Hei, onko kenelläkään kokemusta ko. kaiuttimesta, toimiiko britti vai jenkkityylillä minkälaiseen genreen tuo sopii hyvin. Netissä olen löytänyt aika vähän tuosta tietoa ja vielä vähemmän näytevideoita. Kiinnostaa ostaa tuo, lähinnä roudaus ystävällisyyden takia. Senverran olen ymmärtänyt että 65w ja 100w on ihan eri soundimaailmoissa toimivia. |
Mulla on 65:nen 8 ohmisena ja pari 100:sta 16 ohmisena. Mielestäni erinoamisia elementtejä. Mielestäni nuo ovat selvästi jenkkisoundin suuntaan, mutta sopivat vähän kaikenlaisiin genreihin. Hienot puhtaat, mutta toimivat hyvin myös särön kanssa. Neodyymeissä on oma luonteensa, mikä on jotenkin alnicon ja keraamisen välistä. Vähän alnicomaistakin meininkiä, mutta toisaalta myös keraamisen magneetin soundia. Mielestäni näissä ei ole sellaista ikävää yläpään meininkiä kuin joissain neoissa.. Sanoisin, että 65 w ja 100 w ovat hyvinkin samalla tontilla. Jos olisi saman ohmiset, niin ei niissä kovin kummoista eroa olisi. Sanoisin, että kyllä ne ehdottomasti kokeilemisen arvoisia ovat, jos vaan jenkkisoundin suuntaan olevia elementtejä on hakemassa. Jos taas greenbackmäistä soubdia hakee, niin ehkä ei ihan ykkösvalinta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |