Karlsson 21.08.2006 10:36:25 | |
---|
Mulla on Behkun AcousticDi, jota käytän etusena kontrabasson piezomikille. Hyvin toimii, ei valittamista. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Teemu Tee 21.08.2006 10:42:20 | |
---|
Jaaghans - siis mulla on se 2400:nen t.amppi ja eikös siinä oo just tota tekniikkaa? Frendi oli just asentamassa house-of-worship -tyyppiseen ratkaisuun äänentoistoa ja uuden, limi-suojatun t.ampin toinen kanava kosahti ensiyrittämällä... Itsellä oli aiemmin bändikäytössä t.ampin 850, josta aina toisinaan katosi toinen kanava ja palaili kyllä omia aikojaan. Behringerejä ei enää montaa ole matkassa, mut soundivaatimuksiltaan vähäisempiin paikkoihin voin edelleenkin jonkin laitteen laittaa. Ultra-curvea oon kyllä miettinyt, sen verran monessa pajassa on sellainen käytössä ollut ja hyvällä menestyksellä. Mut miks laittaisin yhtään ylimääräistä laitetta jos ei oo pakko?!? Tyhjän saa pyytämättäkin |
isojussi 21.08.2006 11:30:30 | |
---|
Itsellä oli aiemmin bändikäytössä t.ampin 850, josta aina toisinaan katosi toinen kanava ja palaili kyllä omia aikojaan. Pitääkin sit seurailla tilannetta.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
humppahanuristi 21.08.2006 11:40:08 | |
---|
Itsellä oli aiemmin bändikäytössä t.ampin 850, josta aina toisinaan katosi toinen kanava ja palaili kyllä omia aikojaan.
Meillä on toisena päätteenä T.amp TA1400 II ja välillä on toinen tai molemmat kanavat hukassa. Tosin kertaakaan vika ei ole ollut itse päätteessä vaan jakosuotimen piuhoissa.
Mualiman paras... |
musamies 21.08.2006 11:47:42 | |
---|
Meillä on toisena päätteenä T.amp TA1400 II ja välillä on toinen tai molemmat kanavat hukassa. Tosin kertaakaan vika ei ole ollut itse päätteessä vaan jakosuotimen piuhoissa. Mulla on Yamahassa samanlainen pikku vika välillä kun virrat kytkee päälle. Silloin härveli on yleensä vironnut kun sammuttaa sen ja laittaa uudestaan päälle. |
aimotuska 21.08.2006 12:10:09 | |
---|
Ihan noin referenssinä: meillä on yks amcronin miccrotech 1200 pääte, jostain 15(?) vuoden takaa, ja ainut vika siinä oli vuosi-pari sitten kyrvähtänyt virtakytkin. Vastaavasti crest PL300, samaten jostain jurakaudelta: sähköjohto oli mennyt aikain saatossa jos jonkunlaisen letkumaakarin käsittelyssä poikki. Vaihdettiin ja taas toimii. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
samuel 21.08.2006 14:01:06 (muokattu 21.08.2006 16:32:17) | |
---|
Ihan noin referenssinä: meillä on yks amcronin miccrotech 1200 pääte, jostain 15(?) vuoden takaa, ja ainut vika siinä oli vuosi-pari sitten kyrvähtänyt virtakytkin. Vastaavasti crest PL300, samaten jostain jurakaudelta: sähköjohto oli mennyt aikain saatossa jos jonkunlaisen letkumaakarin käsittelyssä poikki. Vaihdettiin ja taas toimii. Mulla 80 luvulta (uskon/luulen niin) vanha Yamaha P2150, 3.R.D HP400, 3.R.D. HP1000 ja kyllä on kestäviä pelejä. Tosin tuo HP1000 on ollut yksikanavainen alusta lähtien. HP400:sta korjasin viimetalvena kylmäjuotoksen... alkoi toinen kanava särisemään oudosti. Taisin samalla vaihtaa etuasteen kivet... Edit: Eurolla saa... (on mulla yksi tamppikin 2400 ja hyvin on kyll sekin toiminut... taitaa olla valioyksilö? tosin mun käytössä pääsi jo "eläkkeelle"... koska vanhoja työjuhtia sattui löytymään sopivasti) "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
miffe 21.08.2006 17:51:51 | |
---|
Jaaghans - siis mulla on se 2400:nen t.amppi ja eikös siinä oo just tota tekniikkaa? Tavallinen pakkamuuntaja siinä on, jos yhtään on pienempitehoisten veljiensä kaltainen (en ole koskaan nähnyt avattua kakstonninelisatasta). Toroidimuuntajahan on sellainen, joka yleensä ei ole minkäänlaisen kuoren sisällä vaan käämitys näyttää lähinnä Potomac-reaktorilta tai donitsilta tavalliselle kuolevaiselle. Toroidimuuntajien aiheuttamien häiriöiden poistamiseksi lienee paras keino se, että sijoittaa muut laitteet kauas tai sitten vuoraa häiriöitä aiheuttavan aparaatin sisukset kuparilla. Toroideja viljeli mm. Australian Monitor, mutta nykyisin ovat jääneet hakkureiden jalkoihin. http://en.wikipedia.org/wiki/Transformer#Toroidal_cores miffe, äänimies |
samuel 21.08.2006 20:17:37 (muokattu 21.08.2006 20:19:12) | |
---|
en ole koskaan nähnyt avattua kakstonninelisatasta tavallinen rengassydänmuhentaja ja yhteensä 2400W edestä kiviä... eli ulostulotehon oikeellisuuden voi miettiä itse (luvattu 2x1200W) "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
isojussi 21.08.2006 20:47:53 | |
---|
...eli ulostulotehon oikeellisuuden voi miettiä itse (luvattu 2x1200W) Ei tässä nyt tällä kertaa ollut siitä kyse, rakas ystävä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Klezberg 21.08.2006 20:51:29 | |
---|
tavallinen rengassydänmuhentaja eli siis ulkomaankielellä toroidi Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
isojussi 21.08.2006 20:59:39 | |
---|
eli siis ulkomaankielellä toroidi HOHO - oli mikä oli, eiks se kumminkin aiheuta kohtuullisen magneettikentän? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
theikki 21.08.2006 21:12:44 | |
---|
Joo,ei behkuissa muuta kuin ne ei kestä keikkailua.Tosin jotkut kestävät hyvinkin tärinät ja roudaukset,mutta yleensä niistä pettää juotokset ym.Ja behkujen eq.t ovat n.160hz alaspäin hyvin leveä kaistaisia la epätarkkoja. |
samuel 21.08.2006 21:58:55 (muokattu 21.08.2006 22:00:01) | |
---|
Ei tässä nyt tällä kertaa ollut siitä kyse, rakas ystävä. ei ollu ei mutta mainitsin kuitenkin... ;) Aika offtopikkii tää alkaa olemaan jo muutenkin kun oli kai behkusta alunperin kyse ?! "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
isojussi 21.08.2006 23:06:16 | |
---|
...Aika offtopikkii tää alkaa olemaan jo muutenkin kun oli kai behkusta alunperin kyse ?! Itse asiassa ei. En mä olis ainakaan aiemmin osannu ajatella, että pääte voi sekoittaa mikserin. Sviddu - sehän voi siis myös tyhjätä kovalevyn - eikö? Prkl, pitää miettiäkin jatkossa sequräkin ja päätteen paikat paremmin!!! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
miffe 22.08.2006 00:19:57 | |
---|
eli siis ulkomaankielellä toroidi M.O.T. Syy isojussin ongelmaan on siis melkoisella varmuudella löydetty ilman sen suurempaa ihmettelyä :) miffe, äänimies |
fox 22.08.2006 00:45:17 | |
---|
Itse asiassa ei. En mä olis ainakaan aiemmin osannu ajatella, että pääte voi sekoittaa mikserin. Sviddu - sehän voi siis myös tyhjätä kovalevyn - eikö? Prkl, pitää miettiäkin jatkossa sequräkin ja päätteen paikat paremmin!!! Periaatteessa, jos ei oo kovin väliä.. Iso toroidi, iso kenttä.. Mutta styrkathan on omassa räkissään toki?? 8) Ja mieluusti pääteräkissä puolen unitin raot päätteitten välillä, että saa pitsat lämmitettyä. |
isojussi 22.08.2006 12:24:30 | |
---|
...Mutta styrkathan on omassa räkissään toki?? 8)... Tavallaan - ei oo kun pääte ja silläkään ei oo viä räkkiä, mutta kai se on hankittava joka tapauksessa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
EP 22.08.2006 19:49:05 | |
---|
Mulla on Behkun AcousticDi, jota käytän etusena kontrabasson piezomikille. Hyvin toimii, ei valittamista. Mä hommasin kanssa tuon omaani, hyvin juu tuntus toimivan, täältä M.net :stä sain tuonkin hyvän vinkin. :) |
Wescu 22.08.2006 21:34:36 | |
---|
Ihmeellistä, kukaan ei ole vielä maininnut Behringerin mainiota (siis hintaisekseen) kaapelitesteriä CT 100. Kätevä laite varsinkin juotinaseman kaverina. Voi helposti tsekata, että menivätkös ne karvat nyt oikeihin kuppeihin ja onkos joku karva loikannut samalla viereiseenkin jne. Ja keikalla myös kätevä todeta, että mikä mättää kun ei ääni tule. Tai sitten tulee ääni, mutta ei toivotunlainen. Aivan kaikkeen tuokaan ei sitten pysty. Laite nimittäin toimii tasavirralla, jota varsinainen äänisignaali ei taas ole. Esimerkiksi linjamuuntaja saa laitteen näyttämään hauskan tuloksen. :) Mutta jos taas halutaan tehdä vaihtovirtamittauksia, niin siinä kohtaa alkavat jo pelkät signaaliledit mittarointina käymään auttamattoman epätarkoiksi. Tässä kohtaa kehotankin kääntymään esimerkiksi Neutrikin Miniratorin ja Minilyzerin puoleen. "Kyllä se vielä eilen toimi!" |