Aihe: Mikseri langattomalla ohjauksella
1 2 3
musamies
17.01.2006 12:39:23 (muokattu 17.01.2006 12:54:55)
Jos olet sitä mieltä että kyseinen softa on onnistunut versio oikeasta Hammondista pääset yhtä hyvään lopputulokseen ton ohjaushomman kanssa vaikka rakentelisit itse koko katiskan.

1980 luvun Salora telkkarinkin kaukosäädin toimii täysin moitteetta. Säätöjä on vaikka muille jakaa ja mukana on ääneen liittyvät säädöt.

Kyllä softa ajaa keikoilla aika hyvin Hammondin asiaa. Jos et ole Hammond urkuri, niin et ole ehkä kunnolla sisäistänyt oikean Hammondin haittapuolia ruodattavuusongelmineen, drawbarsien kontaktihäiriöineen, hurinoineen, mikityksineen ja leslien sijoittamisongelmineen. Jos ne on pääsoittimena keikalla, niin roudaaminen ja rakentelu voi olla vaivan arvoista.
Roberto
17.01.2006 14:10:11

1980 luvun Salora telkkarinkin kaukosäädin toimii täysin moitteetta. Säätöjä on vaikka muille jakaa ja mukana on ääneen liittyvät säädöt.

Hienoa.

Kyllä softa ajaa keikoilla aika hyvin Hammondin asiaa. Jos et ole Hammond urkuri, niin et ole ehkä kunnolla sisäistänyt oikean Hammondin haittapuolia ruodattavuusongelmineen, drawbarsien kontaktihäiriöineen, hurinoineen, mikityksineen ja leslien sijoittamisongelmineen. Jos ne on pääsoittimena keikalla, niin roudaaminen ja rakentelu voi olla vaivan arvoista.

On tullut Hammondien kanssa säädettyä ihan riittävästi, kiitosta vaan, muttei ehkä ihan tarpeeksi koska se softa kuulostaa omaan korvaan aika kämäiseltä. Saa olla aika hyvä mikseri sulla jos ohjain ajaa sen toimintoja keikalla "aika hyvin" ja se kelpaa.
musamies
17.01.2006 14:29:47
On tullut Hammondien kanssa säädettyä ihan riittävästi, kiitosta vaan, muttei ehkä ihan tarpeeksi koska se softa kuulostaa omaan korvaan aika kämäiseltä.

Keikalla vai studiossa? Itse olen softassa pahimpina puutteina nähnyt hankalamman fiilikseen pääsemisen kun ei ole jotain käsin kosketeltavaa ja Hammondilta haisevaa. B4:sen aikaisemmassa versiossa ei ollut panostettu hirveästi leslieen, eikä ambiensseihin. Kuitenkin livetilanteessa niitä ambiensseja tulee tilasta ja puute ei ole yhtä häiritsevä.

Meni jo vähän sivuraiteille, mutta jos jatketaan taas langattomista miksereistä.
Roberto
17.01.2006 17:31:49

Keikalla vai studiossa? Itse olen softassa pahimpina puutteina nähnyt hankalamman fiilikseen pääsemisen kun ei ole jotain käsin kosketeltavaa ja Hammondilta haisevaa. B4:sen aikaisemmassa versiossa ei ollut panostettu hirveästi leslieen, eikä ambiensseihin. Kuitenkin livetilanteessa niitä ambiensseja tulee tilasta ja puute ei ole yhtä häiritsevä.

Sekä että.. softa on jotenkin täysin lättanä, tosin eipä mitään vähääkään enempää kolmiulotteista äänilähdettä ole (vielä, kai) mallinnettu lähellekään oikean veroisesti.
musamies
17.01.2006 17:44:38
Sekä että.. softa on jotenkin täysin lättanä, tosin eipä mitään vähääkään enempää kolmiulotteista äänilähdettä ole (vielä, kai) mallinnettu lähellekään oikean veroisesti.

Mä olen tulkinnut tämän, että suuremmat puutteet on ollut leslien mallintamisessa kuin urun perussaundin, sen toimintojen ja äänikertojen.

Rupesi kyllästyttämään livekeikoilla oikeiden urkujen kanssa muiden osin aiheellinenkin marina leslien sijoittamisesta tai siitä, että se soi lavalla liian kovaa.

Jos taas soi lavalla hiljaa, niin olisi hyvä saada mekaaniset äänet aika vähiin ja mikitys hoitaa asianmukaisesti. Kun bändi ei välttämättä ole oma missä vierailijana urkujen kanssa, niin muut eivät ole varautuneet kosketinarsenaalin vaatimaan kanavapaljouteen ja vetävät herneet nenuunsa jos sanoo, että mä otan käyttööni vähintään neljä kanavaa. Neljä tulisi jo leslien mikittämisestä ja Rhodesin kahdesta kanavasta. Jos leslien pyrkii mikittämään stereona, niin taitaa olla jo kuusi kanavaa lähempänä totuutta. Siihen vielä Clavinetti + synan/softasynan kaksi kanavaa, niin ruvetaan lähestymään kymmentä kanavaa.

Elikkä näin ajatellen olen tyytyväisempi tilanteeseen, että omassa kosketinsoitinräkissä on mikseri, jossa itselle taatusti tarpeeksi kanavia ja lisäksi sillä voi miksata muun bändin jos bändi oma tai vieraan bändin ollessa kyseessä varata heidän mikseristään vain kaksi kanavaa.
J.T.
19.01.2006 14:28:22
Jos leslien pyrkii mikittämään stereona, niin taitaa olla jo kuusi kanavaa lähempänä totuutta. Siihen vielä Clavinetti + synan/softasynan kaksi kanavaa, niin ruvetaan lähestymään kymmentä kanavaa.

Mitenkähän nyt saat leslien mikitykseen kulumaan kuusi kanavaa? Tähän mennessä meikä on miksaushommissaan selvinnyt kolmella kanavalla. Vai onko sulla kenties useampi "pesukone" siellä lauteilla pyydystettävänä?
Roberto
19.01.2006 16:29:25

Mitenkähän nyt saat leslien mikitykseen kulumaan kuusi kanavaa? Tähän mennessä meikä on miksaushommissaan selvinnyt kolmella kanavalla. Vai onko sulla kenties useampi "pesukone" siellä lauteilla pyydystettävänä?

Legendaarinen Tavastian tekniikankurkon kommentti: "Vittu paa siihen yläpäähän yks viisseiska ja kaivat vähä, kyl se botne sieltä tulee!"

Musamies tais puhua tossa kanavien yhteismääristä? Kolme lepaan on kiva.
musamies
19.01.2006 20:22:17 (muokattu 19.01.2006 20:29:11)

Mä tarkoitin, että mukana Hammond ja Rhodes. En ole leslien mikittämisen expertti. Enimmillään mulla muistaakseni neljä mikkiä siinä.

En oikein diggaile livekeikkailussa enää koko leslietä, mutta saatan palata mekaaniseen jos porukka jatkossa tulee keikoille kuuntelemaan virtuoosimaista urkutyöskentelyäni. Pahoin pelkään, että toistaiseksi ne tulee jostain muusta syystä.

Tuosta tuli mieleen, että taisi ensimmäisellä ulkoilmakeikallani olla sellainen omatekoinen viritys, että lavan ulkopuolelle oli sijoitettu vasemmalle leslie jota ruokki Sound City 100 PA mikserivahvistin ja oikealla puolelle Rhodesin "aktiivikaappi", johon kahdella mikillä mikitetyn leslien ääntä ajettiin ja välissä toimi mikrofoniesivahvistimena ja mikserinä vanha ASA:n stereo. Oli ikäänkuin käyhän miehen tuplalesliet.

Kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta ei ollut mielestäni yhtään hassumpi saundi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)