Aihe: Soundcraft GB4 kokemuksia 1 2 | |
---|---|
![]() 22.11.2005 21:35:59 | |
Määritelkäähän tuo terve soundi ? Nonni... Heitti pahan! Terve soundi (äänilaitteesta): Kyseinen äänijärjestelmän komponentti ei väritä tai vääristä sointia omalta osaltaan. Soundi on "läpinäkyvä" (engl. transparent) eli sitä ei erikseen erota, ts. mikä menee sisään tulee myös ulos. Äänenväriin, dynamiikkaan tai muuhun vastaavaan vaikuttava prosessori tekee sen, mihin laite on tarkoitettu eikä muuta muita alkuperäisen äänen ominaiskuuksia. Esimerkiksi, jos B-merkin kompressori tekee laulusoundista tunkkaisen, voidaan sanoa, että sen sointi ei ole terve. Analogia: Jos autossa on terve moottori, se tarkoittaa sitä, että se ei vuoda öljyä tai savuta; odotettavissa on luotettavia kilometrejä myös tulevaisuudessa. Jos äänilaitteessa on terve soundi, silloin ko. laite ei heikennä järjestelmän kokonaislaatua. Artificiality is normal to the medium. | |
![]() 22.11.2005 23:26:05 | |
Minä oon tehny joitakin keikkoja x-rackin kahdella eri versiolla (xr-m ja xr-24). Mielestäni niissä on terve soundi ja miellyttävä "käyttöpinta". Oikeastaan ainoa asia joka jaksaa ottaa pannuun, on se "pohjaan" pätsääminen, varsinkin kun lampun patterit on aina loppu:) Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta | |
![]() 22.12.2005 08:05:09 | |
Nonni... Heitti pahan! Terve soundi (äänilaitteesta): Kyseinen äänijärjestelmän komponentti ei väritä tai vääristä sointia omalta osaltaan. Soundi on "läpinäkyvä" (engl. transparent) eli sitä ei erikseen erota, ts. mikä menee sisään tulee myös ulos. Äänenväriin, dynamiikkaan tai muuhun vastaavaan vaikuttava prosessori tekee sen, mihin laite on tarkoitettu eikä muuta muita alkuperäisen äänen ominaiskuuksia. Esimerkiksi, jos B-merkin kompressori tekee laulusoundista tunkkaisen, voidaan sanoa, että sen sointi ei ole terve. Analogia: Jos autossa on terve moottori, se tarkoittaa sitä, että se ei vuoda öljyä tai savuta; odotettavissa on luotettavia kilometrejä myös tulevaisuudessa. Jos äänilaitteessa on terve soundi, silloin ko. laite ei heikennä järjestelmän kokonaislaatua. Kiitos kuten arvelinkin.Eli: Laki kirjaaan verraten mitään pois jättämättä ja mitään lisäämättä. | |
![]() 09.02.2006 16:09:20 | |
Tässäpä oli mielenkiintoinen keskustelu. Jos jotakuta vielä kiinnostaisi kommentoida paria asiaa, niin olispa mahtavaa. Tuo ominaissaundi etuasteen osalta kovasti kiinnostaisi tuossa GB4:ssä. Soundcraft GB4 - soundimaailma/etuaste verrattuna Spirit tai Delta -pöytiin - onko kumpaan suuntaan enempi kallellaan Entäpä verrattuna 01v96 -etuseen ? Tuli koon vuoksi hankituksi tuo jammu ja pikainen flatti nauhoittelu eri etusilla ( 01v96 - SSL-type/Finvox/Rantanen - Delta - Focusrite Mbox ) osoitti, että jamahassa on "ominaispiirteenä" kovahko luonne, ainakin 48K tilassa. Touhuan noissa "humppasirkuksissa" ja arvostan luonnollista, analogisen kuuloista pehmeää saundimaailmaa. Jammu oli kompromissi roudauksen osalta. Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo ! | |
![]() 18.02.2006 20:54:20 | |
Mitäs ammattilaiset on crestin xr-20 mieltä? Oon hommaamassa semmosta nyt vuoden sisällä studio pöydäksi. Monet kehuu sitä hyväksi peliksi. Ja ainakin täällä lapr päin monet käyttää tuota monitori tiskinä esmes lpr festivals ymym näkyy isoissa jutuissa mukana! No ja ei varmaan ollu yhtään XR-20 monitoripäässä tuolla. Tiedän sen tasan tarkkaan, kun ne kaikki minä käytännössä talon settiin pätsäsin (kaikki paitsi Happoradion, jolla signaalit meni ensin niiden settiin ja sit taloon letkuun). Ekan viikonlopun siellä oli talon puolesta Crest HP8 (hirvee paska, jos näin sen karkeasti ilmaisen), jolla veti mun miksaamana Voutilaisen Laura ja Poets of the Fall. Taisivat lisäks tehdä Pakarisen Hannan kans sillä (kattokaa se Ylen syssyllä lähettämä dokkari, siltä näkyy). Lopuilla oli omansa. Sillanpää: Yamaha DM1000 + Kujalan Ilari; Technicolour: Spirit Monitor (tai joku vanha S*craft se oli) + Hii (Harri Savolainen); Apulanta: DM1000 + Eetu Kuuranne; Dingo: Crest XRM + Joonas Ruuskanen. Tokan viikon monitorilandiaa hallitsi DDA CS12M, jolla vetivät Turo's Hevi Gee (minä), Popeda (tais olla Nenosen Ville), Aarne Tenkanen (minä), Frederik (minä), Micro (minä), at junkmail (minä), Sleepy Sleepers (Mikki Kunttu) ja Zen Cafe (Wiltsu). Indicalla (Aki Parkkila) ja Tik Takilla (Riku Hurmalainen) oli molemmilla Crest XRM. Akilla oli jopa oma viuhka, joka saatiin kytkytettyä suoraan DDA:n takamukseen (sisäänrakennettu splitteri), ettei tarvinnut talon viuhkaa repiä irti. Kaikki ulkomuistista. Ja jos et vielä sitä tiskiä ole ostanut niin tiedän yhden sellaisen käytettynä JA huollettuna Lappeenrannassa. miffe | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)