weelie 14.08.2008 16:45:50 | |
---|
Termos! Ketjua en lukenut kokonaan, kun on niin pitkä, mutta viitisikö joku ystävällisesti laittaa vielä opastetta? Ikään kuin koosteena, linkkejä ja vireet yms.. On muutenkin näköjään vähän jäässä tämä, joten nostetaan hieman. Keskustelu on täältä kaikonnut http://ukulelenurkka.arkku.net/phpBB2 -osoitteeseen. Siirry sinäkin sinne, the more the merrier! :) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
rattledad 14.08.2008 18:38:14 (muokattu 14.08.2008 18:43:53) | |
---|
|
joomoromoro 26.12.2008 14:53:20 | |
---|
|
Rootteri 10.01.2009 18:01:57 | |
---|
|
weelie 10.01.2009 20:23:48 | |
---|
Renosta en sano enkä tiiä. Ne on niitä 20-30€ hassukkeita. Mutta jos huntin aikoo soittimeen pistää, niin ehdottaisin kiinalaisen sijaan saksalaista: www.brueko.de Tuosta kiinalaisesta joka thomannilla on myynnissä, en sinällään mitään tiedä. No ainakaan ei ole kokopuinen, vain kansi on massiivia. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
weelie 12.01.2009 18:45:18 | |
---|
Ja tuollainen saksalainen on muuten myynnissä m.net torilla. Erinomaisia vekottimia nuo! 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
kaikki_taivaan_alla 19.01.2009 23:21:09 | |
---|
Morjensta vain. Tuota semmoista kysyisin, että onko kukaan tilannut tuolta Amazon.comista Ukulelea tai muuta vastaavaa, kun pitäisi saada tietoon, että paljonko tulisi tullit maksamaan n. 300$ paketille? En nähkääs ole Amazonista ennen tilannut ja olen katsonut myös tuolta amazon.co.uksta ja amazon.destä, mutta sieltä ei tuntuntu löytyvän mieluistani ukulelea, toisinkuin tuolta Comista. Eli siis tietääkö kukaan paljonko tullit tulee maksamaan, jos tommosen paketin tilaa jenkeistä? Kiitoksia vain |
weelie 20.01.2009 17:01:09 (muokattu 20.01.2009 17:02:19) | |
---|
tullit+alv = n. 28% hinnasta posteineen. Mutta miksi Amazon.comista? Itse tilaisin jostain oikeasta musaliikkeestä mieluummin. Vaikka elderly.comista tms. Tai vielä oikeammin: itse hankin mieluiten käytettynä suomesta, nytkin tuolla torilla on kolmisen ukea myynnissä... Olen tilannut levyjä Amazon.comista. ja Amazon.fr:stä. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
6järvi 31.01.2009 16:57:15 | |
---|
|
MifO 01.02.2009 12:07:12 | |
---|
Miksei ukulele huoneeseen hyväksytä jäseneks, mitä pitää tehä? :'( |
rattledad 01.02.2009 12:20:59 (muokattu 01.02.2009 12:25:29) | |
---|
|
weelie 02.02.2009 09:27:05 | |
---|
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
kaikki_taivaan_alla 07.02.2009 02:11:09 | |
---|
Noniin. Nythän sitä mieki oon onnellinen ukulelen omistaja. Eli Thomannilta tilasin tuommoisen Lanikai tenori ukulelen http://www.thomann.de/fi/lanikai_curly_koa_e_ukulele.htm Tilasin sen jossain viime viikon perjantaina, ja silloin hinta oli 279€. Kun seuraavana päivänä tilauksesta katsoin tuota samaa tuotetta tuolta, hinta oli noussut 333:n euroon. Aika hyvä tuuri kävi tuon kanssa, kun sain n. 50€ halvemmalla. Tämä tuotehan oli tilapäisesti pois tuolta Thomannin varastosta ja itseasiassa taisin tilata tämän juuri silloin, kun sitä tuli taas varastoon, tai ainakin lähipäivinä siitä. Eli siis tänään, tai no eilen, sain soittimen ja olen soitellut pari tuntia ja se onnistuu jo aika hyvin. Kolmen-neljän vuoden kitaransoitosta ja saman verran pianonsoittoa kyllä tuo sen tasoisen pohjan tähän, ettei tämän minulle täyden uuden soittimen soittaminen ongelmaa oikeastaan tuota. Ääni on aivan mahtava tässä soittimessa ja työn laatu on muutenkin erittäin hyvää. Ulkonäkö on myöskin silmiä hivelevä. Tällä sitä sitten täällä soitetaan kaikkea White Sandy Beachia ynnä muuta sellaista. Suosittelen tätä ukulelea kaikille, jotka vain haluavat harrastella tätä soitinta ja suittavat laittaa hieman enemmän rahaa tähän soittimeen. Mahtava soitin ja aivan upean kuuloinen. Jos maapallossa olis kahvat, yrittäisin nostaa sitä. |
Thevisa 03.06.2009 21:13:50 | |
---|
Ukulelekeskustelu ylös tästä näin hop! Matala G vs. korkea G, round 1, fight! Itse olen rämpytellyt jo jonkin aikaa korkealla G-kielellä, mutta olen nyt kokenut heräämisen tämän virityksen pöhköydestä. Kolmisoinnuissa tuo tuppaa suurimmaksi osaksi vain tuplaamaan E- tai A-kieltä, ja parhaimmillaankin vaikka jossain C:n muotoisessa soinnussa tuottamaan kvintin, jota kukaan ei jäisi edes kaipaamaan, vaikka johonkin eksyisi. Eli siis käytännössä korkea G-kieli useimmiten vain mutkistaa sormituksia turhaan. Melodioitakin on paljon helpompi soittaa vain C-, E-, ja A-kieliä käyttäen niin, ettei koko ajan hypi G-kielelle. Oikeastaan kielen ainoaksi hyödyksi olen huomannut sen, että sen avulla saa nelisoinnut pakattua tiiviimmiksi, ja näin kuulostamaan ukulelemaisemmilta. Matalaan G:hen vaihtaminen toisi lisää äänialaa, mutta toisaalta toisi vain lisää alarekisteriä, mikä vähän sotii sopraanoukulelen kirkasta fiilistä vastaan, joten sitten taas voisi jo melkein yhtä hyvin siirtyä suoraan soittamaan kitaraa. Kertokaa vähän omia näkemyksiänne, mielipiteitänne ja mieltymyksiänne, ja yrittäkää mahdollisesti kääntää pääni, ennen kuin tilaan jostain matalan G:n kielisetin. Itselläni ei hirveästi ole kokemusta kitarasta, joten aiemmat tottumukset eivät ole tiellä. Menisiköhän jo liian härskiksi, jos vain julmasti demppaisi G-kielen kolmisoinnuissa? |
weelie 03.06.2009 23:31:50 (muokattu 03.06.2009 23:32:42) | |
---|
matalassa geessä on se ongelma, että se ei yleensä pikku-ukeissa soi kuten muut kielet, kumisee vain oudosti. Kaipa se soittimen koppa on niin pieni, ettei bassotaajuudet toistu kunnolla... http://ukulelenurkka.arkku.net/phpBB2/'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Steve McFly 29.06.2009 23:35:09 | |
---|
Itseä kiinnostaisi ukulele, baritoni joten kysyn että onko sillä koolla jotain eroa verrattuna vaikkapa sopranoon tai tenoriin kun en tiiä. . . vai onko se vaan ne kielet ja viritys? Ja kuinka paljon täytyis sijoittaa rahaa ukeen, jos etsin hyvin vireessä pysyvää ja kohtuullisen hyvin soivaa soitinta. |
weelie 30.06.2009 16:15:18 (muokattu 30.06.2009 16:23:32) | |
---|
Varmaan mitä isompi, sen kalliimpi. No baritoneja on myös kovin vaikea löytää. Se on vähän epäukulele ukulelistien mielestä. Fender-merkkisiä voi löytyä täältä päin maailmaa, käytettyjä wanhoja muailmalta toki löytyy enempikin. Baritone on ikäänkuin liian pieni kitara ilman kahta matalinta kieltä (eli vire eri kuin muissa ukuleleissä). Mielestäni pieni koppa ei osaa niin hyvin toistaa matalia ääniä, että hyvä että ne pari kieltä on poistetu. Strummaus-ääni baritonessa on aikas vaisu, kun perinteisemmissä ukuleleissa on voimakkkaan helisevä. Baritone mielestäni sopii tenorkitaran sijaiseksi jatsin komppaukseen (tosin akustisesti se ei varmaan kuulu mihinkään). EN tosin sellaista omista, mutta tenorbanjon mielelläni omistaisin. Tai ison ukulelebanjon. Seuraavaksi suurimmassa Tenor-koossa ei välttämättä ole ei se lattiasta kauimpana oleva kieli ole se matalin kieli, ja sitä pienemmissä ei se lattiasta kauimpana ole juuri koskaan matalin kieli. --- Halvalla ukulele tarkoittaa usein kiinalaista. Mielestäni edullisimmat hyvät ja ei-kiinalaiset ovat: brueko.de (se musta flat-malli on fantsu vekotin!). Niitä saa vaikkapa ukulele24.de:stä. Hyvän ukulelen saa reilulla huntilla. Omani ovat Fluke concert (puoliksi muovinen amerikkalainen) ja Koaloha soprano (koainen hawaijilainen), ovh:t luokkaa $200 ja $500. Tuota Flukea olen pitänyt myynnissä, mutta en ole kyllä täysin varma haluanko sitä myydä... :D http://ukulelenurkka.arkku.net/phpBB2'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Steve McFly 04.07.2009 11:29:44 | |
---|
|
weelie 04.07.2009 15:27:44 (muokattu 04.07.2009 15:33:10) | |
---|
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Jorqe 21.10.2009 21:38:03 | |
---|
En nyt ole varma alkaisinko joskus ukulelea rakentamaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin: Onko ukulelen kaikukoppa mahdollista tehdä muotoilemalla itse puusta veistämällä tai kaivertamalla? |