mazq 24.11.2008 17:50:09 (muokattu 24.11.2008 19:10:39) | |
---|
Mörjestä! Olen tuollaista ProCon Rat II:ta kiikaroinut jo tovin, ja semmoisiin huhuihin olen törmännyt, että nämä uudet Rat II:et ,mitä kaupasta nykyjänsä saa, olisivat laadultaan merkittävästi huonompia, kuin nuo vanhat, about 80-luvulla tehdyt, johtuen huonommasta äänilastusta. Rottien omistajilta kysynkin, että pitääkö tämä paikkansa, ja täytyykö ruveta vanhempaa metsästämään jostain ebaystä, vai voinko huoletta kävellä lähimpään musakauppaan ja latoa tiskiin brand new rotta kakkosen? e: niin ja jos joku haluaa luopua omasta 80-luvun rotasta, saa tarjota :) |
Artist 24.11.2008 17:53:29 (muokattu 24.11.2008 17:55:30) | |
---|
Ihan uusimmat on kuulemma kiinasta ja monilla tavoin huonoja, mutta tiedä sitten...tästä syystä kuitenkaan Keeleyn modaamana näitä ei enää saa. Itse testasin pari vuotta taaksepäin uutta Rat II ja se oli ihan hyvä, ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin mun leditön small box rotta. Yleinen modi noihin kakkosrottiin on laittaa lm308 opari, mutta en tiedä tuleeko siitä silti sama kuin vanhemmista rotista... Ekat ledilliset Rat II:det johonkin '90 luvun puolelle asti on muuten lm308:lla, mutta voi olla ettei soundi ole silti ihan sama kuin ledittömissä. "So come on over with something to do, baby, I need the company" |
mazq 24.11.2008 18:00:57 (muokattu 24.11.2008 19:38:14) | |
---|
Yleinen modi noihin kakkosrottiin on laittaa lm308 opari, mutta en tiedä tuleeko siitä silti sama kuin vanhemmista rotista... Tuollaista lm308 justiinsa ebayssa kattelin, eikä se ainakaan kallis ollut, että yks vahtoehto vois tietysti olla, ostaa uuden rotan, ja jollei miellytä ni sorvailee sinne tollasen lm308:n. e: nii juu ja tack för det info :) |
koponen 04.01.2009 23:30:38 (muokattu 04.01.2009 23:32:25) | |
---|
Ekat ledilliset Rat II:det johonkin '90 luvun puolelle asti on muuten lm308:lla, mutta voi olla ettei soundi ole silti ihan sama kuin ledittömissä. Mulla on just tollanen 80/90-lukujen taitteesta oleva lm308 ledirotta ja se on kyllä maailman paras särö. Suosittelisin vielä hankkimaan eq:n perään niin saa vähän lihaa luitten päälle varsinkin jos yksikelaisilla soittaa. RAT + dedikoitu graafinen korjain = täydellinen distortion. I'm endorsed by Marshall |
mazq 05.01.2009 14:04:08 | |
---|
Onhan tämänn topicin alkamisesta jo aikaa, mutta vieläkin saa tarjota mulle vanhaa kunnon jenkeissä tehtyä lm308:lla varustettua rottaa, jos joltain tarpeettomana löytyy :) Suosittelisin vielä hankkimaan eq:n perään niin saa vähän lihaa luitten päälle varsinkin jos yksikelaisilla soittaa. Joo, bassoa kuulemma tuo rotta syö, mutta niin, eq:llahan tuo ratkeaa. |
-Cale 05.01.2009 14:20:07 | |
---|
Itselläni oli joskus ledillinen Rat II, mutta oli jokseenkin munaton vehje kaiken kaikkiaan. Tai sitten käyttäjä oli/on :) Ehkä olisi tosiaan vaatinut erillistä eq:ta kimppaan, niinkuin edellä mainittiin. |
msormune 05.01.2009 14:52:10 | |
---|
Niin siis vissiin vaikuttaa myös aika paljon että minkälainen vahvistin sen rotan perässä on... Mikään pedaali kun ei yksinään kuulosta miltään. |
mazq 05.01.2009 21:12:40 (muokattu 05.01.2009 21:13:17) | |
---|
Niin siis vissiin vaikuttaa myös aika paljon että minkälainen vahvistin sen rotan perässä on... Mikään pedaali kun ei yksinään kuulosta miltään. Aa, kiitos muistutuksesta, pitkikin kysyellä kokemuksia rotan ja Tehc21 tm60-vahvistimen yhteiselosta. Ei ehkä kaikista yleisin yhdistelmä, mutta aina kannattaa yrittää. Onkos rotasta buustaamaan jo valmiiksi säröytynyttä ääntä? |
fridgebuzz 08.01.2009 14:03:51 | |
---|
Testasin reilut pari vuotta sitten kaverin uutta Rat II:sta oman luultavasti kahdeksankymmenluvun puolenvälin jälkeen tehdyn kanssa. Oli todella suuri ero, uusi oli jotenkin säröltään surisevampi ja siitä puuttui se Rat II:n "terä". Itse metsästäisin kyllä vanhaa käytettyä, jos olisin nyt ostamassa. Ota joltain lainaan vanha ja mene musakauppaan testaamaan onko ero niin huomattava että haittaa? |
dropD 08.01.2009 15:10:54 | |
---|
Suosittelisin vielä hankkimaan eq:n perään EQ särön perässä on muutenkin paikallaan. Antaa eväitä virittää soundi oikeasti mieluisaksi eikä vaan sinne päin... |
Krice 08.01.2009 16:58:23 | |
---|
Eikös RAT ole ollut aina tuhnu? Eihän noilla juuri kukaan halunnut soittaa 80-luvulla, lähinnä jos haluttiin jotain satunnaista surinaa soundiin. Nyt sitten nuokin on vintage-kamaa ja parasta mitä on. |
Numb 08.01.2009 17:15:45 | |
---|
Eikös RAT ole ollut aina tuhnu? Eihän noilla juuri kukaan halunnut soittaa 80-luvulla, lähinnä jos haluttiin jotain satunnaista surinaa soundiin. Nyt sitten nuokin on vintage-kamaa ja parasta mitä on. Heh, mitä nyt Metallican jätkät esim. :) Kasarilla RAT ja JCM800 (tai joku muu putkipeli) oli aika yleinen yhdistelmä hiivipumpuilla. Kaikki tosin eivät osanneet käyttää, siinä piti säätää vahvistimen särön ja RAT:in särön kanssa, ja soundin sai helposti muusiksi. Itselläni oli juuri -80 -luvun RAT, enkä kyllä tuhnuksi sanoisi. Aika kiukkuinen peli se minusta oli. Mutta saihan sen tuhnultakin surinaltakin kuulostamaan, halutessaan. Tai osaamattomuuttaan. A waist is a terrible thing to mind. |
koponen 08.01.2009 17:53:38 (muokattu 08.01.2009 20:02:12) | |
---|
I'm endorsed by Marshall |
Artist 08.01.2009 19:39:16 (muokattu 08.01.2009 19:39:41) | |
---|
Kasarilla RAT ja JCM800 (tai joku muu putkipeli) oli aika yleinen yhdistelmä hiivipumpuilla. Mä en tiedä hiivistä mitn, mutta lähes jokaisella alternative, indierock tms. bändillä oli ainakin jossain vaiheessa rotta käytössä. Pitäis varmaan itsekin taas hommata, vaikka onhan tässä kaikkea muutakin. DTK LAMF TTH |
Thule 08.01.2009 19:54:01 | |
---|
Mä käytän uutta kakkos-Rottaa vahvistimen oman särön buustaamiseen ja siihen tarkoitukseen se kyllä sopii kuin nenä päähän. Soundin saa helposti tukevoitettua todella raskaaksi ja repiväksi, mikä ei ainakaan oman vahvistimen, Carvin X-60A-combo Vintage 30-kajarilla, kanssa sujunut, jos tilalle lyötiin Ibanez TS9, DigiTech Bad Monkey tai Boss SD-1. Kyllähän nuokin buusterina toimivat, ja hyvinkin, mutta se soundin luonne on vain kovin erilainen Rotalla. Eli mitä, onko uusi Rotta aivan tuhnu? Ei todellakaan, mielestäni. Itse hankin omani uutena jenkeistä ja hintaa tuli kuluineen vajaa 70 euroa. Hyvä ostos, jota voinkin lämpimästi suositella ainakin tuohon buustauskäyttöön kaikille turboahdetun rokkisoundin ystäville. |
Warwickbass 09.01.2009 11:22:28 | |
---|
|
Dbsus2 14.07.2009 12:48:21 | |
---|
entäpä you dirty rat?kannattaako ostaa,sen verran mitä tiedän niin aika hieno Jeff Beck-soundi pitäis lähteä. |
Andy J. 15.07.2009 16:27:13 (muokattu 15.07.2009 16:27:33) | |
---|
Krice: Eikös RAT ole ollut aina tuhnu? Eihän noilla juuri kukaan halunnut soittaa 80-luvulla... Whisky Tango Foxtrot?!? Räkkihemmot oli toki asia erikseen, mutta kyllä mun muistikuva on enemmänkin, että KAIKILLA oli Rotta lattialla... |
placebo 17.07.2009 02:33:20 (muokattu 17.07.2009 02:37:09) | |
---|
Artist: Ihan uusimmat on kuulemma kiinasta ja monilla tavoin huonoja, mutta tiedä sitten...tästä syystä kuitenkaan Keeleyn modaamana näitä ei enää saa. Tuo viittaisi siihen, että MIC-rottien piirilevykonstruktio on muuttunut: läpiladottavat komponentit ovat vaihtuneet pintaliitoskomponentteihin. Olen tutkiskellut eri vuosikymmeniltä olevien Rat-pedaaleiden kytkentöjä lukuun ottamatta viimeisintä MIC-mallia ja tullut siihen johtopäätökseen, että ainut (merkittävä) muutos on jo tuon edellä mainitun IC-piirin vaihtuminen TI:n lastuun 2000-luvun alkupuolella siitä syystä, että Motorola lopetti LM308-lastun valmistamisen. Kyseistä piiriä ei mielestäni suotta kehuta; sävelten artikulaatio on parempi ja matalat taajuudet toistuvat tanakammin. Mitä taas tulee kyseisen lastun laatuun, operaatiovahvistinten historiasta tuskin löytynee yhtä kauhistuttavaa kohinapesää kuin LM308. Vanhemman polven soittajille elektroniikkaharrastajien ohessa lienee itsestäänselvyys, että hyvä soundi ei missään nimessä edellytä hyvänlaatuisia komponentteja - Säröjen epälineaarisessa maailmassa komponenttien vakaa ja lineaarinen toiminta on päinvastoin tae mielenkiinnottomiin ja sairaalamaisen kolkkoihin äänimaailmoihin. Ken tämän kiistää, ei näe metsää puilta. Selvänäköinen soittaja ei siis piittaa markkinamiesten loihtimista laadukkaista mielikuvista, vaan maksaa kainostelematta huonosta laadusta. ;^) |
Bluesman69 21.07.2009 10:12:59 | |
---|
placebo: Selvänäköinen soittaja ei siis piittaa markkinamiesten loihtimista laadukkaista mielikuvista, vaan maksaa kainostelematta huonosta laadusta. ;^) Hoho! Just näin! Hän, joka soittaa Fenderillä ei voi olla läpeensä paha... |