Aihe: Mesan lonestar special: toimivuus? 1 | |
---|---|
![]() 30.05.2009 22:48:23 | |
Mesan lonestar specialin omistajat: Onko teillä ollut ongelmia kyseisen vahvistimen toimivuuden kanssa? Olen kuullut useammalta taholta, ettei kyseinen vahvistin olisi kovin luotettava pitkällä aikavälillä. | |
![]() 30.05.2009 23:37:26 (muokattu 30.05.2009 23:38:30) | |
Yllättävää, yleensä mesat olleet aika pomminvarmojen vehkeiden maineessa..... Enkä muista tälläkään foorumilla kirjoituksia luotettavuusongelmista. katteleppa tuolta: http://forum.grailtone.com/index.ph … id=8223b60619e6a1e0a6ab3899ef12e30a Tunteella päin vittua. | |
![]() 30.05.2009 23:45:54 | |
Mä olen taas kuullut, että esim. Dual Rectifiereistä palautetaan 1/3 kun jotain laukeaa. Olin myös pari vuotta sitten erään levytyksen yhteydessä tekemisissä Jari Mäenpään Triaxis/2:90 -rigin kanssa ja Jari joutui pistämään kamat tulille yli tunniksi ennen äänitystä jotta saundi tasoittuisi. Käytössä oli mm. Furmanin jännitteentasaaja. Siltikin äänittäessä saundi muuttui. Ei kuulosta kovin luotettavalta. | |
![]() 31.05.2009 00:29:48 | |
T-Stag: Mä olen taas kuullut, että esim. Dual Rectifiereistä palautetaan 1/3 kun jotain laukeaa. Olin myös pari vuotta sitten erään levytyksen yhteydessä tekemisissä Jari Mäenpään Triaxis/2:90 -rigin kanssa ja Jari joutui pistämään kamat tulille yli tunniksi ennen äänitystä jotta saundi tasoittuisi. Käytössä oli mm. Furmanin jännitteentasaaja. Siltikin äänittäessä saundi muuttui. Ei kuulosta kovin luotettavalta. mielenkiintoista.... suomessa ei pitäisi käsitääkseni ainakaan taajama-alueella olla mitään hyöTyä kyseisistä jännitteentasaajista. käsittääkseni vaihtelevat jännitteet lähinnä jenkkien alhaisen jännitteen ja kehitysmaiden ongelmia. suomessa jossain rajaseudulla ehkä voipi esiintyä piikkejä? (vaikka olen sähköasentaja ei ilmiöstä tiedossa tarvittavaa faktaa) Totta myöskin se että jostain syystä tuntuu vaffarit saundaavan paremmilta parin tunnin rääkkääämisen takia.... en ole itse vielä saanut selvyyttä johtuuko omien korvien "asetumisesta" vai voiko se vehje todella vasta pidemmän ajan jälken lämmetä tarpeeksi? Kaikki tietenkin mahdollista:) Mesa kuitenkin sen verran "iso" valmistaja että niitä maanataimalleja suhteellisesti enemmän pakostakin mahtuu mukaan... eli yks paska voi pialta monen hyvän mainen. meen baariin, moro! Tunteella päin vittua. | |
![]() 31.05.2009 00:55:03 | |
pekurides: Yllättävää, yleensä mesat olleet aika pomminvarmojen vehkeiden maineessa..... Emmä tiedä... sulakkeita ainakin käräyttelevät tuon tuosta. The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 31.05.2009 11:34:09 | |
Omat kokemukseni Mesan luotettavuudesta ovat ainakin olleet pelkästään positiivisia. Triple Rectifierissä ei ole koko aikana ollut mitään vikaa (olen omistanut sen yli pari vuotta), ennen Tripleä omistamassani Single Rectifierissä ei myöskään ollut mitään vikaa eikä myöskään kaverin Dualissa, joten omien kokemusteni mukaan, Mesa olisi luotettava merkki kestävyyden suhteen. Sulakkeitakaan ei ole koskaan paukkunut. | |
![]() 31.05.2009 12:10:59 | |
Totta myöskin se että jostain syystä tuntuu vaffarit saundaavan paremmilta parin tunnin rääkkääämisen takia.... en ole itse vielä saanut selvyyttä johtuuko omien korvien "asetumisesta" vai voiko se vehje todella vasta pidemmän ajan jälken lämmetä tarpeeksi? Olen huomannut kotona pikkuvahvistimen kanssa, etta soundi lampenee selvasti, kun on puolisen tuntia soittanut. Tuo laite on pieni putkari, jota tulee soitettua "taysilla" keinokuorman kanssa. Soundin paraneminen voi kuitenkin itse vahvistimen lisaksi johtua kaiuttimien lampenemisesta. | |
![]() 31.05.2009 12:40:34 (muokattu 31.05.2009 12:41:13) | |
pekurides: Totta myöskin se että jostain syystä tuntuu vaffarit saundaavan paremmilta parin tunnin rääkkääämisen takia.... en ole itse vielä saanut selvyyttä johtuuko omien korvien "asetumisesta" vai voiko se vehje todella vasta pidemmän ajan jälken lämmetä tarpeeksi? Oman kokemukseni mukaan ainakin näitä vanhempia Mesoja joutuu lämmittämään huomattavasti pidempään kuin uudempia optimaalisen soundin saamiseksi. Liekkö sitten menossa päätteestä muuntajat tai filter capsit... Mutta kyllä näissä vanhemmissa vehkeissä alkaa olla aina pieniä ongelmia, kuten rutinaa ja sulakkeiden palamisia. Aikoinaan oma 50/50-päättärini poltti aika ajoin sulakkeita, Studio preamp otti häiriöitä radioaalloista (varsinkin keikalla varsin mukava ilmiö, heh). Mutta ei näiden kalliimpien Mesojen kanssa ole ollut merkittäviä ongelmia, kunhan muistaa käyttää määräaikaishuolloissa. http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU | |
![]() 31.05.2009 12:46:52 | |
Oman kokemukseni mukaan ainakin näitä vanhempia Mesoja joutuu lämmittämään huomattavasti pidempään kuin uudempia optimaalisen soundin saamiseksi. Tällaista oon huomannu v-twin etusessa, en tiiä kuvitelenko mutta saundi on heti käynnistyksen jälkeen "kuivempi" ja tiheämpi, tunnin soitteloiden aikana saundi "kostuu" ja harvenee, käy makeamman kuuloiseksi. | |
![]() 31.05.2009 13:41:08 | |
pekurides: mielenkiintoista.... suomessa ei pitäisi käsitääkseni ainakaan taajama-alueella olla mitään hyöTyä kyseisistä jännitteentasaajista. Joissain keikkapaikoissa kaupungeissakin rakennusten sähköt saattavat olla aika karuja. Ekana tulee mieleen Lepakkomies Helsingissä. Ihan hirveät pörinät kautta linjan. Ongelma on se, että ravintola joutuisi maksamaan koko rakennuksen (ei mikään pieni hönnä, 2 ruokakauppaa, kanikonttori ja huutokauppakamari yms.) sähkörempan uusiksi. Toisaalta, en ole käynyt kokeilemassa siellä kamoja sähkösysteemien kanssa, mutta voisi kuvitella, että esim. Skrydstrupin PC Power Centerin suodattimista voisi olla edes jotain hyötyä siellä... | |
![]() 31.05.2009 15:02:56 | |
aoi: Tällaista oon huomannu v-twin etusessa, en tiiä kuvitelenko mutta saundi on heti käynnistyksen jälkeen "kuivempi" ja tiheämpi, tunnin soitteloiden aikana saundi "kostuu" ja harvenee, käy makeamman kuuloiseksi. Eikös se ole putkivahvistimissa ihan normaalia, että soundit paranee putkien lämmetessä? Syntyy niitä jotain harmoonisia kerrannaisia vaimitäneoli. =) Tosin etusista en tiedä, kai niidenkin putkissa on samaa ilmiötä. Pääteputkista olen kuullut tuon edellämainitun. "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 31.05.2009 15:48:07 | |
T-Stag: Joissain keikkapaikoissa kaupungeissakin rakennusten sähköt saattavat olla aika karuja. Ekana tulee mieleen Lepakkomies Helsingissä. Ihan hirveät pörinät kautta linjan. Ongelma on se, että ravintola joutuisi maksamaan koko rakennuksen (ei mikään pieni hönnä, 2 ruokakauppaa, kanikonttori ja huutokauppakamari yms.) sähkörempan uusiksi. Toisaalta, en ole käynyt kokeilemassa siellä kamoja sähkösysteemien kanssa, mutta voisi kuvitella, että esim. Skrydstrupin PC Power Centerin suodattimista voisi olla edes jotain hyötyä siellä... Kyllä ne "sähköt" on ihan samanlaisia rempasta huolimatta, vanhemmista usein puuttuvat kunnolliset maadoitukset muuten "sähkö" samaa mitä valtakunnan verkosta tulee naapuriinkin. maadoitusten puuttesta varmaan ne häiriöt ja käsittääkseni tuo jännitteentasaaja vain yrittää pitää sen 230v verkkojännitteen tasaisena vahvistimelle. Vähän sama kuin nykyään vähän jokapaikkaan missä tietokoneita ym. automatiikkka laitetaan erillinen UPS systeemi (unbreakable power supply) eräänlainen jännittentasaaja/akusto syysteemi. Sähkökatkosten varalle, suomessa pitäisi olla niin hyvä sähköverkko että noita jännitten muutoksia ei pitäisi tapahtua. Noista suodattimista en tiedä mitään mutta jossain ketjussa niistä oli puhetta ja aika vahvasti taisi kääntyä vedätyksen puolelle mielipiteet tai sitten siihen "psykoakustiikan" kun kukaan ei oikein osannut faktaa mistään lyödä pöytään, Samaa settiä kuin kuuletko eron nikkeli tai kullatuilla plugeilla olevaa piuhassa? kun ei tiedä ni parempi olla va ihan hiljaa..... ja vähän mutuilla. Tunteella päin vittua. | |
![]() 31.05.2009 15:52:05 | |
Juicy: Eikös se ole putkivahvistimissa ihan normaalia, että soundit paranee putkien lämmetessä? Syntyy niitä jotain harmoonisia kerrannaisia vaimitäneoli. =) Tosin etusista en tiedä, kai niidenkin putkissa on samaa ilmiötä. Pääteputkista olen kuullut tuon edellämainitun. Se tuossa vaan ihmetyttää kun se saundin "mahdollinen" paraneminen tapahtuu vasta aika pitkän ajan kuluttua eikä ensimmäisessä 10minuutissa, Kun se pääteputki loimottaa 700c lämmöllä sen 10minuuttia luulisi että kyllä se on jo huippunsa saavuttanut? vähän sama etusilla, mä luulen että taitaa siellä sisällä jotain muuta olla mikä notkistuu. Välillä kun tupakkitaukojakin ja siitä huolimatta aina lopussa paremmat pörinät. Tai sitten se johtuu siitä nuottiöljystä:=) Tunteella päin vittua. | |
![]() 31.05.2009 16:23:01 | |
pekurides: Se tuossa vaan ihmetyttää kun se saundin "mahdollinen" paraneminen tapahtuu vasta aika pitkän ajan kuluttua eikä ensimmäisessä 10minuutissa, Kun se pääteputki loimottaa 700c lämmöllä sen 10minuuttia luulisi että kyllä se on jo huippunsa saavuttanut? vähän sama etusilla, mä luulen että taitaa siellä sisällä jotain muuta olla mikä notkistuu. Välillä kun tupakkitaukojakin ja siitä huolimatta aina lopussa paremmat pörinät. Tai sitten se johtuu siitä nuottiöljystä:=) Ei voida kiistää nuottiöljyn ranteita voitelevan efektin vaikutusta soundiin. =) "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 31.05.2009 22:20:52 (muokattu 31.05.2009 22:24:04) | |
Omani Rect-o-verbin....korjattiin jossa katkenneet juotokset korjattiin, ääni pomppi. Efektilooppi tsekattiin ja kunnostettiin. Olen enmmän kuin tyytyväinen nuppiin. Se ei pätki, eikä ritise. eikä rätise...eikä mitään ongelmaa edes jo melkeen vuoden soitetuilla putkilla. Mesa on oikeesti pomminvarma laite, ku se o tsekattu osaavalla miehellä. Uudella ei luulisi olevan mitään suurempaa ongelmaa. Jokaisessa laitteessa on niin paljon juotoksia, että joku konkka voi mennä jo valmistusvirheen takia mykäksi hajottaen pari muuta mukanaan. Onneksi on huolto ja ei maksa liikaa. Laittakaa Levytukkuun ja homma on selvä. HK Ei tässä ketään! ;D | |
![]() 31.05.2009 22:52:14 | |
Kyllä ainakin oma roadster on toiminut täysin pomminvarmasti :) ei ole ollut minkään sortin ongelmaa itse nupissa... Kun tuon ostin niin Switch oli kyllä hajalla...siitä ei saanut kakkoskanavaa päälle. Selvisi sekin asia maahantuojalta. Lähetti väärän jännitteen nupille ja sen takia meni aina väärä kanava päälle. Uusi kanavanvaihtaja tilalle ja kaikki pelitti kuin unelma :) no pjerkeles | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)