Aihe: ESP or LTD
1
smokeonthewater1
30.07.2009 23:39:18

Tämmösii kirjoituksia on mnetissä liikaa,mutta teinpä nyt niin viisaammat saa avittaa.

Eli, uutta kitaraa pitäisi saada,ilman floikkaa(opin läksyny, pitikin mennä ostaan floikallinen skitta..).

Ajattelin että mitä ihmiset ovat mieltä Esp:n tuotannosta.

LTD MH-1000QM/DBSB
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10067134

ESP Horizon NT II/DBSB
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10702034

Onko noilla kitaroilla kovin paljon eroa?
Parempia ehdotuksia?
Jos ootte koittanu ni risuja & ruusuja?

Ps.
itselläni ei oikein ole mahdollisuutta lähteä testailemaan, mutta jos kitara osoittautuu hyväksi niin edottomasti lähden kiertämään maata..
Play the game, choose a side Learn to lose, fuck your pride!!
pietari-poika
31.07.2009 00:04:22
No lähtökohtaisesti ESP on aina parempi kuin LTD.

Nuo ovat melkein samat kepit specseiltään, mitä nyt espissä on eebenpuuotelauta ja jotkut osat ehkä laadukkaampia. ESP:ssä on myös kelan puolitus pushpush-potikalla sekä tukevampi mikkiswitchi sekä luultavasti virittimet ovat laadukkaammat.

Yleisestiottaen aidoissa ESP:eissä puut ovat laadukkaammat kuin LTD:eissä. Lisäksi työn laadun olettaisi olevan parempi. Silti LTD:n deluxe-sarjalaiset ovat oikein hyviä skeboja.

Minulla on floikallinen Horizon duncanin jb/59 -setillä. Oikein hyvä kitara, en oikein moitteen sijaa ole löytänyt. Volapotikka on ehkä hieman liian lähellä minulle kun en oikein sitä tarvitse, muttei sitä mene vahingossa räpläämään kuitenkaan. Puolitus on mielestäni tosi hyvä ominaisuus, tulee kliineihin ja pikkurosoihin mielestäni oikein hyvät yksikelaissaundit. Kaula sopii oikein hyvin käteeni. Se on ohut, muttei ibanez-tyyliin litteä vaan pyöreä. Mielestäni se tuo hyvin ergonomiaa niin ohuellakin kaulalla. Tämä on ainoa kokeilemani kitara, jossa 24. nauhalle pääsee näin helposti. Neckthrun ansiosta tietty.

Kumpaan sitten valintasi osuukaan, se tuskin on huono valinta. Se nyt on vaan hinnasta kiinni.
smokeonthewater1
31.07.2009 00:17:30

Kiitos, mutta minkäslainen lakka noissa kauloissa on kun nykysessä ibassani ja toises skitas ni kummassaki o mattalakka. Itse pidän sitä miellyttävänä mutta mites "nitro-/kirkaslakka" kaulassa ?
pietari-poika
31.07.2009 00:32:02
smokeonthewater1: Kiitos, mutta minkäslainen lakka noissa kauloissa on kun nykysessä ibassani ja toises skitas ni kummassaki o mattalakka. Itse pidän sitä miellyttävänä mutta mites "nitro-/kirkaslakka" kaulassa ?

Minä en kyllä noista lakoista tiedä mitään. Ei se kuitenkaan sellainen paljas ole, samanlainen kuin muussakin kitarassa kaulan tausta. Ei se minua ole haitannut, ei oikein käsi siinäkään itselläni hikoa.
smokeonthewater1
31.07.2009 00:34:24

pietari-poika: Minä en kyllä noista lakoista tiedä mitään. Ei se kuitenkaan sellainen paljas ole, samanlainen kuin muussakin kitarassa kaulan tausta. Ei se minua ole haitannut, ei oikein käsi siinäkään itselläni hikoa.

Ok, noh täytyypä kokeilla noita keppejä sitten jossain musakaupas.
Silppuri
01.08.2009 20:18:10

pietari-poika: Yleisestiottaen aidoissa ESP:eissä puut ovat laadukkaammat kuin LTD:eissä.

On olemassa mahonkia ja Mahonkia. Niinpä luulisi näin äkkiseltään olevan myös leppää ja Leppää. Vai mitäs varvua nuo horisontit olikaan?

Eroa niillä varmasti on, mutta sitä voi aina miettiä, että onko sitä eroa sen 600-700 euron arvosta?
"I havent slept since I woke up."
pietari-poika
01.08.2009 20:44:01
Silppuri: On olemassa mahonkia ja Mahonkia. Niinpä luulisi näin äkkiseltään olevan myös leppää ja Leppää. Vai mitäs varvua nuo horisontit olikaan?

Eroa niillä varmasti on, mutta sitä voi aina miettiä, että onko sitä eroa sen 600-700 euron arvosta?

Horizoneja on saarnea, leppää ja mahonkia. Kaikki ESP Horizon NT II/FR II-skebat ovat joko mahonkia tai leppää, ja niissä on loimukansi. ESP Horizon NT/FR -skebat ovat saarnea ja niissä ei ole loimukantta. Minulla on saarninen horizon floikan kera, oikein hyvä kitara soinniltaan ja soitettavuudeltaan mielestäni. (Tosin mikä minä olen sanomaan kun en paremmasta tiedä :P)
Lepinkäinen
01.08.2009 21:50:07
Hommasin itse viikko sitten kiinteätallaisen horizonin enkä oo hetkeekään katunut. Aivan loistava peli. Pesee PRS custom 24:n, joka mulla oli ennen sitä.

LTD ec-1000 taas on palvellut 6 vuotta ja kelpo soitin on sekin, varmasti mh-1000:llakin tosiaan pärjää pitkälle.

Jos otat LTD niin voi pidemmän päälle tulla ajatuksia: "Olisko japsi-ESP ollut kuitenkin sen verran parempi että olis kannattanut laittaa?". Mielenrauhan kannalta ESP-versio siis.
neja
01.08.2009 22:26:08
Itsekin painin saman kiusan kanssa. Deluxe LTD vai original series ESP. Sain hommattua uuden veroisen ESP horizonin kiinteätallaisena samaan hintaan mitä olisi deluxesta joutunut pulittaan uutena. Varmasti ei LTD ole huono mutta itse en edes miettisi enää LTD:n laittoa kun alkuperäisellä soittelee. Yksinkertaisesti en keksi mitään huonoa sanottavaa kitarasta, enkä aio luopua siitä koskaan. Jälleenmyynti arvo, fiilis ja tasavarma laatu ovat ainakin minulle tärkeitä juttuja loistavan soundin ohella. Hyvästä skepasta pääsee aina eroon, kopiosta huonosti.
Silppuri
02.08.2009 01:26:04

pietari-poika: Horizoneja on saarnea, leppää ja mahonkia. Kaikki ESP Horizon NT II/FR II-skebat ovat joko mahonkia tai leppää, ja niissä on loimukansi. ESP Horizon NT/FR -skebat ovat saarnea ja niissä ei ole loimukantta. Minulla on saarninen horizon floikan kera, oikein hyvä kitara soinniltaan ja soitettavuudeltaan mielestäni. (Tosin mikä minä olen sanomaan kun en paremmasta tiedä :P)

Mitähän puuta on käytetty 92-94 horizoneissa? Mulla nimittäin on sellanen kiinteätallanen ja oon aina kuvitellu että se olis leppää. Mutta nyt sait sen verran sekotettua, että aloin miettiä, josko tuo oliskin saarnia... Hmm... Loimukantta ei ole vaan värinä on blue sparkle. Soundiltaan ja tuntumaltaan paras kitara ikinä! :)
"I havent slept since I woke up."
pietari-poika
02.08.2009 11:07:33
Silppuri: Mitähän puuta on käytetty 92-94 horizoneissa? Mulla nimittäin on sellanen kiinteätallanen ja oon aina kuvitellu että se olis leppää. Mutta nyt sait sen verran sekotettua, että aloin miettiä, josko tuo oliskin saarnia... Hmm... Loimukantta ei ole vaan värinä on blue sparkle. Soundiltaan ja tuntumaltaan paras kitara ikinä! :)

Vanhemmista mulla ei ole mitään hajua. Nää oli lähinnä nää 2000-luvun puolella tehdyt. Kaippa joku soitinmestari/joku muu osaisi tuon puulajin määrittää hiukan koputtelemalla ja tsiigailemalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)