a72t 08.08.2009 11:44:34 | |
---|
Hei, perusrock-soiton ym. ohella tekee mielä välillä tiluttaa, joten mikähän olisi sopiva soitin tällaiseen toimintaan? Minulla on jo Fender deluxe plus Stratocaster ja Epiphonen Les Paul rock-soitantaan mutta varsinainen hevikeppi puuttuu. Hinta saisi olla max. 1000 €. Vahvistimena on Marshall Jubilee 2550 ja Ibanezin TS10. Nämä hankittu 80-90-lukujen taitteessa. Toinen kysymys liittyykin noihin polkimiin; TS10 oikuttelee, joten uusi säröpoljin (samalla boosti) pitäisi hankkia. Boostausta saisi olla reilusti, jotta soolot kuuluu bändisoiton päälle. Kaikua ja delayta pitäisi saada tarvittaessa. Ostanko peruspedaalit vai jonkin multiefektin? Vieläkö ne on sellaisia muovisen saundin tuottavia flippereitä? |
Räbbänä 08.08.2009 11:51:46 | |
---|
a72t: Hei, perusrock-soiton ym. ohella tekee mielä välillä tiluttaa, joten mikähän olisi sopiva soitin tällaiseen toimintaan? Minulla on jo Fender deluxe plus Stratocaster ja Epiphonen Les Paul rock-soitantaan mutta varsinainen hevikeppi puuttuu. Hinta saisi olla max. 1000 €. Vahvistimena on Marshall Jubilee 2550 ja Ibanezin TS10. Nämä hankittu 80-90-lukujen taitteessa. Toinen kysymys liittyykin noihin polkimiin; TS10 oikuttelee, joten uusi säröpoljin (samalla boosti) pitäisi hankkia. Boostausta saisi olla reilusti, jotta soolot kuuluu bändisoiton päälle. Kaikua ja delayta pitäisi saada tarvittaessa. Ostanko peruspedaalit vai jonkin multiefektin? Vieläkö ne on sellaisia muovisen saundin tuottavia flippereitä? Moi! Varmaan porukka tulee suosittelemaan Ibanezin tuotteita. Omasta mausta riippuen laadukkaita Ibanezeja saa about 350e alkaen helposti aina budjettisi yläpäähän ja ylikin. Semmoisia peruskysymyksiä, että mitä tarkempia vaatimuksia oisi kitaralle? Musiikin suuntautuessa raskaammalle puolelle kaiketi humbuckerit suht must. Entäpä floikka? Riittääkö 22 nauhaa onko oltava ne pari ylimääräistä? Pulttikaulaa vai neck-thruta? Runkoamateriaalit? "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" |
McNulty 08.08.2009 11:55:12 | |
---|
Miksei sillä Stratolla tai LP:llä voi tiluttaa? Uskoisin että kyse on enempi tekniikasta ja taidosta, kuin käytettävästä soittimesta. Tietysti jokin SuperStrat-johdannainen on "tyylillisesti" oikea valinta... eli Jackson, Charvel, Ibanez, Kramer, ESP (tai LTD), Schecter jne jne. Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
KUNU 08.08.2009 12:07:05 | |
---|
Jos 24.75 skaala kiinnostaa niin kannattaa tsekata ehottomasti Caparisonin Horus mallit, käytettynä saa tonnin pinnassa, jopa 900 on lähtenyt torilta. On ainakin tiedoiltaan tilukeppi: 27 nauhaa, Schallerin floikka, kuuma tallamikki... Itellä ollut saman valmistajan Dellinger, kadun vieläkin että menin rahapulassa myymään pois. |
Rootteri 08.08.2009 13:39:57 | |
---|
Ostat tuon minun Ibanezin I wanna be somebody, be somebody too! |
Juicy 08.08.2009 14:56:06 | |
---|
"Tilukeppi, kaikilla mausteilla." "-Eli yks Caparison Horus, tuleeko muuta?" =) "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
bfoc 08.08.2009 17:48:12 | |
---|
a72t: Toinen kysymys liittyykin noihin polkimiin; TS10 oikuttelee, joten uusi säröpoljin (samalla boosti) pitäisi hankkia. Boostausta saisi olla reilusti, jotta soolot kuuluu bändisoiton päälle. Riittääkö raMshallin säröt? Jos riittää tuon buustauksen saa hoidettua myös EQ:lla jolloin sen älämölän taajudet voi säätää niin että tulevat läpi sieltä mölystä. Olen totutellut itse tähän filosofiaan pitkällisen säröboostauksen jälkeen ja todennut kokeilun arvoiseksi kikaksi. Jos raMsun särö ei ole sopiva, lienee paikallaan uuden purkin osto - minkä, sehän on sun päätettävissä. a72t: Kaikua ja delayta pitäisi saada tarvittaessa. Ostanko peruspedaalit vai jonkin multiefektin? Itse ostaisin peruspedaalit koska tuo multisysteemin siirtäminen looppiin ja vahvistimen eteen sulkee säröt ymsyms pois käytöstä. Jos multin säröille ei olisi käyttöjä tai tyyliin sopii koko efektoinnin toteutus ennen etuastetta voisi tuo multikin toimia. a72t: Vieläkö ne on sellaisia muovisen saundin tuottavia flippereitä? Huonot on, hyvät ei. Säätömahdollisuuksia ei teitenkään ole niin paljoa kun niissä mallinnetuissa 90 efektipurkissa ja 30 vahvistimessa yhteensä, mutta rahaa säästyy. Kompromissejä elämä on, kun ei Porschen johtajan 50 millin erorahaa omaa hän... http://www.taloussanomat.fi/ihmiset … e-50-miljoonan-eroraha/200916924/12 sutiojrikellA |