JOPPA 08.03.2008 21:28:23 | |
---|
Ajattelin tossa joskus ostaa tuolta Thomannilta tämmösen kitaran: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbms25hs_egitarre.htmJa siis tarkotus olis maalata se saman näköseks ku Eddien Frankenstrat. Ja nyt sitte ne kysymykset Paljonko suunnilleen se maalaus maksaisi? Entä onko tuo kitara aivan TODELLA surkea?(siis ei tarvitse mikään kauhean hyvä olla kunhan vain saisi maalattua..) Ja löytyykö halvemmalla ton tapasta kitaraa; Humbuckerit ja tollanen valkonen kaula ja tietysti strato? Siis tämä idea on vasta suunnitteilla en ole edes varma toteutanko mutta kuitenkin Kiitos Vastauksista!! |
ekikoo 08.03.2008 21:38:47 | |
---|
Sellanen hyvä nyrkkisääntö on että jos ajattelit kitaraa soittaa etkä pistää seinälle, pysy kaukana HB:istä. Mutta kuten monella muullakin, ei minulla henk. koht. kokemusta noista kamoista ole, enkä itse asiassa tähän mennessä ole katunut tuota. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
spacemonkeyevolution 08.03.2008 21:40:18 (muokattu 08.03.2008 21:41:49) | |
---|
Ollaanko tässä tekemässä koriste-esinettä vai ihan soitettavaa peliä? Itse maalaus maksaa maltaita (voisin sanoa ilman tietämättä että useamman kertaa enemmän kuin mitä tuo kitara itse), jos haluaa että jälki on hyvää (=ammattilaisen laittamana). Tosin Frankenstrat on aika rähjäsen näköinen kitara, joten jos vähän jaksaa suunnitella ja tuhrata, niin uskoisin että tyydyttävään lopputulokseen pääsee myös itse. Tässä tuleekin sitten se "catch", eli jos soittopeliksi meinaat, niin ehkä mieluummin joutuu katselemaan jotain kalliimpaa peliä, jotta siitä iloa riittäisi pitemmäksikin aikaa. Sitä jos alkaa itse sotkemaan, niin voi olla että tulee vielä jossain vaiheessa itku silmään kun toteaa että homma ei toiminutkaan. Jos koriste-esineeksi, niin halvin mahdollinen joka näyttää samalta, eli varmaan tuo HB, ja omaa/kaverin taiteellisuutta vaan peliin. Tässä tapauksessa jos homma kusee, niin ei hätiä, sillä et tuhonnut mitään kallista. Varmistellaan siis vielä että tämmöistäkö olet tavoittelemassa: http://content.answers.com/main/con … umb/8/8c/200px-EVH_frankenstrat.jpg EDIT: myöhässä Don't worry, be heavy |
JOPPA 08.03.2008 21:44:40 | |
---|
No kitara tulisi ehkä kuitenkin kakkoskitaraksi eli ei paljon soitettavaksi jos nyt kerran pari viikossa...:D Ja just tota kitaraa tarkotin. Ja paljonkohan "maltaita" on noin suunnilleen? |
FensonGibder 08.03.2008 22:02:55 | |
---|
Hyvä kitara. Lukeehan se noissa spekseissäkin että: quality construction Tämä kitara ANSAITSEE maalauksen. Pipari-Pärsson vs. Loimaan Luiskaotsat |
PuNkKi 08.03.2008 22:13:32 | |
---|
kitaran maalausta itsekkin olen tässä miettinyt.. kuinka paljon yleensä esim. ruokangas ottaa kitaran maalauksesta? gibson les paul special:ista olisi tarkoitus valkoinen (alpine white) saada... Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Kimmo72 08.03.2008 22:52:17 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Sik 08.03.2008 23:12:44 | |
---|
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
Murgo 09.03.2008 08:15:03 (muokattu 09.03.2008 08:25:23) | |
---|
Mulla on tuollainen jota vähän rakentelin tuossa toissa kesänä. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=53623714 , http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=40390089 ja siitä pari kuvaa eteenpäin. Ihan kelpo kitara hintaisekseen tuo minun yksilöni ainakin (myös muut ovat kehuneet). Väri on tummennettu sävytetyllä autolakalla (kaksikomponenttinen), jonka levitin ruiskuttamalla, jotain 6-8 kerrosta ja hionta aina välissä. Pleksi on alumiinista turkkilevyä, mikit alkuparäiset eritavalla aseteltuina ja kytkettynä tosin. Tonea ei ole ollenkaan, nupit ovat volume ja mikkivalitsin jossa asennot kaulamikki,tallamikki singlenä, tallamikki humpparina ja tallamikki "motherbucker-kytkennällä" eli kaikki kolme kelaa sarjassa. Sisälle laitoin GeneralGuitarGadgetsin ohjeiden mukaisen stratoblaster-etuvahvistimen (säädetty pienelle vahvistukselle eli toimii lähinnä bufferina,volumessa nostopotikka jolla saa ohitettua jos esim. patteri tyhjenee), joten mikkien mahdollinen voimattomuus ei haittaa, hönkää riittää. Kuulostaa osaavan soittajan (jollainen en tosin itse ole) käsissä ja kunnon vahvistimella erittäin hyvältä. Lähinnä hupimielessähän tuon hommasin, mutta yllätyin kyllä positiivisesti.Alunperin suunnittelin tuosta "härökitaraa", ajattelin sahata rungon johonkin uuteen muotoon ja maalata,mutta oli niin nätti tuo alkuperäinen loimukansi-bursti että tyydyin tummentamaan sitä. Kaula on ok, pysynyt suorana, nauhat eivät törrötä tms. , alkuperäisetkin virittimet olivat toimivat (tosin vaihdoin ne ihan ulkonäkösyistä), tallakin pelaa hyvin jos ei liikaa innostu kampeilemaan. Satulan vaihdoin grafiittiseen ja tietysti säädöt laitoin kohdalleen. Mutta oli tosiaan "vakionakin" täysin soittokelpoinen näin harrastelijan näkökulmasta. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Dirty Hero 09.03.2008 09:02:37 | |
---|
|
Hannu H. 09.03.2008 09:32:46 | |
---|
Minäkin tuossa tilanteessa hankkisin jonkun rakennussarjan. Ei tarvitse maksaa siitä jo maalatusta rungosta, jos sen maalin kuitenkin hioo pois, ja lisäksi säästää perkeleesti aikaa kun ei tarvitse hioa sitä maalia pois. Esim: runko- http://www.beatman.fi/product_details.php?p=603 kaula- http://www.beatman.fi/product_details.php?p=606 (noita saa myös vaahteraotelaudalla) +siihen pleksit, mikit yms Ei vaan oikeen tuo uima-allas routtaus futaa tässä yhteydessä kun pleksi heitetään poies. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
Mandarax 09.03.2008 10:26:30 | |
---|
Ensin housut, sitten kengät. |
JOPPA 09.03.2008 13:34:39 | |
---|
Kiitos paljon ei tullut ollenkaan mieleen noita tee-se-itse paketteja... |
Fender Stratocaster 09.03.2008 16:18:28 | |
---|
Mulla on tuollainen jota vähän rakentelin tuossa toissa kesänä. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=53623714 , http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=40390089 ja siitä pari kuvaa eteenpäin. Ihan kelpo kitara hintaisekseen tuo minun yksilöni ainakin (myös muut ovat kehuneet). Väri on tummennettu sävytetyllä autolakalla (kaksikomponenttinen), jonka levitin ruiskuttamalla, jotain 6-8 kerrosta ja hionta aina välissä. Pleksi on alumiinista turkkilevyä, mikit alkuparäiset eritavalla aseteltuina ja kytkettynä tosin. Tonea ei ole ollenkaan, nupit ovat volume ja mikkivalitsin jossa asennot kaulamikki,tallamikki singlenä, tallamikki humpparina ja tallamikki "motherbucker-kytkennällä" eli kaikki kolme kelaa sarjassa. Mistäs hommasit tuon pleksin? Orange amplifiers - Voice of the world |
Murgo 10.03.2008 06:54:26 | |
---|
Mistäs hommasit tuon pleksin? Se on ihan sitä itseään, eli alumiinista itse tehty. Ostin metalli/romufirmasta sopivan kokoisen jämäpalan turkkilevyä josta sitten poralla,pistosahalla, rälläkällä ja lopuksi viilalla ja hioma"räpyttimellä" muotoilin. "Pleksi" on upotettu jyrsimällä n. paksuutensa verran eli on suunnilleen bodyn pinnan tasalla. Samasta levystä syntyi myös tuossa kuvassa näkyvät treenivahvarin etulevy sekä urkujen kansi. Tykkään kovasti tuon turkkilevyn ulkonäöstä, luo mielikuvan karusta työkoneesta tms. :) Levy on muuten sikäli mielenkiintoista että pinta on ihan lievästi hapettunut tai tummunut paitsi että kohokuvioiden vieressä näkyy niiden "varjot" vaaleampina, ihan kuin viistoon osunut valo tms. olisi "valottanut" kuvion pintaan.Antaa kuviolle kivasti lisää syvyyttä. Mistähän moinen voi johtua? Voiko esim. pitkäaikainen hitsauskaaren tms. säteily tummentaa alumiinia? Eikös joskus kauan sitten otettu valokuvia (daguerrotypia oli muistaakseni menetelmän nimi) valottamalla ihan metallilevyn pintaan ja sitten syövyttämällä jotenkin kuva esiin? Hauska efekti joka tapauksessa. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
kiipu 15.04.2009 11:06:41 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 401 päivää vanhaan ketjuun! No ei kai uuttakaan ketjua kannata aloittaa, joten: Ajattelin vähän tuunata tuota ibanezin rg 321:stä, siinä kun ei ole lakkapintaa, vain maali (weathered black kai nimeltään). Osaako joku kertoa, minkä tyyppinen maali siihen soveltuisi? Jos ei varmaa tietoa löydy, pitänee ostaa jotain ja kokeilla taakse ensin... "You should never underestimate the predictability of stupidity" |
munkero 15.04.2009 13:21:23 (muokattu 15.04.2009 13:26:41) | |
---|
kiipu: No ei kai uuttakaan ketjua kannata aloittaa, joten: Ajattelin vähän tuunata tuota ibanezin rg 321:stä, siinä kun ei ole lakkapintaa, vain maali (weathered black kai nimeltään). Osaako joku kertoa, minkä tyyppinen maali siihen soveltuisi? Jos ei varmaa tietoa löydy, pitänee ostaa jotain ja kokeilla taakse ensin... Hio vanha maali pois niin voit maalata vaikka vesiväreillä. Edit: Ja aikusten oikeesti, senverran pehmeetä tavaraa toi iban maali että sen päälle en lähtis vetämään mitään. Eli maalit tosiaan pois ja sitten vaikka automaalilla. (taikka ihan spraytä jos ei oo niin justii) Tosimies kyllä toteais että on kaunista mahonkia ja vetäis puuöljyä pintaan. :) Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi |