Aihe: Multiefekti+Putkinuppi=?
1
Harso
13.08.2009 15:03:51
Olen tässä ajatellut kun pitäisi saada aika monta soundia mutta kun ei ole varaa ostaa montaa erinlaista soundi pedaalia niin miten on kun on puhuttu että putkisoundiin ei kannata pistää multiefektiä kiinni niin miten on?? mitä te olette mieltä?
McNulty
13.08.2009 15:07:45
Ei kukaan täällä voi sanoa onko jonkin multiefektin + putkistyrkkarin soundi sinun mielestä hyvä tai huono. Se vain pitää kokeilla. Multiefektejä ja putkivahvistimia on niin monia erilaisia, että vaikea sanoa yleisesti yhtään mitään. Yleensä multiefekteissä on kuitenkin ihan toimivat modulaatiot ja tilaefektit, säröt ovat niiden heikoin osa-alue. Eli jos käytät multiefektiä esim. vahvistimesi FXLoopissa efektilaitteena, niin uskoisin että homma toimii ihan hyvin.
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Harso
13.08.2009 15:19:13
selvä eli ois niinku särö ja sit ne efektit fx loopissa?

bonecrusher: Ei kukaan täällä voi sanoa onko jonkin multiefektin + putkistyrkkarin soundi sinun mielestä hyvä tai huono. Se vain pitää kokeilla. Multiefektejä ja putkivahvistimia on niin monia erilaisia, että vaikea sanoa yleisesti yhtään mitään. Yleensä multiefekteissä on kuitenkin ihan toimivat modulaatiot ja tilaefektit, säröt ovat niiden heikoin osa-alue. Eli jos käytät multiefektiä esim. vahvistimesi FXLoopissa efektilaitteena, niin uskoisin että homma toimii ihan hyvin.
Harso
13.08.2009 15:19:53
siis se efekti loopissa ja särö kitaran kans sillai
nannne
13.08.2009 15:20:39

Kyllä siihen voi laittaa ihan huoletta. Tai riippuu tietenki muljuttimesta. Mimmonen asetelma sulla on?
McNulty
13.08.2009 15:25:40
Harso: siis se efekti loopissa ja särö kitaran kans sillai

Siis... otat särön vahvistimesta, etkä multiefektistä. Kytkentä on siis seuraava:
1. Piuha kitarasta vahvistimen inputiin.
2. Vahvistimen FX-sendistä piuha multiefektin inputtiin.
3. Multiefektin outputista (yleensä left output toimii monona) vahvistimen FX-returniin.

Oletuksena tietysti että vahvistimesta löytyy FXLoop (eli ne FX Send ja Return-liitännät).
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Exhausted
13.08.2009 16:03:26

Mulla on kitara -> Line6 Pod XT Live -> Mesa F-30

XT Livestä tulee pelkkiä efektimallinnuksia virtuaalisen pedalboardin tapaan.
Ziggy Bubba
13.08.2009 16:09:41 (muokattu 13.08.2009 16:10:03)

Hyvästä putkivahvarista saa jo yksinään monenlaista soundia. Multiefektejä voi käyttää (kuten minä) efektilenkissä modulaatio-, viive- ynnä muita efektejä tuottamassa. Multipaavon voi toki lykätä myös vahvarin eteen, jos kaipaa vaikkapa niiden säröpurkkimallinnoksia. Aiemmin mainitut efektit voivat tosin toimia tässä tapauksessa "vähemmän hyvin", varsinkin jos vahvarista ottaa paljon säröä soundiin.

Jos taas haluat käyttää multsarien vahvistinmallinnoksia, niin kokeile lykätä se kiinni putkivahvarin efektilenkin paluuseen (FX return). Tällöin ei mukaan tule soundia vahvasti värittävää vahvarin etuastetta.

E: XT Live siis myös itellä.
The Crookmachine Project
Harso
13.08.2009 16:21:27
selvä mutta periaatteessa onko se sitten paljonkin parempi et on sit niit purkkeja eikä sitä multiefektiä? ja mulla ei oo nupissa säröä vaan mul on bossin mt2.
Harso
13.08.2009 16:26:07
mä en periaatteessa tarvitse kuin komppi särön , soolo särön ,phaserin ja delay ja boostin. ja mulla on jo delay ja särö, ja tuolta thomanista saisi behringerin pre amp boostin josta saa sen soolo särön aika halvalla.
Ziggy Bubba
13.08.2009 16:39:05

Jos tarttet vaan noin vähän eri efektejä, niin melkein helpompaa hommata irtopurkkejä. Soundikin on todennäköisesti parempi. Tuon pre-amp boosterin tilalla voisi toimia myös EQ-pedaali, jolla saisit myös (isomman volumen lisäksi) tarvittaessa muokattua sitä sun soolosoundia. Danelectron Fish & Chips on hyvä ja halpa EQ, joka on mielestäni laadukkaampi kuin nuo perus-Behringerit.
The Crookmachine Project
lavaamo
13.08.2009 16:43:52
Harso: mä en periaatteessa tarvitse kuin komppi särön , soolo särön ,phaserin ja delay ja boostin. ja mulla on jo delay ja särö, ja tuolta thomanista saisi behringerin pre amp boostin josta saa sen soolo särön aika halvalla.

Minulla oli GT-8 Valvekingin ja JCM 800 kans, en koskaan saanut sopivia soundeja ulos, tuntui että ainakun laittoi GT-8 tonne väliin soundi huononi jonkin verran. Kokeilin kaikenlaisia kytkentöjä ja mutta ei vain toiminut.

Nyt on käytössä G labin GSC jossa on muutama pedaali luupeissa ja jolla myös ohjaan vahvistinta, tässä on mielestäni multipaavon hyvät puolet, eli yhdellä polkaisulla oikea kanava päällä ja oikeat efektit valittuna. Mutta myös yksittäispedaalien helppo vaihdettavuus.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Harso
13.08.2009 17:01:10
selvä ja kiitos. mutta hei miten tuo danelectro toimii?
Harso
13.08.2009 17:02:09
on se melkein järkevämpi kun tarvitsen vain noin vähän noita soundeja niin hommaa pari purkkia eli sen EQ ja phaserin.
Silppuri
13.08.2009 17:13:43 (muokattu 13.08.2009 17:16:41)

sikki-six: Danelectron Fish & Chips on hyvä ja halpa EQ, joka on mielestäni laadukkaampi kuin nuo perus-Behringerit.

Täysin samaa mieltä. Nimim. molemmat omistaneena.

Mutta jos tarve on vain modulaatio-efekteille (flanger, chorus, phaser, ym.) ja delaylle, joka sulta jo löytyy, niin yks vaihtoehto olis hommata Line6:n MM4 eli modulation modeler. Niitä saa parilla sadalla käytettynä. Siitä löytyy melkonen kasa ihan kohtuu hyviä modulation-efektejä ja neljä muistipaikkaa, johon niitä voi tallentaa. Yksittäisessä efektipurkissa kun on se vika, että sulla on siinä tasan yksi efekti yksillä asetuksilla. Erona multiefekteihin tuossa mm4:saa ei sitten tosiaan ole muuta kuin ne modulaatioefektit. Ei siis mitään kaikuja, eqja tai säröjä. Ja hyvä niin!

E: Ja erona multiefekteihin tämä laite ei sisällä mitään menuja tai muita. Kaikki asetukset tehdään suoraan namiskoilla, jotka on laitteen päällä. Todella helppo käyttää ja hakea mieleistä soundia.
"I havent slept since I woke up."
Harso
13.08.2009 17:53:02
joo varmasti on hyvä mutta nyt tulee kyllä liian kallis täytyy tilata tuo EQ ja sitten myöhemmin katsella sitä phaseria! KIITOS KAIKILLE!!!!

Silppuri: Täysin samaa mieltä. Nimim. molemmat omistaneena.

Mutta jos tarve on vain modulaatio-efekteille (flanger, chorus, phaser, ym.) ja delaylle, joka sulta jo löytyy, niin yks vaihtoehto olis hommata Line6:n MM4 eli modulation modeler. Niitä saa parilla sadalla käytettynä. Siitä löytyy melkonen kasa ihan kohtuu hyviä modulation-efektejä ja neljä muistipaikkaa, johon niitä voi tallentaa. Yksittäisessä efektipurkissa kun on se vika, että sulla on siinä tasan yksi efekti yksillä asetuksilla. Erona multiefekteihin tuossa mm4:saa ei sitten tosiaan ole muuta kuin ne modulaatioefektit. Ei siis mitään kaikuja, eqja tai säröjä. Ja hyvä niin!

E: Ja erona multiefekteihin tämä laite ei sisällä mitään menuja tai muita. Kaikki asetukset tehdään suoraan namiskoilla, jotka on laitteen päällä. Todella helppo käyttää ja hakea mieleistä soundia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)