superveksi 15.08.2009 12:51:41 | |
---|
Oisko Jackson DX10D Dinky ja EVH 5150 hyvät? itellä on jo kitarakaappi 4x12" ja paketti tulis lähinnä kotisoitteluun ja keikalle myöhemmin. |
Tande 15.08.2009 12:53:10 | |
---|
Kyllähän nuo hyvin asiansa ajavat. |
McNulty 15.08.2009 13:03:00 | |
---|
Ihmettelen vain, että miksi laitat rahat noin "epätasapainoisesti" hyvään vaffariin ja huonoon kitaraan? Tunnetusti kun nuo halvimmat Jacksonit eivät mitään halutuimpia herkkuja ole, kiitos onnettoman lisenssitallan ja mikkien. Mielestäni 500 euron hukkaaminen moiseen on kyseenalaistettava. Paljon mieluummin vaikka tämä: http://www.thomann.de/fi/epiphone_korina_flying_v_bk.htm Säästät rahaa ja saat lopulta rahoillesi enemmän vastinetta. Paremmin soiva, liimakaulainen skeba, johon voi vaihtaa mikit sillä ylimääräisellä rahalla mitä "Jacksonista jäi". Jos taas väkisin haluat FR-tyylisen tallan, suosittelen painottamaan tuota budjettia siten, että kitaraan investoit sen 700-1000 euroa. Sillä rahalla saat kestävän lisenssitallan (esim. Ibanez Edge Pro tms.) tai OFR:n. Tässä on yksi todella varteenotettava vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/bc_rich_assassin_px3t.htm Suht edullinen, OFR, ebenpuinen otelauta, liimakaula, 24-nauhaa joiden pitäis tilupettereille riittää jne... You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking! |
Räbbänä 15.08.2009 14:07:31 | |
---|
Mikset osta alkuperäistä Peaveyn 5150 tai seuraajaa 6505. Liikkuvat torilla johonkin 800e luokkaan käytettyinä. Onhan nuissa hiukan eroja EVH:n verrattuna, mutta jos raskaammalle puolelle taipuu niin ehkä mielummin Peavey. Loppurahoilla mieluista keppiä vaikka käytettynä, jos ei muuten. "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" |
Antti1 15.08.2009 14:09:03 | |
---|
Räbbänä: Mikset osta alkuperäistä Peaveyn 5150 tai seuraajaa 6505. Eikös se ollutkin hakusessa? Eihän siinä EVH-nupissa oo mainintaa SISOsta? Ketjun aloittaja vois vähän tarkentaa tuota ja toiveitaan. Toi kitara on ainakin osastoa "susipaska hintaansa nähden". Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
duc 15.08.2009 14:10:26 | |
---|
Nuppikin on kotisoitteluun huono. Aina häviää. |
McNulty 15.08.2009 14:11:20 | |
---|
Antti1: Eihän siinä EVH-nupissa oo mainintaa SISOsta? On toki. Se on 5150 III. You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking! |
Räbbänä 15.08.2009 14:14:28 | |
---|
Ja jos tuon uuden EVH 5150III sijasta ostaakin sen käytetyn Peaveyn SISO:n tai 6505, säästyy uuteen EVH:n verrattuna lähes 700e, jolla yksistään jo saa hyvän kitaran. Tuohon kun lisää aiemman kitarabudjetin, ollaankin jo siellä tonnin pinnassa reippaasti. "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" |
Antti1 15.08.2009 14:15:21 | |
---|
bonecrusher: On toki. Se on 5150 III. Ahaa, okei. On päässyt lipsahtamaan silmien ohi aina, kiitos korjauksesta. Aika epäbalanssissa kyllä toi setti... Ne vanhemmat mallit ei ainakaan toimi mun mielestä juurikaan edes kotisoitossa, joten siinäkin mielessä ne olisivat huono valinta. Kaiken kukkuraksi ainakin mun mielestä maailmassa on n. 1000 paremmalla leadisoundilla varustettua "tiluvahvaria", noi Peaveyn mallit on paikallaan raskaissa komppisoundeissa. Tosta uudemmasta en tiedä kovinkaan paljoa, joten siitä pidän leipäluukkuni kiinni. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
McNulty 15.08.2009 14:24:22 | |
---|
Tuo EVH 5150III on yllättävän hyvä styrkkari. Fender CustomShop on osannut ympätä nuppiin gain-kanavien kaveriksi hyvän puhtaan kanavan, jolla oikeasti tekeekin jotain. Tämä jo yksistään on asia miksi tuo EVH on minusta parempi kuin yksikään Peaveyn tekele. Onhan Peaveyssä tietysti omalla tavallaan "legendaarinen hevisoundi" mutta esim. gain-potikat on ihan turhia klo 12 jälkeen, oli kyseessä SISO, SISO 2 tahi 6505/6505+. EVH:ssa potikat toimivat koko säätömatkalta, kakkoskanavan ollessa miedompi gain, kolmosen sitten über gain. Helppokäyttöinen kuten edeltäjänsäkin, mutta mielestäni soundeiltaan monipuolisempi ja parempi. Sellainen liika kihinä ja sirinä on jäänyt pois... siihen tosin kaapillakin on sanottavansa. Itse olen tuota EVH 5150III nuppia soittanut ainoastaan sen oman 4x12" pöntön kanssa, missä on sisällä EVH:n signature-elementit. 4kpl 15" ohm Celestioneita siis... muistaakseni tyyppi oli joku G12EVH tms. Volumesta kotisoitteluun en tiedä... myymälän tiloissa on pystynyt soittelemana hiljempaakin, mutta eihän se silloin "puhalla" mitään. Vähän siis hukkaan menee jos vaan hissukseen soitellaan. Pari kertaa sillä on kovempaakin soiteltu... silloin meinaa tulla rappaukset ja loisteputket katosta alas :) Jos maailmassa olisi vain yksi vahvistin ja se olisi tyypiltään SISO, niin valintani olisi kaikista kolmesta ehdottomasti tuo Fenderin tekele. Hyvä clean, toimiva crunch-kanava ja se hi-gain osasto tulee 5150-tyylisesti kyllä kolmoskanavalta... ilman sitä gain-potikan toimimattomuutta/huonoa rangea sekä ilman siritystä. You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking! |
Juicy 15.08.2009 15:12:28 | |
---|
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
kloppis 15.08.2009 15:44:35 | |
---|
Juicy: http://www.youtube.com/watch?v=njux5j8zEyw Sori jos olen väärässä, mutta tää oli kuin suoraan oppikirjasta. Oikein täytyy metsästää näitä aina. Mun mielestä taas ihan asiallinen ketju - ainakin tähän asti. |
Väsykäsi 16.08.2009 18:30:13 | |
---|
kloppis: Oikein täytyy metsästää näitä aina. Mun mielestä taas ihan asiallinen ketju - ainakin tähän asti. Mutta huomaatko aloittaja ei ole kirjoittanut aloituksen jälkeen mitään eli suoraan kuin oppikirjasta. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
McNulty 16.08.2009 19:01:48 | |
---|
Väsykäsi95: Mutta huomaatko aloittaja ei ole kirjoittanut aloituksen jälkeen mitään eli suoraan kuin oppikirjasta. Sehän ei tarkoita sitä etteikö me voitaisi tehdä threadista asiallista, josta olisi apua myös muille lukijoille, muillekin kuin aloittajalle. Rölliketjuista röllin tekee nimenomaan ne sankarit, jotka lähtevät siihen röllipulkkaan mukaan. You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking! |
superveksi 16.08.2009 19:02:37 | |
---|
no ok en mä tätä ihan tosissani kysyny mutta se viidensadan jackson on testattu muusikoiden netissä ja siinä sanottiin että täytyy pistää pari tonnia enemmän että saa olennaisesti paremman ja toi vahvistin on kyllä aika tyyris mutta legenda ja siitä on parhaat mainokset mutta tajusin vahvarin hinnan väärin olevan jotain 1300 mutta se onkin 1800 eli olihan toi aika järjetön yhdistelmä mutta kyllä sekin pisti reps kun näin toisessa ketjussa kysyjän dean cadillac kitaran kuvan että ostanko tällaisen zz top kitaran parta kaupanpäälle kiitos asiallisista vastauksista ja sorry jos häiritsin |
Väsykäsi 16.08.2009 19:05:50 | |
---|
bonecrusher: Sehän ei tarkoita sitä etteikö me voitaisi tehdä threadista asiallista, josta olisi apua myös muille lukijoille, muillekin kuin aloittajalle. Rölliketjuista röllin tekee nimenomaan ne sankarit, jotka lähtevät siihen röllipulkkaan mukaan. Plussan arvoinen huomautus. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Juicy 16.08.2009 19:20:10 (muokattu 16.08.2009 19:21:04) | |
---|
superveksi: no ok en mä tätä ihan tosissani kysyny mutta se viidensadan jackson on testattu muusikoiden netissä ja siinä sanottiin että täytyy pistää pari tonnia enemmän että saa olennaisesti paremman No nyt huhhuh, ei se ihan noin mene. Pro sarjan Dinkyissä on jo JT580 LP-talla, jolla tekee jo paljon enemmän kuin peruslisenssitallalla. DK1:ä saa vielä alle parin tonnin, näin pikaisesti katsastamalla. Sittenhän on nuo kalliimmat ESP ltd:t, joista löytyy jo OFR:ää tonnin hintaluokassa. Käytettynä kannattaa metsästellä... "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
pietari-poika 16.08.2009 19:23:10 | |
---|
Juicy: Sittenhän on nuo kalliimmat ESP ltd:t, joista löytyy jo OFR:ää tonnin hintaluokassa. Käytettynä kannattaa metsästellä... Torilla on yksi M-1000. Siinä vois olla oivaa kepukkaa... |
lavaamo 16.08.2009 19:33:55 | |
---|
pietari-poika: Torilla on yksi M-1000. Siinä vois olla oivaa kepukkaa... Hintaa vain on n.300€ liikaa.. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
pekurides 17.08.2009 21:19:45 | |
---|
duc: Nuppikin on kotisoitteluun huono. Aina häviää. Kotio pitääkin ostaa multa hyvä keinokuorma poijes nii jotenkin pärjää, sisollakin. Tunteella päin vittua. |