Topi Nambur 11.11.2012 22:10:36 | |
---|
Cepe: Isäntä kävi muistaakseni toukokuussa Kreikassa ja toi minulle pikkubuzukin. About 50-60cm pitkä, ei mikään iso vehje. Veistetty (?) yhdestä puusta koko runko ja kaula. 3 kieliparia (eli onko se sitten trichordo-buzu..?), mitenkä ne pitäisi virittää? Jostain joskus luin että Dd Aa Dd. Kiva peli jos vain osaisi soittaa. Pikkubuzuki? Kaiketi baglamas? Nykyisin käytetty vire on juuri tuo Dd Aa Dd. Wo sagen die Füchse und Hasen "gute Nacht"? |
Cepe 12.11.2012 16:55:31 | |
---|
Topi Nambur: Pikkubuzuki? Kaiketi baglamas? Ohhoh. Taitaa sitten olla tuommoinen baglamas, ainakin googlen kuvahaussa on samannäköisiä. rytmihäiriöinen kannujenhakkaaja. |
Topi Nambur 12.11.2012 19:26:41 | |
---|
Cepe: Ohhoh. Taitaa sitten olla tuommoinen baglamas, ainakin googlen kuvahaussa on samannäköisiä. Ja viritys on tietysti Dd aa dd. Vain alin kuoro on oktaavivireinen. Wo sagen die Füchse und Hasen "gute Nacht"? |
Jiaster 05.12.2012 10:29:17 | |
---|
Onko kokemuksia edullisemmista irkku bouzoukeista tyyliin Hora, Irish red bouzouki, Thomannin bouzoukit yms? Onkohan nuo millaisia pelejä vai pitäisikö suosiolla säästää esim Trinity collegen bouzoukiin tai vastaavaan? |
oksatboys 08.12.2012 12:45:56 (muokattu 08.12.2012 12:46:18) | |
---|
Horassa on hintalaatusuhde kohdallaan. Soitettavia pelejä ainakin mulle sattunut. Toki äänenlaatu ei ole kalliimpien luokkaa, mut aika moninkertaisen hinnan paremmiista saa jo maksaa. E: Thomannin busut ja maniskat on Horia. "Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU |
Jiaster 11.12.2012 12:36:38 | |
---|
oksatboys: Horassa on hintalaatusuhde kohdallaan. Soitettavia pelejä ainakin mulle sattunut. Toki äänenlaatu ei ole kalliimpien luokkaa, mut aika moninkertaisen hinnan paremmiista saa jo maksaa. E: Thomannin busut ja maniskat on Horia. Kiitos tiedosta! Nyt kun olen ehtinyt useampaa palstaa lueskella, niin taitaa tuo Horan tehdas olla aika monen merkin taustalla. Vaikuttaisi nuokin olevan sunnuntaisoittelijalle kelpo pelejä. |
oksatboys 11.12.2012 12:44:45 (muokattu 11.12.2012 12:45:24) | |
---|
J_M_A: Kiitos tiedosta! Nyt kun olen ehtinyt useampaa palstaa lueskella, niin taitaa tuo Horan tehdas olla aika monen merkin taustalla. Vaikuttaisi nuokin olevan sunnuntaisoittelijalle kelpo pelejä. Väittisin, että Gewatkin ovat Horan tekemiä. Ainakin maniska oli 1:1 samanlainen kuin mun mandola. Hintaa vain on tuplasti... "Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU |
Jiaster 11.12.2012 13:50:39 | |
---|
Oisko jotain hyviä vinkkejä irkku bouzoukin oppaista. Varsinkin DVD:stä? |
Jiaster 13.12.2012 09:03:52 | |
---|
oksatboys: Horassa on hintalaatusuhde kohdallaan. Soitettavia pelejä ainakin mulle sattunut. Laitoin Horan tehtaalle meiliä ja sain bouzoukeista tarjouksen 161€ posteineen suomeen. Mukana oli kuvat viidestä eri mallista, joista yksi on käsittääkseni oktaavimandoliini ainakin hora.ro sivuston mukaan. Millainen viimeistelyn laatu on ollut esim. noissa Oksatboysin Horissa ollut? Voi olla että nuo saamani kuvat on vaan huonolaatuisia, mutta hieman näytti että joissain oli esim maalaus mennyt otelaudan päälle yms. |
oksatboys 13.12.2012 12:28:45 (muokattu 13.12.2012 12:41:17) | |
---|
J_M_A:Millainen viimeistelyn laatu on ollut esim. noissa Oksatboysin Horissa ollut? Viimeistely on ollu ihan siistiä, ei highendiä (ylläri), mutta siistiä. Maalit oikeissa kohdissa, otelautamerkit suorassa jne. Myös nauhat ihan hyvin viilattu, ei siis mitään soittoa haittaavaa ainakaan. Tommin koneessa ois sama busu halvemalla + palautusoikeus ja takuu... http://www.thomann.de/fi/hora_irish_bouzouki.htm E. Mandola, joka mulla on ollut n.3v on osoittautunut vähintään hintansa arvoiseksi. Pitää vireen, soi joka kohdasta jne. Ollut kesällä ulkona niin sateessa kuin helteessäkin, talvella kärsinyt kylmää ja nähnyt nälkää ja on edelleen kunnossa. Tässä on myös piezotalla ja etunen 3-alue-EQ:lla, jonka soundi on kohdallaan. Ainut miinus on lievästi laatikkomainen honottava soundi, mut eipä tää maksanutkaan kuin 150e... "Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU |
meekz 15.10.2015 10:56:30 | |
---|
Moi Kysynpä täältäkin kun omilla etsivän taidoilla näyttää siltä että irlantilaisten bouzoukien tarjonta tällä hetkellä tässä maassa on aika pientä. Millbrookilla yksi Gold Tone myynnissä. Thomanilla (ok, ei Suomessa mutta...) heidän omia Horiaan (jollaisen omistan). Muualta en oikeen hirveästi mitään löytänyt. Tuleeko mieleen jotain fyysistä kauppaa josta saattais löytyä näitä soittimia? Tuota Gold Tonea varmaan käyn testaamassa jossain vaiheessa kunhan kerkeän ja jos sitä ei ole vielä silloin myyty. Laitoin myös torille kyssäriä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1055154jea. |
Klezberg 15.10.2015 19:49:45 (muokattu 15.10.2015 19:54:23) | |
---|
Thomanilla (ok, ei Suomessa mutta...) heidän omia Horiaan (jollaisen omistan). Hora ei käsittääkseni ole Thomannin tuotemerkki vaan ihan itsenäinen tehdas Romaniassa. http://hora.ro Itselläni on Horan viulu, ei ole Thomannilta ostettu. Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella. |
oksatboys 15.10.2015 21:51:48 | |
---|
Horan tekeleitä on kyl Thomann myynyt myös omalla nimellään, mutta kuten jo mainittu niin ihan oma firma se on. Horaa on vissiin myyty myös Gewana, mutta vaan törkeesti kalliimpana. Tää ei ole 100% varma tieto, mutta mun hora-mandola on ainakin aivan samanlainen kuin kaupassa näpläämäni Gewa. "Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96 |
meekz 16.10.2015 10:56:42 | |
---|
oksatboys: Horan tekeleitä on kyl Thomann myynyt myös omalla nimellään, mutta kuten jo mainittu niin ihan oma firma se on. Horaa on vissiin myyty myös Gewana, mutta vaan törkeesti kalliimpana. Tää ei ole 100% varma tieto, mutta mun hora-mandola on ainakin aivan samanlainen kuin kaupassa näpläämäni Gewa. Joo, mä oon käsittänyt että Thomann ei enään myy niitä Hora-nimellä (niin kuin vielä tekivät kun omani ostin), vaan omalla nimellään, mutta Hora on valmistaja. jea. |