Aihe: Marshall SC20 Studio Classic & A/B -boxi?
1
JuSu
05.11.2021 09:51:26 (muokattu 05.11.2021 09:51:50)
Moro!

Tässä tuumiskelin, että mitenkäs nuo Studio Classicin sisäänmenot on kytketty. Olen ymmärtänyt, että low -input on paljon hiljaisempi kuin high input, ja siten A/B -boksilla ei päästäisi käytännössä vaihtamaan särön ja puhtaan välissä.

Mutta jospa laittaa aktiivisen boksin (esim. Boss LS-2) ja boostaa sen low -inputin signaalia? Meneekö low -puoli kyykkyyn elikkäs ruttuun, ennen kuin taso nousee riittävästi?

Vai onko tuo kytketty niin, että jos molemmissa inputeissa on piuha, niin sisäänmenojen herkkyydellä ei ole eroa, jossain vehkeissä se muistaakseni oli näin..

Onks tietoo? =)

Ja ennenkuin joku ehdottaa, että senkun rullaa kitarasta volumea alas semi-puhtaille.. Just tätä yritän tässä välttää. Mulla on kädet täynnä kaikkea muuta tekemistä. =)
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antti1
05.11.2021 09:54:09
JuSu: Ja ennenkuin joku ehdottaa, että senkun rullaa kitarasta volumea alas semi-puhtaille.. Just tätä yritän tässä välttää. Mulla on kädet täynnä kaikkea muuta tekemistä. =)

Siirrä jaloille sit toi? Purkki, jossa on pari jakkia ja volapotikka, ei varmaan kovin paljoa maksa.
JuSu
05.11.2021 10:03:29
Antti1: Siirrä jaloille sit toi? Purkki, jossa on pari jakkia ja volapotikka, ei varmaan kovin paljoa maksa.

No tämä kyllä. Putiikkivaihtoehtona Mad Professorin Underdrive -loota.

Lisäksi löysin tämän:

"At first I was thinking about using an A/B pedal into the high/low inputs to use the amp as a 2 channel. But its not possible. Cant use both inputs connected at same time. When you connect at the low, the high is disabled."

Eli ei onnistu A/B -boxin käyttö.
Shredator
05.11.2021 10:37:22 (muokattu 05.11.2021 10:43:10)

Siis juurikin noin, koska kyseessä on 2203:n kytkentä niin voi käyttää vain jompaa kumpaa kanavaa, oliko tässä se cascade-kytkentä syynä. Plexillä pystyisit valitsemaan jalkakytkimellä, mutta se normal-kanava on aika huono itsessään. Tai sitten vaan hommaat toisenlaisen vahvistimen.

Ite olen ratkaissut 2203:n ongelman siten, että kitaroissa on Les Paul -tyylin kytkentä jossa oma volumepotikka esim kaula- ja tallamikille ja treble bleedit. Kaulamikillä/keskiasennossa on clean ja volumekontrolli siis pienemmällä, vahvistimesta vain sopivasti gainia. Sitten looper switcherillä tulee mukaan säröt säröpatcheihin. Toimii vähän niinkuin kaksikanavainen vahvistin, tosin clean ei ole täysin clean. Mutta niitä varten on sitten eri vahvistimet.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
JuSu
05.11.2021 10:40:19
Shredator: Tai sitten vaan hommaat toisenlaisen vahvistimen.

Kahtellaan. JVM kyllä tekee varsin hyvin sen, mitä tällä hetkellä on tarvis, mutta 100W on vaan ihan helvetin iso ja painava. Onneksi ei tartte ihan joka päivä (tai viikko, tai ees kuukausi) roudailla.
Exhausted
05.11.2021 11:49:09 (muokattu 05.11.2021 11:49:59)

Antti1: Siirrä jaloille sit toi? Purkki, jossa on pari jakkia ja volapotikka, ei varmaan kovin paljoa maksa.

EQ-pedaali voisi olla hyvä, että saa vähän tuunattua eri "kanavia". Itse käytin vuosikausia tällaista systeemiä että "puhdas signaali" oli komppisärö, siitä sai sitten eq-pedaalilla pudotettua semicleaniksi tai lisättyä säröä sooloihin. Pelkästään volan pienennys johtaa usein vähän liian tummaan saundiin. Samaan toi Underdrivekin taitaa perustua, mutta vielä tarkemmin oikeat taajuudet mietittynä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)