Aihe: Haluaisin hankkia Eminence Red Fang 10" kaiuttimen, mistä saan?
1
ATIA
22.05.2009 22:42:11
Hei,

Haluaisin hankkia Eminence Red Fang 10" kaiuttimen, mistä sellaisen saisin? Amerikasta näitä saisi, mutta luottokortin puute tekee tästä vaihtoehdosta ongelmallisen.

Maksuvaihtoehtoina pystyn järjestämään käteisen/tilisiirron/PayPal maksun. Luottokorttimaksua en sellaisenaan pysty käyttämään, koska minulla ei ole luottokorttia. PayPalia voin käyttää kaverini avustuksella, mutta hän ei turvallisuussyistä halua ostaa suoraan luottokortilla.

Kysyin asiaa Uraltonelta, joka myy kattavaa valikoimaa Eminencen kaiuttimia, ja sanoivat, että Eminencen Euroopan välivarasto Englannissa ei varastoi Red Fang 10" kaiutinta, ja tästä syystä pientä määrää tätä kaiutinta ei pysty tilaamaan, eikä Uraltone siksi myy tätä kaiutinta. Käsittääkseni Saksaan menevät Eminencen tuotteet eivät kulje Englannin välivaraston kautta, mutta en ole varma asiasta.

Olen jonkin verran selaillut Eurooppalaisia nettikauppoja, mutta tätä kaiutinta tuntuu olevan vaikea löytää. Amerikasta kaiutinta kyllä löytää, mutta en ole vielä löytänyt nettikauppaa, joka hyväksyisi PayPal maksun, ja toimituksen Eurooppaan.

Tarvitsen siis apua paikantamaan tahon, josta edellä mainituilla maksuvaihtoehdoilla saisin tilattua tämän kaiuttimen. Paljon kiitoksia kaikille avuliaille ja ystävällisille ihmisille, jotka kykenevät apua tarjoamaan!

T: at
harryk
22.05.2009 22:47:21

ATIA: Hei,

Haluaisin hankkia Eminence Red Fang 10" kaiuttimen, mistä sellaisen saisin? Amerikasta näitä saisi, mutta luottokortin puute tekee tästä vaihtoehdosta ongelmallisen.

Maksuvaihtoehtoina pystyn järjestämään käteisen/tilisiirron/PayPal maksun. Luottokorttimaksua en sellaisenaan pysty käyttämään, koska minulla ei ole luottokorttia. PayPalia voin käyttää kaverini avustuksella, mutta hän ei turvallisuussyistä halua ostaa suoraan luottokortilla.

Kysyin asiaa Uraltonelta, joka myy kattavaa valikoimaa Eminencen kaiuttimia, ja sanoivat, että Eminencen Euroopan välivarasto Englannissa ei varastoi Red Fang 10" kaiutinta, ja tästä syystä pientä määrää tätä kaiutinta ei pysty tilaamaan, eikä Uraltone siksi myy tätä kaiutinta. Käsittääkseni Saksaan menevät Eminencen tuotteet eivät kulje Englannin välivaraston kautta, mutta en ole varma asiasta.

Olen jonkin verran selaillut Eurooppalaisia nettikauppoja, mutta tätä kaiutinta tuntuu olevan vaikea löytää. Amerikasta kaiutinta kyllä löytää, mutta en ole vielä löytänyt nettikauppaa, joka hyväksyisi PayPal maksun, ja toimituksen Eurooppaan.

Tarvitsen siis apua paikantamaan tahon, josta edellä mainituilla maksuvaihtoehdoilla saisin tilattua tämän kaiuttimen. Paljon kiitoksia kaikille avuliaille ja ystävällisille ihmisille, jotka kykenevät apua tarjoamaan!

www.uraltone.com t. Harry
Estranged
22.05.2009 22:48:39
harryk: www.uraltone.com t. Harry

Siellähän sitä aloittaja kertoi ettei Uraltonelta löydy.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
harryk
22.05.2009 22:50:53

Estranged: Siellähän sitä aloittaja kertoi ettei Uraltonelta löydy.
Joo muistin, että niitä oli U-kaupan listoilla vielä joku viikko sitten kun katselin valikoimaa. Ovat näköjään poistaneet sen valikoimasta.
ATIA
22.05.2009 23:21:10
Minä tiedustelin Uraltonelta tästä kaiuttimesta viime syksynä, ja Uraltonen Mikko sanoi, että he eivät tätä kaiutinta tilaa/myy edellä mainitsemastani syystä.

Harmi sinänsä, sillä omistan 12" mallin, ja se soi upeasti. Haluaisin ostaa myös 10" mallin, ja laittaa molemmat samaan kaappiin, ja kokeilla, että miten ne soivat yhdessä. Olen alkanut käyttää 10" ja 12" yhdistelmäkaappeja, kun olen huomannut ne hyviksi saundiltaan, kunhan elementit on valittu sopivasti.
s151669
23.05.2009 07:46:06

Olen alkanut käyttää 10" ja 12" yhdistelmäkaappeja, kun olen huomannut ne hyviksi saundiltaan, kunhan elementit on valittu sopivasti.

Varsin uskottavaa sinänsä. 12" botne ja 10" iskevyys...

Vaan, miksi kaksi red fangia ? Voisiko kympin tilalle miettiä vaikka jotain muuta eminenceä ?
Jyrki
harryk
23.05.2009 08:44:03

Olen käyttänyt Weberin 10" Alnico Classic elementtejä muutamassa projektissa hyvällä menestyksellä. Niitä voi tilata suoraan jenkeistä esim paypalilla Weberin sivuilta. Taala on taas heikentynyt (eilen 1 € n. 1,4 USD), joka auttaa kustannuksissa. Suomessa niitä saa kait Customsoundsista, mutta sain omani suoraan jenkeistä huomattavasti edullisemmin. Cooglella pitäisi löytyä nuo weberin sivut helposti. Harry
ATIA
23.05.2009 13:05:30
Vaan, miksi kaksi red fangia ? Voisiko kympin tilalle miettiä vaikka jotain muuta eminenceä ?

Se miksi laittaisin kaksi Red Fangia, on se, että 12" Red Fang on herkkyydeltään 103dB, ja kaikki muut Eminencen 10" kaiuttimet ovat enintään 100dB, paitsi 10" Red Fang, joka on 102dB. Taajuusvastekäyriä vertailemalla olen tullut siihen tulokseen, että jos haluan mahdollisimman saman äänen voimakkuuden kummastakin kaiuttimesta, niin 10" Red Fang on ainoa, joka lähes tulkoon pärjää 12" äänen voimakkuudelle. Tietyllä taajuusalueella 10" Red Fang on hieman kovempi ääninen kuin 12" malli, mutta pääsääntöisesti 12" on kyllä hitusen äänekkäämpi, tosin eroa on hyvin vähän.

Minulla on yksi 9mm vanerista rakennettu kaappi jossa on Eminence Legend 10" ja 12" kaiuttimet, ja saundi on todella hyvä. Saundi on tasapainoinen ja erittelevä, ja mukavan "vintage". Vertailin kaiuttimien taajuusvastekäyriä, ja sillä perusteella uskalsin laittaa ne samaan kaappiin, kun ne olivat varsin lähellä toisiaan. Tämän kokemuksen perusteella olen alkanut hakemaan yhdistelmiä, joissa kumpikin kajari olisi lähellä toisiaan äänen voimakkuudessa, koska olen sen havainnut tasapainoiseksi ja hyväksi.

Kokeilin myös sellaista yhdistelmää missä oli Texas Heat 12" ja Ragin Cajun 10" samassa kaapissa, mutta Ragin Cajun oli sen verran kovaäänisempi, ettei tasapainoa saavutettu, ja totesin, että matalilla äänillä tasapaino oli ok, mutta korkeammilla äänillä Ragin Cajun dominoi selvästi, eikä se ollut mieleeni.

ATIA
23.05.2009 13:12:26
Olen käyttänyt Weberin 10" Alnico Classic elementtejä muutamassa projektissa hyvällä menestyksellä. Niitä voi tilata suoraan jenkeistä esim paypalilla Weberin sivuilta. Taala on taas heikentynyt (eilen 1 € n. 1,4 USD), joka auttaa kustannuksissa. Suomessa niitä saa kait Customsoundsista, mutta sain omani suoraan jenkeistä huomattavasti edullisemmin. Cooglella pitäisi löytyä nuo weberin sivut helposti. Harry

Olen käynyt Weberin kanssa keskustelua ja kysynyt heiltä mielipidettä mikä olisi hyvä 10" ja 12" yhdistelmä. He ovat olleet hyvin auttavaisia, ja tarjosivat minulle kahta yhdistelmää, jotka kummatkin vaikuttavat tähän mennessä ihan kokeilun arvoisilta. Vielä pitää selvittää kaiuttimien T/S parametrit, lupasivat niitä lähettää minulle kunhan tietävät mistä kaiuttimista haluan tarkempia tietoja. Jos saan kunnon tiedot, niin sitten voin simuloida kaiuttimia, ja katsoa niiden perusteella, olenko samaa mieltä siitä, että laittaisin nämä heidän ehdottamansa kaiutin yhdistelmät käytäntöön. Saa nähdä miten käy.

Eminencellä on se kiva puoli, että heidän sivuillaan löytää T/S parametrit ja taajuusvastekäyrät kaiuttimien omilta sivuilta, ja tutkimuksen saa tehtyä helposti ja nopeasti.

Ja kyllä minua vielä kiinnostaa tehdä se Red Fang yhdistelmäkaappi, kun omistan jo puolet tarvittavista kaiuttimista, ja saundi ainakin on kohdallaan.

ATIA
26.05.2009 08:34:09
Kysyin Uraltonelta saako Red Fang 10" kaiutinta, ja he vastasivat, että Eminencen jakelussa on tapahtunut muutoksia, ja jatkossa tuota 10" kaiutintakin pitäisi saada. Aikataulusta ei kuulemma vielä ole tietoa, hinta on sama kuin 12" mallilla.

Lisäsivät myös, että Celestionilta on tulossa myös Gold:sta 10" versio, jonka odottavat olevan vieläkin parempi kuin Red Fang 10".

Se mikä minusta Red Fangissa on hyvä asia, on hyvä saundi, ja kohtuullinen hinta. Celestioneita en ole enää käyttänyt, kun tuntuu että Celestionissa joutuu maksamaan merkistä extraa.

harryk
26.05.2009 10:52:17

Olen käyttänyt 12" Red Fangeja monessa vahvistimessa hyvällä menestyksellä ja kokemukset ovat samanlaiset hinta-/laatusuhteen osalta, joka on kohtuullinen (Thomannilla 129€/kpl ilman rahtikuluja). Ostin yhden Celestion Goldin testimielessä ja petyin siihen alkuun aika pahasti. Vasta nyt n. vuoden soittelun jälkeen se tuntuu aukeavan ja turha kireys on hävinnyt, mutta hinta 288 € on mielestäni liikaa yhdestä kaiutinelementistä. Tuo 10" Red Fangin mahdollinen saatavuus on hyvä juttu sillä se voi olla oiva ratkaisu pieniin putkicomboihin missä fyysinen tila asettaa omat rajoituksensa ämyrin koolle. Harry
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)