Jirka 12.09.2005 21:32:02 | |
---|
Tuli hankittua tuollainen 58 beta ja testattua sitä vanhaan 58:n. Olin suorastaan yllättynyt siitä, miten suuri ero mikeilä oli. Beta version läpi laulu kuulosti huomattavasti kirkkaammalta ja jotenkin isommalta. Vanha taas tunkkaiselta. Itse suosittelen siis betaa vaikka se jonkin verran enemmän maksaakin. Tässä siis oma mielipiteeni niille, jotka miettivät kumman hankkia. Niko Solehmainen |
PL 13.09.2005 08:37:23 (muokattu 13.09.2005 08:47:23) | |
---|
Ja kannattaa pestä se 58:n grilli joskus, niin ääni kirkastuu huomattavasti ja hajuhaitatkin katoavat. |
Zap ss86 13.09.2005 12:43:56 | |
---|
No jaa.. Ihan miten haluaa maksaa, mutta vertaa uutta SM58 ja vanhaa Betaa niin voit huomata ehkä tulokset toisin päin. ihan miten vain. Basso on bändi munat. |
piivei 13.09.2005 17:32:35 | |
---|
Se beta on hemmetin hyvä mikki, ei tarvi tehä mitään korjauksia jos PA soi niinku pitää ja äänilähde muistuttaa ihmisääntä. |
Jirka 13.09.2005 21:59:09 | |
---|
Oma kanta on edelleen se, että soundi ero johtuu mikin rakenteesta. No makuaisoitahan nämä tietysti ovat. Niko Solehmainen |
LHU 13.09.2005 23:31:23 | |
---|
Oma kanta on edelleen se, että soundi ero johtuu mikin rakenteesta. Rakennehan niissä on ihan sama, kapselissa vain eroa..... Kyllä se on laulajasta kiinni kumpi sopii paremmin, vai sopiiko kumpikaan. "Expertus dico" |
Roberto 14.09.2005 00:59:02 | |
---|
beta on kiva huilussa. muuten oon lähtökohtaisesti betaton mies. |
piivei 14.09.2005 18:18:12 | |
---|
Niin no kyllä tosta betastakin yleensä joutuu alapäätä vähä leikkaamaan laulussa(tai ainaki sataleikkuri päällä) ja kyllähän laulajan soundi tosiaan vaikuttaa mikin valintaan aika paljonkin. Oon huomannu että ainakin mieslaulajille ton mikin soundi pelaa lähes aina todella hyvin eikä kanavaan juuri tarvi koskea. Sen taajuusvasteessa on selvä hifikorjaus sisäänrakennettuna. Hirmuisen kiertoherkkäkään se ei ole vaikka ominaisuudet on muuten hyvin "konkkamikkimäiset". |
Aada 28.12.2005 23:58:37 | |
---|
Kyllä noissa eroa on paljonkin! Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Kokeilin juuri näitä molempia mikkejä (kumpikin uusi) peräkkäin ja ero oli valtaisa. Beta on huomattavasti parempi! |
Roberto 30.12.2005 12:19:29 | |
---|
Beta on huomattavasti parempi! Riippuu äänilähteestä, muistuttaisin. |
humppahanuristi 30.12.2005 13:25:27 | |
---|
Kyllä noissa eroa on paljonkin! Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Kokeilin juuri näitä molempia mikkejä (kumpikin uusi) peräkkäin ja ero oli valtaisa. Beta on huomattavasti parempi! Ero on suuri ja enimmäkseen hyvä mutta joillain laulajilla tulee alapäätä jo vähän liikaa Betalla. SM58:llakin joutuu leikkamaan. Ei voi ihan suorilta suositella kaikille mutta yleensä kyllä puhtaampi ääni Betasta lähtee. Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..." |
markotetri 30.12.2005 15:11:31 | |
---|
Joissakin tilanteissa olen ehdottomasti kieltäytynyt käyttämästä Betaa, noin miksaajana. Syynä on suuntakuvio; Betan superhertta on niin tiivis, että jokunen laulava soittaja on sen kanssa vaikea saada kuulumaan. Kun poppari heiluu instrumenttinsa kanssa, hän laulaa helposti mikistä vähän ohi, ja silloin perusViiskasi antaa tähtäysvaikeudet paremmin anteeksi. Samahan pätee tietysti muihinkin merkkeihin ja malleihin, liian tiukka suuntakuvio aiheuttaa ongelmia. Pystysolistille Beta on useimmiten ok, kaikille se (kuten perus58kaan) ei kuitenkaan sovi. Se beta on hemmetin hyvä mikki, ei tarvi tehä mitään korjauksia jos PA soi niinku pitää ja äänilähde muistuttaa ihmisääntä. Tämä muuten pitää paikkansa myös tavallisen viiskasin kohdalla. Samoin muidenkin laatumikkien kanssa kaikissa tapauksissa, joissa ei PA:n, laulajan, sovitusten, monitoroinnin, vuotojen tai tilan kanssa ole ongelmia... ;) Artificiality is normal to the medium. |
stagestar 02.01.2006 22:01:59 | |
---|
joo, onhan 58 beta siis mikki, tavalliseen 58:iin nähden ! otin uuden sennheiser e935 testiin, vaan kyllä 58 beta vain aika hyvin pärjää, ei mahda mitään. käsittely äänet on sennheiserissä hiljaisemmat. rok rok !!! |