Aihe: Huuliharpun soitto.
1 2 3 4 526 27 28 29 3046 47 48 49 50
llarppp
21.09.2009 22:57:54 (muokattu 21.09.2009 23:00:02)

Onko normaalia että Marine Bandin nuo puu säleiköt turpoavat ikäänkuin ulos harpusta millin pari? :o Ja menevätkö ne jossain vaiheessa takaisin alas? :o
Teijo K.
22.09.2009 13:23:34

Caligari: Onko teistä Suomessa oikeasti jotenkin vahva harpputietoisuus? Tuntuu että missä tahansa soittelee, ihmiset tulevat aina äimistelemään, että "enpä olisi koskaan arvannut, että harpusta saa tuollaista ääntä, Bob Dylania mä olen kyllä aina kuunnellut, eikä se kyllä soita noin".

Harvemmin, ainakin mun kaveripiirissä nää Sonny Boyt ja muut on tuttuja. Voi olla ikäänkin liittyvä asia toki.

Toinen juttu on se, että jos maassa X, otetaan nyt vaikka se Espanja, ei ole kunnon harppuskeneä eivätkä ihmiset sitä tunnista, heidän vakuuttamiseen luulisi riittävän vähempikin kikkailu. Kun taas Jenkeissä, jossa harpisteja ja bluesia on sakeanaan, pitää pistää oikeasti kaikki peliin jos haluaa erottautua joukosta. Voisin kuvitella. On eri asia olla kuningas perusyleisön kuin muusikoiden keskuudessa, ja vielä eri asia olla kuningas - mikä tärkeintä - itselleen.

Eiks Bauer nimenomaan näin sanonut, vähän eri sanoin vaan???
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
KoskPaavo
24.09.2009 09:12:58
"On eri asia olla kuningas perusyleisön kuin muusikoiden keskuudessa, ja vielä eri asia olla kuningas - mikä tärkeintä - itselleen." lain.
Suomessa tuo pätee erittäin hyvin 5-riviseen haitariinkin.
Humppamuseon intendentti
Bauer
26.09.2009 18:42:27
KoskPaavo: "On eri asia olla kuningas perusyleisön kuin muusikoiden keskuudessa, ja vielä eri asia olla kuningas - mikä tärkeintä - itselleen." lain.
Suomessa tuo pätee erittäin hyvin 5-riviseen haitariinkin.

Suotta nyt takerruttiin siihen yhteen kommenttiin taas, siihen 'kuninkaana' oloon.
Onpas täällä näköjään herkkähipiäistä ja tosikkoa porukkaa osa... :)
Itselleni en ole milloinkaan 'kuningas', en ikinä vaikka se mieltä lämmittääkin kun
toiset MUUSIKOT kysyvät levyille tai keikoille soittamaan, eikä se yleisö joka pitää
'kuninkaana'.
Itse olen mielestäni täysin noviisi ja räkänokka BluesHarpun suhteen, eli en mä täällä henkseleitäni paukuttele, kunhan kerron ja jaan kokemuksia.
Jos se jotakuta häiritsee niin sille en voi mitään muuta kuin sen etten sitten enää
kirjoittele näistä asioista. Tai kirjoitapas kuitenkin...
Hohner Marine Band & Blues Harp since 1991
Hanuriin
27.09.2009 12:20:10
Ei se harppu nyt niin älyttömästi teorian tuntemusta vaadi. Se vaan, että on oikea harppu oikeaan sävellajiin auttaa aika pitkälle, jos perus-blues-hutusta on kyse. Mutta sen valitseminen onkin sitten monesti hankalampi homma perusjuntille :) Se harppuhan on kuitenkin vain sellainen lisämauste koko soppaan ja tärkeintä on saada hyvä soundi (kunnon perkeleellinen mutta lämmin särö + sopiva mikki auttaa toosi pitkälle) ja muutama sopiva bendi sinne tänne. Eikä tietenkään sovi unohtaa HYVÄÄ MAKUA: kannattaa välillä jättää harpulla muutama ääni soittamattakin ja antaa biisille tilaa hengittää.

Pannaas näyte omast blues-harppuunoinnista vähän tuomaan painoarvoa näihin kommentteihini. Saa tuomita, jos ei kelpaa jostain syystä, en pane pahakseni.

http://www.ilike.com/artist/Ukko+Finning/track/Aavejuna
Turpahöylääjä
04.10.2009 23:23:31
llarppp: Onko normaalia että Marine Bandin nuo puu säleiköt turpoavat ikäänkuin ulos harpusta millin pari? :o Ja menevätkö ne jossain vaiheessa takaisin alas? :o

Kylläpä tuo aika normaalia on, Marine Bandien kampaa kun ei ole käsitelty kummoisilla pinnoitusaineilla. Siinä kun sitten puhaltelee pitkin päivää useita kertoja viikossa harppuunsa, niin kyllä se imee itseensä kosteutta hengityksestä ja syljestä - ja täten turpoaa. Omasta kokemuksestani sanoisin, että turvotus laskee ainakin ensimmäisten kertojen jälkeen, mutta esim. itselläni eniten käytössä ollut harppu vaikuttaa nyt olevan pysyvästi turvonneesa tilassa.
Asiaan varmaankin vaikuttaa jossain määrin se, miten harppua hoidetaan soiton jälkeen, mutta ainakaan täysin sitä ei harppua kuivailemalla voi estää (no en tiedä voisiko, jos vaikka hiustenkuivaajalla kuivattaisi heti soiton jälkeen xP). On kuitenkin olemassa myös tapa ehkäistä turvotus käsittelemällä kampa itse. Operaatio vaatii hieman näppäryyttä, mutta jälleen kerran Youtube tarjoaa ohjeistusta:

http://www.youtube.com/watch?v=HiE33zn51FM

Itselläni on juuri meneillään harppujen muokkauskausi, ja olenkin mm. aikeissa käsitellä harppujeni kammat kyseisellä tavalla - juurikin turpoamisen estämiseksi ;)
Kyllä nyt on niin, että kyllä näin on.
itsy
06.10.2009 09:00:20
Hommailin tuossa jokunen viikko takaperin F-Musiikista Folk Masterin diatonisen harpun C:stä. Vähitellen on tuntunut yhä enemmän että tiettyjen reikien sisäänveto on hieman onnettomassa kantissa, tulee välillä vain epämääräistä vinkunaa. Tietenkin hieman ilmavirtaa säätelemällä saa paremman tuloksen, mutta onko oleellista avata harppua ja katsella sisälle, kenties putsailla osia jos on mennyt tukkoon tai vs? Halpisharppuhan tuo mutta olisi silti kiva jos toimisi pätevästi.
pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
Bauer
06.10.2009 23:22:37
Hanuriin: Ei se harppu nyt niin älyttömästi teorian tuntemusta vaadi. Se vaan, että on oikea harppu oikeaan sävellajiin auttaa aika pitkälle, jos perus-blues-hutusta on kyse. Mutta sen valitseminen onkin sitten monesti hankalampi homma perusjuntille :) Se harppuhan on kuitenkin vain sellainen lisämauste koko soppaan ja tärkeintä on saada hyvä soundi (kunnon perkeleellinen mutta lämmin särö + sopiva mikki auttaa toosi pitkälle) ja muutama sopiva bendi sinne tänne. Eikä tietenkään sovi unohtaa HYVÄÄ MAKUA: kannattaa välillä jättää harpulla muutama ääni soittamattakin ja antaa biisille tilaa hengittää.

Pannaas näyte omast blues-harppuunoinnista vähän tuomaan painoarvoa näihin kommentteihini. Saa tuomita, jos ei kelpaa jostain syystä, en pane pahakseni.

Perus huttua kuullosti olevan Aavejuna soitto... Siitä vaan eteenpäin ja treeniä lisää niin voit linkittää uusia biisejä tänne, hyvä homma.
Pitänee minunkin kai joskus saada aikaiseksi ja laittaa myös soittonäyte.
Teijo K.
07.10.2009 12:44:20

Hanuriin: HYVÄÄ MAKUA: kannattaa välillä jättää harpulla muutama ääni soittamattakin ja antaa biisille tilaa hengittää.

Hyvää harputtelua, mutta jos kehittelyideaa saa antaa, niin tutkisin vielä vähän lisää sitä että mihin paikkoihin noita likkejä kannattaa laittaa. Voin toki olla väärässä tässä, mutta itse olen aina kokenut harpun solistiseksi soittimeksi, ja sen kanssa pitää sitten varoa että ei astu ns. pääsolistin varpaille. Eli tossakin oli monta kohtaa mihin olisi voinut tuikata harpulla, mutta ei tuikattu. Molemmat solistit oli hiljaa. Mutta sitten tuli taas likkejä laulun päälle.
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
omni
09.10.2009 13:38:55 (muokattu 09.10.2009 15:07:46)
Moron

Olisi muutama kysymys aloittelijalta teille kokeneemmille harputtelijoille.

Ensimmäinen koskee otetta ja kupin muodostamista käsistä.
Onko jatkossa tiedossa ongelmia tämän tavan ja muiden tekniikoitten kanssa, jos pidän harppua oikeassa kädessä ja muodostan kupin vasemmalla? Saan silloin paremman ja tiiviimmän kupin aikaiseksi ja selkeämmät wah-efektit, kuin että ottaisin otteen vasemmalla kädellä.. Harppua pidän kuitenkin normaalisti, eli numerot ylöspäin ja 1-reikä vasemmalla..

Millaisilla välineillä nauhoitatte omaa soittoanne kotioloissa, jos soitatte ilman taustoja/taustojen kanssa?

Mahtaako Tampereelta löytyä opettajaa kyseiselle instrumentille, lähinnä Diatonisen harpun soitantoon?

Mitenkäs muuten, löytyykö tältä kylältä bluesista ja roots-musiikista kiinnostunutta porukkaa noin yleensä??
Caligari
09.10.2009 16:53:54
omni: Moron

No moron!

Onko jatkossa tiedossa ongelmia tämän tavan ja muiden tekniikoitten kanssa, jos pidän harppua oikeassa kädessä ja muodostan kupin vasemmalla? Saan silloin paremman ja tiiviimmän kupin aikaiseksi ja selkeämmät wah-efektit, kuin että ottaisin otteen vasemmalla kädellä.. Harppua pidän kuitenkin normaalisti, eli numerot ylöspäin ja 1-reikä vasemmalla..

En keksi miksi tämän pitäisi haitata. Itse olen vasuri ja pidän silti regulaarilla tavalla. Olisi tietty hyvä nähdä ja kuulla, miltä soitto kuulostaa.

Millaisilla välineillä nauhoitatte omaa soittoanne kotioloissa, jos soitatte ilman taustoja/taustojen kanssa?

Käytän Zoom H2 -nauhuria kotisessioihin, livetaltiointeihin ja kenttänauhoituksiin. Sitä voi sitten vähän jälkeenpäin miksaillakin. Laatu riittää ainakin minun tarpeisiini mainiosti.

Mahtaako Tampereelta löytyä opettajaa kyseiselle instrumentille, lähinnä Diatonisen harpun soitantoon?

Itse opetan harppua Turussa, mutta käyn myös Tampereella melko usein, eli silloin tällöin tunti kyllä järjestyy. Alkurämeiden primitiivinen räime on erittäin lähellä sydäntä. Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. Ilmoitus löytyy mun profiilisivun kautta.
Caligari
09.10.2009 17:00:26
Haa, pitänee myös mainostaa uunituoretta musavideota!

Huuliharppu ja saz-luuttu takovat turkkilaista riot-bluesia, katufunkkia ja rämeklezmeriä Ataturk Bandin ensimmäisessä virallisessa musiikkivideossa, nyt YouTubessa:

http://www.youtube.com/watch?v=Dn1GcKiNR3w

Video on kuvattu korkealaatuisella valokuvakameralla ja se siis koostuu tuhansista valokuvista. Sekä biisi että video on nauhoitettu hylätyissä rakennuksissa eri lokaatioissa. Katsokaa, kiljukaa ja kommentoikaa!
Bullitt
15.10.2009 16:40:41
Sain vastikään huuliharpun ja olen sillä jotain simppeliä opetellutkin. Kertokaapa kuitenkin tyhmälle lyömäsoittajalle että mitä käytännössä tarkoittaa se, että harppu on triolinen? Miten se poikkeaa esim. kromaattisesta tai diatonisesta harpusta? Entä pystynkö soittamaan huuliharpputabeista suoraan ohjeen mukaan vai pitääkö minun "kääntää" ne tremoloharpulleni sopiviksi? Myös muut aloittelijan vinkit on tervetulleita! Harpussani on 20 reikää ja se on kaksipuolinen. Toisella puolella on A-molli ja toisella C-duuri. Harppu on myös ilmeisen vanhahko, saksalainen ja puusisälmyksillä.
Kaikki paitsi veneily on turhaa. "Jes voitettiin. Eurokin on kalliimpi ku dollari. Ne on ihan läskejä." -Lennu
Bauer
19.10.2009 21:27:53 (muokattu 20.10.2009 15:59:56)
Caligari: Haa, pitänee myös mainostaa uunituoretta musavideota!

Huuliharppu ja saz-luuttu takovat turkkilaista riot-bluesia, katufunkkia ja rämeklezmeriä Ataturk Bandin ensimmäisessä virallisessa musiikkivideossa, nyt YouTubessa:

http://www.youtube.com/watch?v=Dn1GcKiNR3w

Video on kuvattu korkealaatuisella valokuvakameralla ja se siis koostuu tuhansista valokuvista. Sekä biisi että video on nauhoitettu hylätyissä rakennuksissa eri lokaatioissa. Katsokaa, kiljukaa ja kommentoikaa!

No niin, onhan siinä innokasta menoa. Aikaisempiin Caligarin kommenteihin viitaten olisin ehkä odottanut hieman tasokkaampaa soitantaa, ei sillä etteikö tämäkin youtube pätkä olisi mitenkään huono, ei ollut. Toivottavasti Caligarin mahdolliset oppilaat menevät joskus korkealta opettajastaan ohi. Eipä siinä youtube pätkässä niin kovasti niitä Caligarin mainostamia harpputekniikoita ollut, ehkäpä seuravassa...Nyt sitten on katsottu,kiljuttu ja kommentoitu.
Caligari
23.10.2009 14:24:19
Bauer: No niin, onhan siinä innokasta menoa. Aikaisempiin Caligarin kommenteihin viitaten olisin ehkä odottanut hieman tasokkaampaa soitantaa, ei sillä etteikö tämäkin youtube pätkä olisi mitenkään huono, ei ollut. Toivottavasti Caligarin mahdolliset oppilaat menevät joskus korkealta opettajastaan ohi. Eipä siinä youtube pätkässä niin kovasti niitä Caligarin mainostamia harpputekniikoita ollut, ehkäpä seuravassa...Nyt sitten on katsottu,kiljuttu ja kommentoitu.

Anteeksi, mutta Caligaria alkaa nyt ottaa pannuun ihan kunnolla. Vähättelet ensin täysin perusteetta tuntejani, sitten ihmettelet kuinka "herkkähipiäistä" porukkaa täällä on. Nyt sitten arvostelet soittoani yhdessä biisissä, aivan kuin se olisi joku CV hallitsemistani soittotekniikoista.

Tällaisten foorumien netikettiin kuuluu mielestäni se, ettei toista nokitella koko ajan, vaikka ei toisen ajatuksista tai soitosta pitäisikään. Minulla on paljon nuoria oppilaita, jotka kiittelevät opetustani ja erityisesti sitä, etten ole vanha ja tylsä, Sonny Boyta autistisesti kopioiva blues-pieru, joka tuntuu olevan ainoa harppuopettajan arkkityyppi Suomessa (tämä ei siis ole minun keksintöäni, vaan mitä minulle on useasti sanottu).

Entäpä jos antaisit toisten olla, soittaa ja opettaa kuten haluavat?
Bauer
24.10.2009 17:33:39
Joskus tekee ihan hyvää jokaiselle että joku välillä tipauttaa takaisin maanpinnalle.
Musikantteja joilla on pisu noussut päähän riittää maailmassa.
Tosi soittajat eivät sitten itsestään meteliä pidäkään, maine ja taito puhuu puolestaan eivätkä he hermostu joka kommentista.
Tässä tapauksessa kommenttia ihan pyydettiin, olisi voinut sitten tarkentaa että sen pitää olla ainoastaan ylistävää.
Caligari
26.10.2009 17:36:20
Bauer: Joskus tekee ihan hyvää jokaiselle että joku välillä tipauttaa takaisin maanpinnalle.
Musikantteja joilla on pisu noussut päähän riittää maailmassa.
Tosi soittajat eivät sitten itsestään meteliä pidäkään, maine ja taito puhuu puolestaan eivätkä he hermostu joka kommentista.
Tässä tapauksessa kommenttia ihan pyydettiin, olisi voinut sitten tarkentaa että sen pitää olla ainoastaan ylistävää.

Hmm. Esimerkiksi georgialainen jazzteorianopettajani osaa tipauttaa minut hienosti maan pinnalle. Sattumanvarainen harppuhenkilö netissä ei.

En väitä olevani mikään bluesharpun profeetta. Jos hyviä opettajia olisi pilvin pimein, en varmasti tunkisi markkinoille. Mutta koska opettajia ei ole (varsinkaan overblow-soittajia), kannan korteni kekoon, sillä ihmiset todella haluavat oppia tämän soittimen. En myöskään opettaisi, ellen kokisi pystyväni siihen, ja elleivät monet muusikot olisi kannustaneet siihen.

Negatiivisen kritiikin otan ilomielin vastaan, jos se on jotenkin rakentavaa. Tuntuu kuitenkin, että olet ottanut asiaksesi piikitellä minua. Kuten sanoin, tällaisilla foorumeilla toisen toistuva arvostelu tietämättä asiasta oikeastaan mitään on mielestäni asiatonta, ja toivon että se päättyy. Kritiikkisi ei oikein osu kohteeseensa.
Bauer
27.10.2009 21:02:17
Caligari: Hmm. Esimerkiksi georgialainen jazzteorianopettajani osaa tipauttaa minut hienosti maan pinnalle. Sattumanvarainen harppuhenkilö netissä ei.

En väitä olevani mikään bluesharpun profeetta. Jos hyviä opettajia olisi pilvin pimein, en varmasti tunkisi markkinoille. Mutta koska opettajia ei ole (varsinkaan overblow-soittajia), kannan korteni kekoon, sillä ihmiset todella haluavat oppia tämän soittimen. En myöskään opettaisi, ellen kokisi pystyväni siihen, ja elleivät monet muusikot olisi kannustaneet siihen.

Negatiivisen kritiikin otan ilomielin vastaan, jos se on jotenkin rakentavaa. Tuntuu kuitenkin, että olet ottanut asiaksesi piikitellä minua. Kuten sanoin, tällaisilla foorumeilla toisen toistuva arvostelu tietämättä asiasta oikeastaan mitään on mielestäni asiatonta, ja toivon että se päättyy. Kritiikkisi ei oikein osu kohteeseensa.

Kommenttien ymmärtäminen on vastaanottajassa itsessään: En ole mitenkään maahan polkenut Caligarin soittoa, ainahan voi ja pitää parantaa, sehän on ohje minulle itsellenikin. Kommenttini: 'toivottavasti Caligarin oppilaat menevät joskus opettajastaan korkealta ohi' tarkoitti juuri sitä mitä ilman ei mikään kehittyisi mihinkään, junnaisi samanlaisena paikoillaan nyt ja aina. Toivon eräänä päivänä omienkin oppi'lapsieni' menevän ohitseni ja lujaa ! Tottakai se on opettajalle tietyllä tavalla kova paikka, tunnustan, se jos oppilaat ovatkin joskus opettajaansa, 'mestaria', taitavampia. Silloin vaan voi onnitella itseään siitä että on onnistunut eikä ottaa Caligarin linjaa että toive minun kirjoittamanani siitä on kettuilua.
Se että Caligar tuntuu pitävän Baueria pelkästään Blues-soiton nimeen vannomana nettipersoonana on hänen itsensä itselleen luoma mielikuva, johtuen ehkä siitä etten ole sen enempää eritellyt soittotyylejäni tällä palstalla, olen antanut jotain tietoa siitä mitä mm. kuuluu minun harputteluuni ja niistä on Blues yksi rakas, monien muiden joukossa.
Harmi ettei näihin kirjoituksiin saa äänensävyä ja oikeaa tunnetta mukaan, jäisi moni asia ymmärtämättä väärin, hymiötkin moni haluaa käsittää väärin...
Sen olen huomannut että kun ikää ja varmuutta tulee lisää niin silloin ymmärrys omiin tekemisiin ja muiden kommentteihin lisääntyy oikealla tavalla.
En nyt kirjoittanut tätä nimenomaan Caligarille vaan enemmänkin teille muille tällä mainiolla Harppupalstalla oleville, hienon asian päälle ymmärtäville henkilöille.
Eli kärjistettynä: Teinipoika suhtautuu aina saavutuksiinsa ja muiden kommentteihin eritavalla kuin nelikymppinen kokenut jäärä.
Caligari
28.10.2009 12:16:33
Bauer: Kommenttien ymmärtäminen on vastaanottajassa itsessään: En ole mitenkään maahan polkenut Caligarin soittoa, ainahan voi ja pitää parantaa, sehän on ohje minulle itsellenikin. Kommenttini: 'toivottavasti Caligarin oppilaat menevät joskus opettajastaan korkealta ohi' tarkoitti juuri sitä mitä ilman ei mikään kehittyisi mihinkään, junnaisi samanlaisena paikoillaan nyt ja aina. Toivon eräänä päivänä omienkin oppi'lapsieni' menevän ohitseni ja lujaa ! Tottakai se on opettajalle tietyllä tavalla kova paikka, tunnustan, se jos oppilaat ovatkin joskus opettajaansa, 'mestaria', taitavampia. Silloin vaan voi onnitella itseään siitä että on onnistunut eikä ottaa Caligarin linjaa että toive minun kirjoittamanani siitä on kettuilua.
Se että Caligar tuntuu pitävän Baueria pelkästään Blues-soiton nimeen vannomana nettipersoonana on hänen itsensä itselleen luoma mielikuva, johtuen ehkä siitä etten ole sen enempää eritellyt soittotyylejäni tällä palstalla, olen antanut jotain tietoa siitä mitä mm. kuuluu minun harputteluuni ja niistä on Blues yksi rakas, monien muiden joukossa.
Harmi ettei näihin kirjoituksiin saa äänensävyä ja oikeaa tunnetta mukaan, jäisi moni asia ymmärtämättä väärin, hymiötkin moni haluaa käsittää väärin...
Sen olen huomannut että kun ikää ja varmuutta tulee lisää niin silloin ymmärrys omiin tekemisiin ja muiden kommentteihin lisääntyy oikealla tavalla.
En nyt kirjoittanut tätä nimenomaan Caligarille vaan enemmänkin teille muille tällä mainiolla Harppupalstalla oleville, hienon asian päälle ymmärtäville henkilöille.
Eli kärjistettynä: Teinipoika suhtautuu aina saavutuksiinsa ja muiden kommentteihin eritavalla kuin nelikymppinen kokenut jäärä.

Hyvä on, olen pahoillani jos ymmärsin väärin. Olet oikeassa, toisinaan on hyvä kyseenalaistaa merkkijonoilla, pisteillä ja välimerkeillä ilmaistujen tunteiden mielekkyys. Itselle on tätä tempperamenttiakin vähän siunaantunut...

Teinivuodet on minulla kyllä ohi, vaikka nuori harpistiksi olenkin. Monet "oppilapset" lähtevät aivan perusasioista, eivätkä oikein tiedä edes mistä aloittaa. Perusteiden opastamisessa on mielestäni tärkeämpää se, että on hyvä tyyppi ja kannustava opettaja kuin että olisi soittanut 35 vuotta. Tästä saa vapaasti olla eri mieltä.

Hyvä että tällaista keskustelua kuitenkin käydään. Kaikki liike on hyväksi. Bauerin kanssa olisi kinastelun sijaan hauska jakaa ideoita. Nyt edessä on kuitenkin lähtö World Harmonica Festivaleille Etelä-Saksaan. Levyn, del Juncon ynnä muiden senseiden oppipojaksi. Sayonara.
Bauer
02.11.2009 04:40:29 (muokattu 02.11.2009 04:44:44)
Asiasta vallan toisaalle: Olen havainnut sellaisen seikan musiikkipiireissä että mitä taitavampi muusikko, sen onnettomampi teknisissä töissä.
Esim: Miten saan Hohnerin puurunkoisen harpun avattua kun siinä niinku jotain ruuvin näköisii juttui mutku mä en oikein tiedä enkä uskalla avata jos siell o jotain jousii tms.
Nim.merk.: 20vuotta bluesia.
Tai: Olen aina vaihdattanut kielet mun skittaan liikkeessä ku mua vähän hirvittää alkaa ronkkiin niit ite. Nim.merk.: riffei ja sooloi 15 v.
Taikka ihan sitten vaan, tuli kärjistettyä nyt hieman, mutta siis vaikka kyse olis suurinpiirtein kotona sulakkeen vaihdosta taikka auton öljyjen, niin monesti olen havainnut pätevien muusikoiden olevan siinä kohtaa aivan onnettomia tunareita.
Miksi, mistä se johtuu? Osaako täällä joku kertoa sen? Itse pidän ko. persoonia aivan mahtavan lahjakkaina tyyppeinä ja sitten tässä kohtaa kun pitäis tehdä itse jotain arkirutiinia niin silloin hommasta ei tulekaan mitään. Onhan musiikki mitä suuremmissa määrin myös tekniikkaa.Tämmöistä nyt tuli pieneen mieleeni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)