Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kajaani -mikseri
1
Crashcourse
24.04.2021 20:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää.
 
Käsiini eksyi tuossa 8-kanavainen Kajaani UT MIX. En oikeastaan tee tällä mitään, joten osaako kukaan täällä heittää vinkkiä, paljonko näistä vehkeistä nykyään maksetaan? Itse ronasin nettiä läpi hyvän aikaa, enkä löytänyt mitään infoa, mikä olisi viitannut laitteen arvoon.
 
Kiitoksia näin etukäteen. :)
 
J-60 P-6 MP-4
Einherjar
25.04.2021 20:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäydy postittamassa facebookin MS Multimix -ryhmässä tästä. Siellä on näistä tietoa paljon.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
oksatboys
26.04.2021 14:31:01 (muokattu 29.04.2021 13:54:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläkin foorumilla on vehkeestä keskusteltu.
 
Mulla on noita kaksi ja pari olen myynytkin. Tuohon on laadullisesti aivan huippuluokkaa ja varsinkin 8-kanavainen on näppärän kokoinen pienemmissäkin studioissa eli käyttöarvoa löytyy. Kajaanilla ei kuitenkaan ole samanlaista nimilisää kuin vaikka Studerilla, joten aivan älyttömiä (lue: tonneja) tuosta ei saa. Itse myin 8-kanavaisen noin tonnilla. Se oli myös hyvin toimiva ja mukaan askartelin laadukkaan viuhkan, jossa oli kaikki oleelliset linjat ulos ja pari paluuta stereokanaville.
 
Ostajahan se hinnan päättää... mun mielestä noi on varsin päteviä vehkeitä ja yksi harvoista vaihtoehdoista, jos haluaa vaikka harrastepajalle kasan laadukkaita channel strippejä, jollain järjellisellä hinnalla. Jos miettii millä tuommoisen korvais, niin aika kasan saa latoo rahaa tiskiin.
 
Edit. Kajaanin jälleen myyntihintaa polkee myös se että, noita on liikeellä kuitenkin jonkun verran ja ne on saatu YLEltä aika hyvään kilohintaan.
 
basisti1971
29.04.2021 09:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
oksatboys: ...noi on varsin päteviä vehkeitä ja yksi harvoista vaihtoehdoista, jos haluaa vaikka harrastepajalle kasan laadukkaita channel strippejä, jollain järjellisellä hinnalla. Jos miettii millä tuommoisen korvais, niin aika kasan saa latoo rahaa tiskiin.
 
^Tämä.
 
Eli kuten kaikissa muissakin vastaavissa, hintatason määrittelee pitkälti vastaavanlaiset laitteet.
Hintatasoa voi summittaisesti haarukoida komponenttien perusteella, laadukkaat -esim LL- muuntajat ovat käytettyinäkin arvokkaita ~50-100€/kpl ellei tuuri käy, mahdollisesti tilalle vaihdetut Telestet tmv. ykköseuroja, jne.
 

 
oksatboys: Kajaanin jälleen myyntihintaa polkee myös se että, noita liikeellä kuitenkin jonkun verran ja ne on saatu YLEltä aika hyvään kilohintaan.
 
Joo, kateusaspekti on aina Suomalaisessa kaupankäynnissä vahvasti läsnä :).
Toisaalta, ainakin itse olen noita nähnyt useammalla konfiguraatiolla ja erilaisilla kanavalohkoyhdistelmillä, kuten rakennefilosofiaan toki kuuluukin.
Toiset sopivat kotiäänityskäyttöön paremmin, toiset huonommin, eli kaikki eivät ole samanarvoisia kaikille ja kaikkiin käyttötarkoituksiin.
 
Unohtaa ei sovi toki sitäkään että ovat pakostikin jo varsin iäkkäitä, joten heikko tai vääränlainen hoito ja mahdollisesti osien summittainen vaihtaminen heikompilaatuisiin vaikuttaa niin käyttö- kuin reaaliarvoon suurestikin vaikka päällepäin näyttäisivätkin alkuperäiseltä.
 
T:Samuli
 
sepe.keino.
19.07.2021 09:22:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka.
Kyselisin tietoja ja mahdollisia ohjeita mistä löytyy infoa esim.tabletilla hoideltavista
miksereistä.Näin sellasen yhdellä keikalla,mutta miksaajan kiireestä johtuen ei ehditty paljoa aiheesta jutella.Kuulemma löytyy netistäkin ilmaisia ohjelmia,mutta
kai joku lähetin/vastaanotin systeemi pitää myös hankkia.
Mulla käytössä vanha Soundcraft efx mikseri,voiko tähän liittää ko systeemin.
Tervehtien ja kiittäen
sepe.keino. Rumpali,eli soittajan paras kaveri
 
oksatboys
19.07.2021 09:38:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Analogipöytään ei tablettiohjausta saa, digitaalinen pitää olla.
Tässä esimerkkejä https://m.thomann.de/fi/digimikserit.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «