Aihe: Delay pedaali mihin saa kaksi eri asetusta
1 2
JoKo
19.10.2021 21:41:30
Moi! Olen etsimässä delay-pedaalia mihin voi laittaa kaksi eri soundia joiden välillä voi vaihtaa nopeasti jalalla polkaisemalla esim. lyhyen slap-delayn ja pitkän välillä. Mitäs tämmöisiä on olemassa?
JuSu
19.10.2021 23:03:49
JoKo: Moi! Olen etsimässä delay-pedaalia mihin voi laittaa kaksi eri soundia joiden välillä voi vaihtaa nopeasti jalalla polkaisemalla esim. lyhyen slap-delayn ja pitkän välillä. Mitäs tämmöisiä on olemassa?

Joyo / Harley Benton D-Seed. Ihan käyttis vehje taskurahalla.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
MolliS
19.10.2021 23:07:45

JoKo: Moi! Olen etsimässä delay-pedaalia mihin voi laittaa kaksi eri soundia joiden välillä voi vaihtaa nopeasti jalalla polkaisemalla esim. lyhyen slap-delayn ja pitkän välillä. Mitäs tämmöisiä on olemassa?

Mad Proffan Dual Blue Delay on ainakin juuri tähän suunniteltu vehjes
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
samiko
20.10.2021 07:49:43
JuSu: Joyo / Harley Benton D-Seed. Ihan käyttis vehje taskurahalla.

Itselläni on kyseinen laite. Pikkaisen suuremmalla volumella kun ajaa signaalia purkkiin (soolobuusti ennen D-Seedia), niin alkaa ihme räpsyntä.
noon
20.10.2021 07:59:20

Boss Giga delay, siinä on 4 presettiä. 2 enemmän kuin toivoit :)

Vähän ehkä isohko pedaali ...
lukeman
20.10.2021 08:01:42
Tämä on hyvä.

MolliS: Mad Proffan Dual Blue Delay on ainakin juuri tähän suunniteltu vehjes
samiko
20.10.2021 08:10:07

No tässä Thomannin sivulta nopeasti katsottuna sinne 180e hintatietämille:

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_dseed.htm

https://www.thomann.de/fi/joyo_dseed_ii.htm

https://www.thomann.de/fi/mooer_reecho_pro_digital_delay_pedal.htm

https://www.thomann.de/fi/mooer_d7_x2_delay.htm

https://www.thomann.de/fi/tc_electronic_flashback_2_x4_delay.htm

https://www.thomann.de/fi/mooer_ocean_machine.htm

Eli haet vain listausta vaihtoehdoista? Eikö tälläinen listaus ole omatoimisestikin nopea katsastaa?
JoKo
20.10.2021 08:14:23 (muokattu 20.10.2021 08:25:01)
Kiitti, varsinkin tuo Mad Professor vaikuttaa mielenkiintoiselta. Strymonin Timelinen ajattelin testata myös jos se olisi hintansa väärti. Midi-ohjaus olisi joissain jutuissa ihan kätevä mutta olen vähän kahden vaiheilla tarttenko monipuolisen vai simppelin delayn.

Eli haet vain listausta vaihtoehdoista? Eikö tälläinen listaus ole omatoimisestikin nopea katsastaa?

Valmistajia on nykyään niin paljon että väkisinkin joku unohtuu eikä kaikkia voi kokeilla, siksi ajattelin kysellä täältä.
otamatone
20.10.2021 08:25:04
JuSu
20.10.2021 10:28:20
samiko: Itselläni on kyseinen laite. Pikkaisen suuremmalla volumella kun ajaa signaalia purkkiin (soolobuusti ennen D-Seedia), niin alkaa ihme räpsyntä.

D-Seedin inputti menee ruvelle, kun sitä kuormittaa? Ootko kokeillut jotain muuta delayta siinä paikassa? Pitääkin testata oma yksilö, onko tuo jotenkin erityisen herkkä. Onko sulla joku syy, miksi boosti on ennen delayta?
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antti1
20.10.2021 10:32:31
JuSu: Onko sulla joku syy, miksi boosti on ennen delayta?

Tämähän se ongelma on. Jos boostataan delayta, niin totta kai se menee jossain kohtaa ruttuun. Jokaikinen maailmasta löytyvä delay.
LaMotta
20.10.2021 11:22:59

JoKo: Valmistajia on nykyään niin paljon että väkisinkin joku unohtuu eikä kaikkia voi kokeilla, siksi ajattelin kysellä täältä.

Joo. Itse en löytänyt googgelilla mitään reunaehtoon* sopivaa. Siinä mielessä kysyminen tuottaa varmaan nopeamman tuloksen.

* että yhdellä polkaisulla saa vaihdettua kaksi eri nopeutta
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
samiko
20.10.2021 13:40:32
JuSu: D-Seedin inputti menee ruvelle, kun sitä kuormittaa? Ootko kokeillut jotain muuta delayta siinä paikassa? Pitääkin testata oma yksilö, onko tuo jotenkin erityisen herkkä. Onko sulla joku syy, miksi boosti on ennen delayta?

Oon kokeillut esim Boss DD3:sta ja ihan hyvin sillä toimii. Boostissa ennen delayta oli ideana että sooloon saisi samalla enemmän delaytakin.
samiko
20.10.2021 13:44:00
Antti1: Tämähän se ongelma on. Jos boostataan delayta, niin totta kai se menee jossain kohtaa ruttuun. Jokaikinen maailmasta löytyvä delay.

No ei ainakaan DD3 mene räpsynnäksi näillä minun boostailuilla. Kyllä jokainen delay pitäisi normisti toimia tube screamer ja kevyt sooloboosti eessä.
Guitarfreak
20.10.2021 14:52:52
samiko: No ei ainakaan DD3 mene räpsynnäksi näillä minun boostailuilla. Kyllä jokainen delay pitäisi normisti toimia tube screamer ja kevyt sooloboosti eessä.

Jos on vaik fx-loopissa (linjatasoinen) ja boostaa ennen dilsaa nii voipi saada muroille :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
samiko
20.10.2021 18:08:01
Guitarfreak: Jos on vaik fx-loopissa (linjatasoinen) ja boostaa ennen dilsaa nii voipi saada muroille :D

Onhan niitä skenaarioita että kaikki kamat saa klippaamaan, mutta joka tapauksessa, minun käyttämällä tavalla tuo D-Seed klippaa mutta muut delayt/kaiut eivät.
LaMotta
20.10.2021 18:11:03

Ehdotetuissa pedaaleissa on muistipaikkoja, mutta saako niillä sitä vaihdettua ns lennossa yhdellä polkaisulla?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
samiko
20.10.2021 18:19:50 (muokattu 20.10.2021 18:21:07)
LaMotta: Ehdotetuissa pedaaleissa on muistipaikkoja, mutta saako niillä sitä vaihdettua ns lennossa yhdellä polkaisulla?

No esim. tuossa D-Seedissä 1 muistipaikka ja toinen on se nappuloiden sen aikainen olotila eli 2 eri delayta. Yhtä (ja yhden kerran) kun jalkakytkintä painaa, niin saundi vaihtuu.

Tossa ylempänä jo kommentoit että googlettelit ja et löytänyt aloittajan toivomaa pedaalia. Voi siis olla etten vieläkään käsitä mitä sinä tai aloittaja hakee.
LaMotta
20.10.2021 18:23:16

Ok. Asia vilpitön.
Guitarfreak
20.10.2021 20:40:54
LaMotta: Ehdotetuissa pedaaleissa on muistipaikkoja, mutta saako niillä sitä vaihdettua ns lennossa yhdellä polkaisulla?

Bossin Gigadelayssa ainakin (omalla kokemuksella)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)