Tilumiässs 22.07.2009 22:44:25 | |
---|
Tuleeko heti kotiin päästyä ruuvattua kielet kiinni lautaa, vaihdettua kielet vaijeriin ja ruuvattua kaularaudalla kaula kieroks? Itse tulee kieliä laskettua :( jou |
Antti1 22.07.2009 22:45:49 | |
---|
Mikä tämän listausketjun motiivi ja hyöty on? Gallupit taitaa olla kieltolistalla. En soita tehdasasetuksilla, oli kyseessä sitten soittimet, vahvarit, efektit, tai mitkä tahansa. Soittimet yleensä ennemmin tai myöhemmin "pilkon paloiksi" ihan tutkimisen ilosta, kun ne joutuu kuitenkin säätämään kondikseen oman tatsin mukaisiksi. Fuck this shit!
It's gone too far! |
duc 22.07.2009 22:49:17 | |
---|
Tonelab on melkeistä tehdasasetuksilla vielä. Kuulostaa tarpeeksi hyvältä kotona, ja vaikka tuota on multiefektiksi helppo ja mukava säätää, niin on se kumminkin tympeää hommaa... |
zuppermuhle 22.07.2009 22:59:11 | |
---|
Kielet vaihdan ja käännän toggleswitchin toisin päin jos kitarassa semmoinen on. Jos kitara jää pidemmäksi aikaa niin hihnalukot pistän kiinni myös. Näin aluksi. Sitten loppujen lopuksi vaihtuu kaikki osat. "Who is your daddy and what does he do?" |
Johann Onn 22.07.2009 22:59:56 (muokattu 22.07.2009 23:03:12) | |
---|
Kielet niin, alas kuin saa. Tyyliin... Kiinan tele: 1,6 mm / 1,1 mm "Elektro"-akustinen: 2 mm / 1,4 mm (Kun nappaa piezomikin tallan alta kolisemasta, kielet saa heti inhimillisemmälle tasolle.) Multi-efektissä käytössä, itse tehdyt pätsit. Tehdaspätsit harvemmin ovat käyttökelposia, ihan sellaisinaan. |
McNulty 22.07.2009 23:18:14 | |
---|
En soita, mutta jos puhutaan efektilaitteiden "Factory Preseteistä" niin aikanaan opettelin Line6 POD XT:n ja myöhemmin POD X3:n käyttöä factory preseteillä. Kopioin patchin ensin user-patchiin ja aloin tutkimaan miten ko. soundi oli rakennettu, miten efektejä käytetty jne. Se on helppo tapa tutustua laitteen "sielunelämään" ja urkkia itselle vinkkejä siitä, mihin suuntaan omaa soundia haluaa kehittää ja säätää. Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
Harrastelija 23.07.2009 01:11:53 | |
---|
seppo16: Tuleeko heti kotiin päästyä ruuvattua kielet kiinni lautaa, vaihdettua kielet vaijeriin ja ruuvattua kaularaudalla kaula kieroks? Itse tulee kieliä laskettua :( Mulle riittää yleensä kertalaskenta jos ensimmäisellä totean niitä olevan 6. Toisaalta, jos olen ostanu nelikielisen basson, 6 ei ole aivan odotettu tulos... Kitaran tapaisissa soittimissa tehdasasetukset harvemmin on juuri nappiin eri ihmisille, joten säädän skitat itselleni aina. Multihärpäkkeissä käytän yleensä sinne päin olevia factory presettejä joista muovaan itselle sopivampia parhaani mukaan. Tosin nykyisin kun on aikansa niilläkin erilaisilla leikkinyt rakentelen välillä ihan puhtaaltakin pöydältä kun olen löytänyt jostain vahvistinmallinnoksesta hyvän pohjan. Eikös hiukan noin kaikilla mene? Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Ziggy Bubba 23.07.2009 04:05:11 | |
---|
Orangen Rockerverbillä on varsin passeli lähteä soundia hakemaan asetuksilla "tehdas", siis kaikki klo. 12: sta. Tänään juuri pidimme kaverin kanssa kunnon pedaalitestaus-session- Biyang -spedut siis saapuivat. Ensimmäiseksi, fuzz pörisee aivan täydellisen mainiosti. Tyyli on Big Muffiin kallellaan, mutta yleismeno on paljon monipuolisempi - vertasimme Sovtek- Big Muffiin... Soundi on todella läskisti rähisevä, miten tuota nyt kuva. Kliineillä paska, kuten aina. Loistokas fuzz. Ryssä-muff jäi isosti kakkoseksi. Jenkki-muff tais olla hiinä & hiinä... Tremolo oli iso positiivinen ylläri, vaikka input-jakki olikin ihmeen herkkä siitä, onko piuha sisällä.... Metal-King oli Orangen omaan mättösoundiin nähden ohut ja sihisevä, mutta olosuhteet eivät olleet hälle kohallaan. |
K.Hill 23.07.2009 19:32:02 | |
---|
Yläsatulassa on tehtaan jäljiltä lähes aina viilattavaa ja pelkästään satulaa madaltamalla soittotuntuma paranee huomattavasti. |
Crossroad 23.07.2009 19:57:12 | |
---|
Kaularauta on usein säädetty ihan poskelleen ja kielet pikemminkin liian matalalla omaan mieltymykseen nähden. tuota jonkun mainitsemaa osiksi laittoa tulee kyllä harrastettua itsekin poikkeuksetta ensitöikseen. Myös nauhojen kiillotus ja otelaudan öljyäminen on usein edessä heti,jos on ollut huonolla hoidolla. |
TTV 23.07.2009 20:40:31 | |
---|
Soitan ja se tulee perkeleen kalliiksi, kun ei tahdo löytyä mieleistä saundia -> kamat vaihtoon ja uutta tilalle :-) Pitäisköhän joskus koittaa potikoiden ym. säätimien vaikutusta? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
zuppermuhle 24.07.2009 13:01:47 | |
---|
TTV: Soitan ja se tulee perkeleen kalliiksi, kun ei tahdo löytyä mieleistä saundia -> kamat vaihtoon ja uutta tilalle :-) Pitäisköhän joskus koittaa potikoiden ym. säätimien vaikutusta? Se on ikävää vahvistimien kohdalla kun ovat usein tehdasasetuksilla volumet nollissa. "Who is your daddy and what does he do?" |
Y@ri 24.07.2009 13:19:52 (muokattu 24.07.2009 13:20:50) | |
---|
veri_heavy: Se on ikävää vahvistimien kohdalla kun ovat usein tehdasasetuksilla volumet nollissa. :D Hyvä läppä! En soita pedaaleilla, multipedaalilla, vahvistimella enkä Guitar Rig 3:llakaan (jälkimmäisellä joskus kun ei jaksa säätää ja toimiva soundi löytyy). Kitarasta myös tatsi oikeaksi. |
TTV 24.07.2009 13:29:55 | |
---|
veri_heavy: Se on ikävää vahvistimien kohdalla kun ovat usein tehdasasetuksilla volumet nollissa. No tota oon kyllä kans ihmetelly, täytyy jatkossa valita liikkeestä sellainen malli jossa on volume sopivalla tasolla jo hyllyssä :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |