roudattava. En ole mitenkään raivokkaasti aidon putkivahvistin-soundin perään (pocket pod on ihan hyvä värkki). On kuitenkin tullut kerättyä (ja rakennettua) kasapäin pedaaleita ja kyselenkin kuinka erilaiset pedaalit sopivat esim. tuollaisen voxin ad-sarjan vahvistimien kanssa - vaikkakin siinä on niitä omiakin efektejä? Vai kannattaako luopua em. vahvistimen mahdollisen hankinnan myötä pedaalikokoelmasta? (tyhmä kysymys; ei ikinä pitäisi luopua hankinnoistaan..) |
apenaattori 29.12.2007 18:12:31 | |
---|
Kyllä minä olen tuon Vox AD30VT:n kanssa aika huoletta käyttänyt Voxin wahia, Digitechin Bad Monkeyta ja Bossin tremoloa. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Neponen 04.05.2009 13:17:44 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 491 päivää vanhaan ketjuun! Noh vanha ketju, mutta uuttakaan kannata/jaksa aloittaa. Mulla on tollanen VOX AD30VT vaffari ja kysyisinkin tämmöstä. Vahvarissa ei ole FX-looppia (sellaisen rakentamiseen kyseiseen laitteeseen on kyl netissä ohjeet). Kokeiltiin kaverin Podxt Livellä ja muutti ainakin podin presettien ääntä aika rankasti. Verrokkina oli Line6 Flextone "joku" ja sitten hifitason tietokoneen kajarit. Meinaan vahvari on muuten erittäin hyvä omaan käyttööni, koska kotona lähinnä soittelen. Jos jotain tuohon ostaisin, niin joku multiefektilauta, tai sitten erilaisia säröpurkkeja, kromaattista tuneria ja wahipoljinta. Kantsiiko kyseiseen vaffariin edellä mainittuja juttuja hommailla, pitäisikö efektiluuppia alkaa väsäämään, vai myynkö laitoksen yksinkertaisesti pois ja ostan jonkun pöntön missä on FX-loop ja ei ole mallintava? Kiitokset jelpeistä jo etukäteen. |
Da Make 04.05.2009 13:47:00 | |
---|
Neponen: En juuri ihmettele että Podin presetit eivät soundanneet hyvältä AD:n sisääntuloon vedettynä. Kun digitaalisesti tuotettu soundi ajettaan uudestaan vastaavanlaiseen kytkentään voi kuvitella maalaisjärjellä seurauksena olevan epäselvää muhjua. Mun suositus tässä tapauksessa olisi AD30VT:n pitäminen kotisoitossa, koska siihen se on varmasti riittävän hyvä. Pedaalien ym. lisälaitteiden ostelemisen sijaan säästäisin rahat seuraavaan vahvariin joka riittäisi sitten mahdollisesti bändisoittoon ja olisi laadullisesti eri tasoinen ja mahdollisesti digitaalimallintajan sijaan putkivahvari. |
Neponen 23.05.2009 18:56:23 (muokattu 23.05.2009 19:32:07) | |
---|
Kysytään nyt lisää. Pisti torilta silmään tuollainen "Vox tonelab ja Vox tonelab LE" mitenkäs noiden kanssa? Jos laittaisin vahvarista mahdollisimman neutraalin kanavan käyttöön (edelleen ei ole sitä FXloop, käytössä ad30vt), nii pelittäisikö hyvin? Onko jollain kokemuksia tästä? Meinaan saundit on vahvarissa muuten hyvät, mutta tarvitsisi saada hieman lisäboostia saundeihin. Sooloihin ei tahdo löytyä millään hyvää saundia (paitti jotkut todella kliinit, mitä en nyt hae), komppaamiseen sitten löytyy vaikka minkälaista. Haen siis sellaista yngwie malmsteen/michael romeo leadsaundia. |
änkyrä 24.05.2009 00:31:19 | |
---|
MInulla oli aikaisemmin Vox AD50VT, joka on ominaisuuksiltaan aivan samanlainen vahvistin ja en tykännyt mistään saundista, jos siihen laittoi jonkin pedaalin. Kokeilin säröjä ja delayta, mutta ei toimi kunnolla. Nyt on myös tonelab LE, mutta ei enää tuota vahvistinta, että voisi kokeilla. Periaatteessa tonelabista saa kaikki mallinnukset pois päältä ja sitä voisi siten käyttää vain efektien käyttämiseen, mutta en usko, että tulee kovin hyvä. Kuten aiemmin jo ehdotettiin, hankkisin mieluummin putkivahvistimen ja siihen pedaaleja tai sitten soittaa pelkällä mallintavalla vahvistimella. Siitä olen samaa mieltä, että Malmsteenin tyyppistä lead-saundia siitä ei löydy, mutta en usko sen löytyvän sillä vahvistimella millään pedaalillakaan. |