Aihe: Putket lopussa vaiko vahvistin hajalla?
1
Kurg
06.08.2009 17:22:19
Joo eli tällainen homma. Valvekingin 100w nupilla soittelen.

Tuossa pidemmän aikaa oli saundi jo ollut melko tunkkainen ja ajattelin, että putket pitäisi vaihtaa, mutta ei sitä jaksanut/kehdannut, kun ei ollut varma, että onko tuo Valvekingi semmonen vehe mihin kehtaa enempi sijoittaa.

No siinä noin kuukausi sitten, kun soittelin ja pistin volumea vähän kovemmalle, niin yhtäkkiä hävisi äänet (tai siis siltä se kuulosti, kuului enää hiljaa). Ja ei siitä tosiaan sitten lähde kuin ihan vähän ääntä, kun kääntää volumea ihan reippaasti.

Eli onko tuo vika siis putkissa vaiko voiko se olla jossain muualla? Tosin etuasteputketkin ilmeisesti alkoivat olla jo aika heikossa hapessa.

Ja sen takia kysyn täällä, että paikalliseen musiikkiliikkeeseen vieminen maksaisi omaisuuden, eikä sitä saisi sieltä moneen viikkoon/jopa kuukauteen pois, vaikkei siellä olisi ruuhkaakaan. Esim. kaverin kitaraan mikin vaihto vei yli kuukauden.

Joten joku osaava jos voisi auttaa niin hieno homma.
http://www.mikseri.net/artists/?id=103797
ReBeat
06.08.2009 17:36:44

Voit kokeilla kytkeä efektilenkin ulostulosta piuhan johonkin toiseen vahvistimeen tai laitteeseen, joka ottaa mielellään linjatasoista signaalia vastaan. Jos edelleen irtoaa signaalia normaalin tuntuisesti, niin etuaste lienee kunnossa.

Efektilenkin paluuseen voi koittaa kytkeä jonkun toisen laitteen etuasteelta signaalia. Jos Valve Kingin pääte vahvistaa edelleen normaalin tuntuisesti ja kaapista kuuluu ääntä, niin pääteaste lienee kunnossa.
Moimies
06.08.2009 17:53:54
Hävisikö kaikista kanavista? Mulla 6505+ tiputti volat pienelle lead-kanavasta viallisen etusputken vuoksi. Clean ja crunch toimi normaalisti
ajipete
17.08.2009 22:58:56 (muokattu 17.08.2009 23:02:46)
Mulla on peavey 212 combo josta katosi ääni kertaheitolla.Vaihdoin etuputket itse,vaan ei vika korjaantunut.Otin vermeen kesälomareissulle mukaan ja vein Kuopiossa olevan DLX-musaliikkeen alakertaan korjaajalle joka vaihtoi pääteputket ja asensi biastrimmerin.Koko hoidolle tuli hinnaksi 140 ekeä.Se korjaaja kertoi että mikäli yksi pääteputkista hajoaa,hiljenee koko toosa.Sain myös samana päivänä laitteen korjattuna takaisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)