Aihe: Mooer Preamp Live 1 | |
---|---|
![]() 08.11.2018 23:33:28 (muokattu 12.11.2018 13:36:52) | |
Moro. Tuli tällainen etuaste ostettua eilen ja ensikokemus ainakin soundin ja ominaisuuksien puolesta oli yleisesti positiivinen. Mielellään kuulisi muiden, ehkä kokeneempien, kokemuksia ko. laitteesta? Tarkoituksena oli myös korvata Koch powertone kokonaan tällä. Mitäs power-amppia suosittelette korvaajaksi jos pääasiassa medalia tulis veivailtua? Sais olla putkivahvistin ja bändisoittoa varten riittävästi tehoa. Vai tarviiko se olla putkivahvari enää nykyään? :E Tuossa vielä tietoa etusesta: https://www.musamaailma.fi/mooer-preamp-live-etuastepedaali.html | |
![]() 09.11.2018 09:55:46 | |
Mooerista en osaa sanoa, mutta päätteistä olen kuullut huhupuheita. Tuntuisi aika harvassa olevan putkipäätteet mallintavien maailmassa, niiden sijaan ihmiset vaikuttavat hakevan mahdollisimman neutraaleja päätteitä, jotta voidaan käyttää päätemallinnuksia. Kovassa huudossa tuntuisi nykyään olevan Seymour Duncan Power Stage: https://www.musamaailma.fi/seymour- … 3gIVGuaaCh3leA2EEAAYASAAEgL4Q_D_BwE Muitakin vaihtoehtoja toki löytyy pilvin pimein. | |
![]() 09.11.2018 10:05:34 | |
Oot sitten ostanut sellaisen kiinanmuovirenkulan, kuten tällä foorumilla on ne Mooerit todettu. :) :) Itselläni on Mooerin GE-200 ja pohdin ihan samaa asiaa. Mun tarpeeni on tosin erisuuntainen, perinneblues cleanilla soundilla ja tehontarve pieni. Itse olen kokeillut omaa GE-200:sta kitaravahvistimien läpi (guitar inputtiin ja efektilenkin paluuseen) sekä lineaarisempaan keyboard -vahvistimeen. Kiipparivahvistin antaa paljon paremman soundin. Ei voi mitään. Kitaravahvistimien päätteet näköjään sekoittaa sen soundin jonka Mooerin etuvahvistin on jo tehnyt. Lopputulos ei hyvä. Sen verran kyselin josko teettäisi customina putkivahvistimen joka on pelkkä pääte tai sitten efektilenkillä varustettu täydellisempi vaihtoehto.. Kyselin Rikstonelta ja Kaido Kasakilta Virosta tuollaista chassista. Rikstone on selvästi enemmän hajulla tämän tyyppisistä ratkaisuista ja sain ihan hyvän suunnitelman ja tarjouksen. Budettini tosin ei tykännyt siitä. Ainakaan vielä. Mooerin Tube Engine on suunniteltu ihan tuota varten mutta bändisoittoon 20w metallimusiikissa ei kyllä riitä. Mutta sitä voisi pitää jonkinlaisena verrokkina. Luulen että maaginen kirjainyhdistelmä FRFR tai GRFR voisi olla bändisoittoon se oikea ratkaisu. | |
![]() 09.11.2018 19:16:29 | |
Itse olen kokeillut omaa GE-200:sta kitaravahvistimien läpi (guitar inputtiin ja efektilenkin paluuseen) sekä lineaarisempaan keyboard -vahvistimeen. Kiipparivahvistin antaa paljon paremman soundin. Ei voi mitään. Kitaravahvistimien päätteet näköjään sekoittaa sen soundin jonka Mooerin etuvahvistin on jo tehnyt. Lopputulos ei hyvä. Oletko varma, ettei sulla ole GE-200:n kaiutin- ja päätemallinnukset päällä? | |
![]() 10.11.2018 18:22:01 | |
Joo, kyllä ja ei. Eli kaappimallinnukset pois silloin kun olen ajanut signaalin kitaravahvistimen guitar inputtiin tai efektilenkin returniin. GE-200:ssa on kaksi ulostuloa joihin voi kumpaankin itsenäisesti valita onko kaappimallinnus päällä vai through. Hyvä että otit asian esille. Kysymykseni tästä onkin että onko olemassa nuppia jonka efektilenkin returniin ajettu signaali olisi neutraali eli vahvistimen pääteaste ei enää väritä soundia? Täytyy vielä tarkentaa että haen sellaista tosi cleania Hiwatt -tyyppistä tukevaa ja ilmavaa soundia. Pelkkä pääte, vaikka pedaalipääte, kuten Hotone Loudster, olisi varmaan ok, mutta ajattelin että aina ei tule pedaalilautaa käytettyä tai otettua mukaan, niin silloin olisi mukava jos jos vahvistin olisi monipuolinen ja siinä olisi myös etuaste tarvittaessa käyttöön. Quilterin Interblock voisi olla yksi vaihtoehto, mutta luottamus Youtuben demoihin arvelluttaa. Nitä kun usein vähän parannellaan studiossa. Hybridit kiinnostaa myös. | |
![]() 14.11.2018 14:15:15 | |
Attew: Tuntuisi aika harvassa olevan putkipäätteet mallintavien maailmassa, niiden sijaan ihmiset vaikuttavat hakevan mahdollisimman neutraaleja päätteitä, jotta voidaan käyttää päätemallinnuksia. Näin juuri. Mikään ei tosin estä ajamasta virtuaalista päätettä ja oikeaa putkipäätettä peräkkäin, ihan hyvältä sekin voi kuulostaa, mutta putkipääte vaikuttaa aika paljon siihen vahvarimallin tuntumaan. Esim. mikä tahansa mun Line6 Helixin etuastemallinnus Bognerini putkipäätteeseen tuntuu aika samalta soittaa, kun taas pääte- ja kaappimallinnuksen kanssa studiomonitoreihin eri vahvistinmallien tuntumassa on selkeitä eroja. Kokeilisin vaikka just Duncan Powerstagea tai Quilterin tuotteita tuohon hommaan, sekä päätemallinnuksella että ilman. | |
![]() 11.10.2021 15:47:37 | |
Vanhan aiheen nosto! Tästä on varmaan monilla jo kokemusta? YT-demot ei ihan yhtä paljon miellyttäneet kun ostopäätös vaatisi niin ajattelin kysellä. Pääasiallinen käyttö olisi mahdollisesti ottaa profiili/tonecapture omasta suosikkikombosta (Two Rock Studio Pro), joka omassa käytössä ei pysy bändisoitossa aivan puhtaana kovakätisen rumpalin kanssa. Tätä olisi tarkoitus sitten ajaa DV Markin Raw Dawg -nupin kautta (250W) jossa tehot ainakin ns. riittää. Joten Kyssärit: Puhtaita vahvistimia profiloineet: käyttäytyykö spedut samalla tavalla aidon asian ja kopion kanssa? Tai kääntäen, toi DV Mark on perusoundiltaan samalla pallokentällä kuin Two Rock, mutta säröspedut kuulostaa toisen kanssa paremmalta. Saa arvata kumman. Jos kaiutinlähdöstä ottaa linjatasoista signaalia, Line-Out boksilla vaikkapa, niin onko kokemusta tuleeko sillä parempi/huonompi lopputulos? Haen nyt sitä, että Two Rockin Contour-säätö on about samassa paikassa kuin presence-säätö ja ite oon tykännyt kompensoida sillä humppari/strato -eroja. Tätä tuo etarin efektiloopista tietenkään vangitse. Kiitos tietäjille! This is on a whole other level. Its level one. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)