vapaalehdykkä 04.05.2007 22:14:31 | |
---|
Mitäs mieltä olette sellaisesta Welrmeisterista. Weltmeister... sellanen "peruseurooppalainen soitin". Paljon muoviosia käyttävät nua saksalaiset, mutta hintatoiveen ollessa muutamassa sadassa niin ihan ok peli, jos löytyy sopiva. Sitten joku 3-äk käytetty Ramses menis vähän ton sun hinnan päälle, mutta en tiedä, että löytyykö soitinta pianokoskettimilla. Kattele vähän huuto.nettiä hintatason arvioimiseksi. Siellä on jonkin verran hanureita myynnissä. Itse en osta (en aio, en ole, enkä suosittele) nettikaupasta ostamista, ellei sitten saa itselleen suotuisia ehtoja. Varsinkin tuntemattomat merkit ovat isoja kysymysmerkkejä.. Torstaina Harmonan tehtaalle (eli Weltmeisterin tehdas) käymään. Viljo Mannerjoki |
rintapek 07.05.2007 00:16:07 | |
---|
Onko tämä vain 50+ keskustelupalsta vai voiko tämmönen teinipelle osallistua? Teinit tervetuloa. Ainakin minun puolestani. Itse ajattelin kuluvan vuoden aikana vähän "vakavoittaa" haitaristiuttani siinä mielessä että voisin hommata vähän paremman pianohaitarin nykyisen tilalle. Nykyinen haitarini maksoi 40e Ei se ole hinnasta kiinni. Pianohaitarit eivät ole aivan niin "pop", joten soiottokelpoisia saattaa saada pilkkahinnallakin. Useimmat niistä kyllä ovat vanhoja neuvostomatkamuistoja, siis haitarin näköisiä, mutta soittokelpoisuus hieman niin ja näin. ja onkin vähän onneton peli. Kyllähän sillä musaakin soittaa ihan hyvin mutta hihnat on ihan onnettomat ja osa äänikerroista ei oikein soi. Oli ton vapaalehdykän kans puhetta et se vois rempata haitaria mutta olen kyllä viimeaikoina ajatellut että tulee kai halvemmaksi hommata joku toinen. Voi olla noinkin. En tiedä, mitä vapaalehdykkä osaa onnettomalle pelille tehdä, tai millä hinnalla. Mitäs mieltä olette sellaisesta Welrmeisterista. . Olen soittanut muutamaa. Mallista ja yksilöstä kiinni. Jos hinta/soitettavuus/ääni sopivat kukkarollesi/sormillesi/korvallesi, niin kuka sitä tuomitsemaan. Ja loppuun pari hymiötä ihan periaatteen vuoksi ;-) ;-) One kind of music only - the good kind |
aaro 07.05.2007 15:02:57 | |
---|
Teinit tervetuloa. Ainakin minun puolestani. joo, mäkään en kyl enää parin vuoden sisään oo teini mut kuitenkin... Voi olla noinkin. En tiedä, mitä vapaalehdykkä osaa onnettomalle pelille tehdä, tai millä hinnalla. Vähän vaikea kyllä sanoa soinnista(niillä äänikerroilla joilla toimii), onko onneton vai ei, ei ole parempia tullut paljon kokeiltua. Hihnat pitäisi ainakin vaihtaa... Ja loppuun pari hymiötä ihan periaatteen vuoksi ;-) ;-) :-D sori, oli pakko! |
jajuhani 07.05.2007 16:54:37 | |
---|
Mä tykkään näppylöistä, joten pianokahva jäi kakaravaiheeseen. En kuitenkaan kehu näppäinpuolta, kukin taaplaa tyylillään. Olihan myös Paul Norrback mestari pianokahvalla. Nettikaupasta kehuisin tuota huutonettiä. Olen ostanut ja myynyt, hyvin pelaa ja luotettavaa on (vastuullinen firma on Iltasanomat). Kravatin häkkiä ei näytä löytyvän! Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |
KoskPaavo 07.05.2007 19:03:48 | |
---|
Mä löysin itseasiassa vahingossa huutonetistä tämän mun Excelsiorini. hyvä ostos, vaikka kyllä noissa huudoissa välillä varmaan epäonnistutaankin. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
aaro 09.05.2007 21:24:30 | |
---|
Mitäs mieltä olette soitinliikkeiden tarjoamien haitarien hinnoituksista? Luultavimmin ensi kuun lopulla olisi jo mahdollisuutta tehdä ostopäätös niin kannattaako mun katsella ennemmin toreilta ja kirppiksiltä vaiko soitinliikkeistä? Mitenköhän liikkeissä on noita pianohanureita, onko kaikki näppäinmallia? Sitten on tietenkin muusikoiden netin tori.. |
KoskPaavo 09.05.2007 23:23:57 | |
---|
Jonkun semmoisen haitaristin kanssa tuota kantsii katsella, joka on kauemmin haitareita näpelöinyt, kyllä ne yleensä tietää paremmin kuin vaikka kiipparistit. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
jajuhani 10.05.2007 11:18:28 | |
---|
Meilläpäin ei ole ainuttakaan hanuriliikettä. Pihlajamaa OY:n bussi käy kerran vuodessa ja Giulietin edustaja pitää silloin tällöin esittelytilaisuuksia. Takavuosina oli useitakin musiikkiliikkeitä, joilla oli hanurejakin esillä. Mainostan edelleen tuota huuto.net palstaa, jossa on jatkuvasti myös hanureita kaupan, myös pianokahvalla. Hanurit löytyvät otsikon Muut soittimet alta! Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |
aaro 10.05.2007 13:49:33 | |
---|
Jonkun semmoisen haitaristin kanssa tuota kantsii katsella, joka on kauemmin haitareita näpelöinyt, kyllä ne yleensä tietää paremmin kuin vaikka kiipparistit. Tuossa olet varmaankin oikeassa! Ite oon kiipparisti enkä kyllä tajua paljoakaan haitarin "teknologiasta". Ensimmäisen pianohanurin ostin kun se oli halpa ja soi aika hyvin :D sitten haitariharrastajatyypin kanssa korjattiin kieli joka ei soinut.. |
KoskPaavo 10.05.2007 17:43:44 | |
---|
Mulla on karumpi muisto erään kaverini haitarin korjaamisesta n. 20 vuotta sitten. Yksi ääni ei millään toiminut , joten otin pelin auki ja kielipenkin irti ja puhalsin ja imaisin toimimatonta ääntä... ja sain torakan suuhuni. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
risto 11.05.2007 14:44:24 (muokattu 11.05.2007 14:45:58) | |
---|
Mitäs mieltä olette soitinliikkeiden tarjoamien haitarien hinnoituksista? Luultavimmin ensi kuun lopulla olisi jo mahdollisuutta tehdä ostopäätös niin kannattaako mun katsella ennemmin toreilta ja kirppiksiltä vaiko soitinliikkeistä? Mitenköhän liikkeissä on noita pianohanureita, onko kaikki näppäinmallia? Sitten on tietenkin muusikoiden netin tori.. Vinkkinä sellainen tieto, että Millbrook Musiikki Hesassa on Hohnerin virallinen edustaja Suomessa, mutta ei kuitenkaan pidä Hohnerin haitareita myynnissä. Heidän kauttaan saa kuitenkin tilattua haitarin suhteellisen edullisesti jos osaat itse valita mallin Honerin sivulta. Linkki Hohnerin mallistoon oli tuolla yllä jossakin postissani. Itse laitoin s-postia suoraan tj. Kimmo Salovaaralle ja sovittiin että maksan puolet etukäteen tilausvahvistuksena ja loput kun haitari haettavissa liikkeestä. PS: Siis eli kannattaa kysyä hintaa/tarjousta myös heiltä. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
vapaalehdykkä 11.05.2007 17:55:38 (muokattu 11.05.2007 17:55:55) | |
---|
Tervehdykset Saksasta, Klingenthalista. Tuli käytyä siellä Harmonan tehtaalla (Weltmeisterin valmistaja) ja museoissa ja ties missä.. Tuolla vähän kyseltiin, mitä minä osaan tehdä soittimille: opiskelen harmonikankorjausta ja -rakennusta. Tämä tarkoittaa tällä hetkellä sitä, että pystyn tekemään perusasioita. Valmistun 2008 joulukuussa, mutta kuten yleensä: oppia ikä kaikki. Itse en suosittele verkkokaupasta ostamista kaikissa tapauksissa. Sieltä voi tulla yllätyksiä, mutta tältäkin palstalta on huomattavissa, että onnistumisia on ollut. Suositelkaa ja kertokaa kokemuksia sillä se edes auttaa oivan soittimen löytämisessä. Tämä pätee kuitenkin mielestäni lähinnä kesäiltasoittimiin, sillä mitä arvokkaampi soitin on, sitä enemmän soittajan täytyy kokeilla ja tutustua soittimeen ennen ostoa. Kun kuvista ei kuule soundia... :-) Viljo Mannerjoki |
Aune 22.05.2007 16:36:59 | |
---|
Minäkin ilmoittaudun mukaan tänne jos sopii. En ole +50 mutta kylläkin hyvin kaukana teinistä. Kypsästä iästäni huolimatta olen opiskelija, haitarit pääinstrumenttina. Mutta sen verran kauan olen ollut harrastaja, että luen itseni enemmän tähän kategoriaan kuuluvaksi. Ja kuten naiset yleensäkin, en tiedä minkään laitteen rakenteesta mitään, mitä pyydän tässä vaiheessa anteeksi. Olisi kyllä mahtava oppia virittämään haitarinsa itse, säästäisi pitkän pennosen. Ja Ristolle suuret, suuret kiitokset tuosta irkkuhaitarivinkistä. Paneudun siihen pikimmiten. P.S. Haitarihistoriani on siis 2-äk. Giulietti, jonka jälkeen joku 3-äk. Pihlajamaa, jonka jälkeen Pihlajamaa Lady Cassotto MB (tai jotain), jonka jälkeen 2-rivinen 2-äk Castagnari Studio, jonka jälkeen 2-rivinen 4-äk. Castagnari Wielly, jonka jälkeen Pihlajamaa Virtuoso (on kyllä vieläkin myös tuo Wielly). - l'accordéoniste - |
risto 22.05.2007 19:40:39 (muokattu 22.05.2007 20:00:42) | |
---|
...Ja Ristolle suuret, suuret kiitokset tuosta irkkuhaitarivinkistä. Paneudun siihen pikimmiten. Mnjäähmm, kröh, kröh, no kiitti vaan, mutta mitä mä oikein sitten tein? Ja oli varmaan tietysti vahinko :-) Oletko Aune siis kenties tilaamassa Hohnerin Double Raytä? Tilaamani Hohner Morgane B/C saapui kotomaan kamaralle juuri eilen 21.05., hyvin jännittyneenä odottelen. Suomessa aika harva taitaa soittaa näitä "kromaattisia" kaksirivisiä. Olen miettinyt jotakin juttua nettisivulleni, opettelemieni biisien nuotteja ja haitaritabulatuureja B/C:lle tai jotain. Ajatus on opettaa samalla tytärtä säestämään kitaralla, joten ehkä pitäisi ottaa sävellaji kerrallaan, siinä tulisi skaalat, sormitukset yms. tutuiksi kenties helpoimmin. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
Aune 23.05.2007 09:56:49 | |
---|
Mnjäähmm, kröh, kröh, no kiitti vaan, mutta mitä mä oikein sitten tein? Ja oli varmaan tietysti vahinko :-) Oletko Aune siis kenties tilaamassa Hohnerin Double Raytä? Tilaamani Hohner Morgane B/C saapui kotomaan kamaralle juuri eilen 21.05., hyvin jännittyneenä odottelen. Suomessa aika harva taitaa soittaa näitä "kromaattisia" kaksirivisiä. Olen miettinyt jotakin juttua nettisivulleni, opettelemieni biisien nuotteja ja haitaritabulatuureja B/C:lle tai jotain. Ajatus on opettaa samalla tytärtä säestämään kitaralla, joten ehkä pitäisi ottaa sävellaji kerrallaan, siinä tulisi skaalat, sormitukset yms. tutuiksi kenties helpoimmin. Olen ollut pidemmän aikaa kiinnostunut kromaattisen kaksirivisen hankinnasta, koska pidän irlantilaisesta trad. musiikista, ja soittelen sitä jonkin verran nykyisillä haitareillani. Olen kuitenkin sitä mieltä, että irkkumusaa pitää soittaa oikealla haitarilla. Olen yrittänyt etsiskellä moista peliä Suomesta huonolla menestyksellä. Kävin Irlannissä syksyllä, ja Dublinista löysin yhden musiikkikaupan (Walton's tjkn), jossa näitä soittimia oli - myyjän tiskin takana, eikä myyjää missään. Pällistelin aikani, enkä kehdannut ruveta palvelua vaatimaan - en siis osaa soittaa kys. instrumenttia ja suomalainen häveliäisyys puski kuvioon.... Kyseiset haitarit näyttivät niin ikään olevan Castagnareja, joista tiedän sen verran, että alle puolentoista tonnin halvintakaan sellaista ei irtoa ja matkakassani oli tätä huomattavasti vajaampi. Mutta nytpä siis tiedän, että Suomeenkin voi näitä tilata ilman että joutuu maksamaan ihteänsä kipiäksi. Kerrothan kokemuksia kun olet sisäänajanut uuden haitarisi. - l'accordéoniste - |
KoskPaavo 23.05.2007 10:08:24 | |
---|
Olis oikeasti kiva kuulla miten kolleegat soittaa. Itse taisin Aunelle laittaa oman pätkäni (siis, soittoa, heh) .Jos jollain on tallenteita omastaan niin kernaasti kuuntelisin "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Aune 23.05.2007 10:28:08 | |
---|
Olis oikeasti kiva kuulla miten kolleegat soittaa. Itse taisin Aunelle laittaa oman pätkäni (siis, soittoa, heh) .Jos jollain on tallenteita omastaan niin kernaasti kuuntelisin Pätkä pätkästä. Aion hankkia iPod soittimen ja siihen mikrofonin, koska minulle on kerrottu, että näin tallennetaan nykyään omaa tahi toisten soitantaa. Hankinnan jälkeen opettelen käyttämään sitä, ja sitten vielä siirtämään äänen tietokoneelle lähetettävään muotoon. Materiaalia kilahtaa postiluukkuusi näin ollen ehkä jo tämän vuosikymmenen aikana. - l'accordéoniste - |
risto 24.05.2007 02:02:26 | |
---|
... Kyseiset haitarit näyttivät niin ikään olevan Castagnareja, joista tiedän sen verran, että alle puolentoista tonnin halvintakaan sellaista ei irtoa ja matkakassani oli tätä huomattavasti vajaampi. Double Ray B/C lienee suosituin perushaitari irkkumusassa ja historiallisesti se soittimena ja järjestelmänä kehittyi niillä nurkilla, muistaakseni aluksi Skotlannissa ja vasta sieltä Irlantiin. Jos Morgane malli ei olisi tullut markkinoille olisinkin ottanut Double Rayn. Hinnaltaan se luultavasti on Morganea edullisempi. Huomenna haen haitarini heti aamusta ja laitan kommentteja kun vähän olen päässyt testailemaan. Mitään vertailevia arviota en kuitenkaan pysty esittämään kun kokemukseni haitareista on vasta ihan aluillaan ja monet seikat lienevät ihan persoonallisia makuasioita. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
risto 25.05.2007 12:19:26 | |
---|
Haitari tuli eilen ja ai että se on nami! "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
KoskPaavo 25.05.2007 12:56:21 | |
---|
Haitari tuli eilen ja ai että se on nami! Ota yöksi viereen niin kuin minä otin pikkupoikana huuliharpun. Sittemmin harput vaihtuivatkin. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |