Aihe: aria pro 2 les paul made in Japan kopio 1 | |
---|---|
![]() 07.08.2009 17:47:01 (muokattu 07.08.2009 18:02:53) | |
Hoi! Meikäläisellä on (ilmeisesti) otsikon mukainen soittopeli. Nyt on alkanut kiinnostamaan kitaran valmistusvuosi. Olen yrittänyt asiaa netin kautta selvittää mutta varmuutta ei ole löytynyt. Kitaran aikoinaan ostaessani myyjä muistaakseni ilmoitti vuosimalliksi 1978.. Asiasta on nykyinen maahantuoja laittanut Japaniin mailia mutta ko kyselyihin ei juurikaan kuulemma vastailla. Kun olen tsekkaillut kuvia 70- luvun lopun vastaavista eivät yksityiskohdat tahdo osua kohdalleen. Lavoissa on erilaiset tekstit, virityskoneisto ja mikit ovat erilaiset jne.. Kitara on täsmälleen (on mahdollista, että volume yms.nupit ovat hiukan eri muotoiset, kuvasta hankala sanoa) samanlainen kuin tässä: http://www.matsumoku.org/models/aria/solid/lp/55xx.html kuvassa oleva musta 5522 jota on ko saitin mukaan valmistettu 70-74 jos olen oikein ymmärtänyt. No omassa kitarassani on sarjanumero 0153673 jota ilmeisesti ei pitäisi olla mikäli kitara olisi 70- luvun alusta. Ilmeisesti alkuperäisessä laukussa on sitten se aria pro 2 logo. Itse kitarassa on vain se aria- teksti siinä lavassa ja bodyn "takana" kaulan liitoksen kohdalla olevassa laatassa sarjanumero sekä made in Japan teksti... Jos joku osaa sanoa jotakin kitaran vuosimallista tai neuvoa sen selvittämisessä niin olisin kiitollinen. | |
![]() 07.08.2009 18:54:05 | |
Afterburner: Hoi! No omassa kitarassani on sarjanumero 0153673 jota ilmeisesti ei pitäisi olla mikäli kitara olisi 70- luvun alusta. Ilmeisesti alkuperäisessä laukussa on sitten se aria pro 2 logo. Itse kitarassa on vain se aria- teksti siinä lavassa ja bodyn "takana" kaulan liitoksen kohdalla olevassa laatassa sarjanumero sekä made in Japan teksti... Jos joku osaa sanoa jotakin kitaran vuosimallista tai neuvoa sen selvittämisessä niin olisin kiitollinen. No, nuo ennen 1976 tehdyt Ariat on sellasia, ettei sarjanumerosta saa vuotta selvitettyä. Matsumokun aikaset on sitten asia erikseen. Joka tapauksessa haarukkaan 1970-74 menee, tarkemmin - no, josko ne sieltä Japanista osais vastailla. Arian kitaroissa oli toki siis sarjanumeroita jo varhaisessa vaiheessa, mutta olivat vaan takuuasioitten hoitamista varten ja tehtaan kirjanpitoon siis.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 07.08.2009 19:41:22 | |
Kiitos vastauksesta. Ok, noin minä arvelinkin noiden sarjanumeroiden kohdalla olevan. Se hämää nyt hiukan, että jos kitara on 70- luvun alkupuolelta ja jos Aria pro 2 tuli vasta 1975 alkaen niin miksi ainakin alkuperäiseksi väitetyssä laukussa on sitten se Aria pro 2 logo. No laukkujahan voi aina ostaa jälkikäteen.... Nyt pitää sitten asennoitua siihen, että onko tämä hyvä vai huono asia... Jos on olevinaan ostanut Aria pro 2 kitaran vuodelta 78 ja se onkin Aria vuodelta 73 niin mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? | |
![]() 07.08.2009 20:13:39 | |
Afterburner: Kiitos vastauksesta. Ok, noin minä arvelinkin noiden sarjanumeroiden kohdalla olevan. Se hämää nyt hiukan, että jos kitara on 70- luvun alkupuolelta ja jos Aria pro 2 tuli vasta 1975 alkaen niin miksi ainakin alkuperäiseksi väitetyssä laukussa on sitten se Aria pro 2 logo. No laukkujahan voi aina ostaa jälkikäteen.... Nyt pitää sitten asennoitua siihen, että onko tämä hyvä vai huono asia... Jos on olevinaan ostanut Aria pro 2 kitaran vuodelta 78 ja se onkin Aria vuodelta 73 niin mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? Jaa'a.. jos tuo on sulle myyty Aria Pro kakkosena (mitä se ei kyllä ollenkaan ole) niin.. Mitä sitte tulee tuohon laukkuun, niin se on takuuvarmasti myöhempiä peruja. Saattaa olla ihan tarkoitusta varten ostettu toki, eli Arian LP-kopsun kulettamista varten. Meillä itse asiassa on bändin sälleillä 2 Aria Pro II -kitaraa, eikä kummankaan laukussa lue mitään... Mulla on jopa sellainen kutina, että noita tekstillisiä laukkuja en oo nähnyt muuta kuin PE-sarjalaisissa... toki voin olla väärässäkin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 07.08.2009 21:17:07 | |
Selvä homma. Pitää katsoa josko sieltä Japanista jotain infoa tulee. Meillä on myös toisella kitaristilla aria pro 2 tai sitten ei...heh. Pitääpä tsekata myös se keppi. Siinä moni yksityiskohta täsmää paremmin 70- luvun lopun aria pro kakkoseen kuvien perusteella mutta samoin kuin omassani lavassa lukee vain aria. No eipä siinä, ostin omani kohta 10 vuotta sitten eikä silloinen raha mikään hirveän iso ollut. Jälleenmyyntiarvoonhan se tietenkin vaikuttaa, että mikä kitara on kyseessä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)