Aihe: PA/Laulukamat 500-600€?
1 2 3
Sansei
23.03.2006 14:30:01
Niin. Mutta eikai siihen tarvi mitään päätevahvistinta jos on mikserivahvistin?
Risk
23.03.2006 14:32:07

Ei.
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
Sansei
23.03.2006 14:33:50

Ei.

No sitä se mieki, aloin silloin epäillä tietoani kun tuosta päätevahvistimesta alettiin puhua. Ja mikerivahvistimen olen kyllä ajatellut ostaa.
Pieni rumpalipoika
23.03.2006 18:18:58

No sitä se mieki, aloin silloin epäillä tietoani kun tuosta päätevahvistimesta alettiin puhua. Ja mikerivahvistimen olen kyllä ajatellut ostaa.

Mikserivahvistin on kieltämättä ihan näppärä. Laitteiston laajennuksen kannalta tosin huono ratkasu, mut treenikselle toimii. Torilla on muuten joku spiritin vehje myynnissä. Tsekkaappa se.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
JK
23.03.2006 20:50:23
Torilla on muuten joku spiritin vehje myynnissä. Tsekkaappa se.

Se on ihan laatupeli. Ostin pois.
Sansei
23.03.2006 21:38:50
Mikserivahvistin on kieltämättä ihan näppärä. Laitteiston laajennuksen kannalta tosin huono ratkasu, mut treenikselle toimii.

Kyllä. Ja sitten kuin joskus vuosien päästä laajennan kamppeita ja tarvin tehoa lisää niin silloinhan voisi tuommoisen lyödä siihen väliin. Vai tuleeko siinä ongelmia jos on mikserivahvistin ja päätevahvistin? Ja kai se toimii sitten pienimuotoisilla keikoilla(esim. 100 henkeä)?
Ja olen tuota mikserivahvistinta ennenkin käyttänyt, olen muutaman tapahtuman miksannut sellaisella dynacordin 10 mikkikanavaisella mikserivahvistimella, hyvä se oli ja tehot riitti mainiosti(2x500w) ei tarttenu luukuttaa.
Lennu
23.03.2006 23:07:13 (muokattu 23.03.2006 23:12:28)

Se on ihan laatupeli. Ostin pois.

Haha "oh shit"

Kyllä. Ja sitten kuin joskus vuosien päästä laajennan kamppeita ja tarvin tehoa lisää niin silloinhan voisi tuommoisen lyödä siihen väliin. Vai tuleeko siinä ongelmia jos on mikserivahvistin ja päätevahvistin? Ja kai se toimii sitten pienimuotoisilla keikoilla(esim. 100 henkeä)?
Ja olen tuota mikserivahvistinta ennenkin käyttänyt, olen muutaman tapahtuman miksannut sellaisella dynacordin 10 mikkikanavaisella mikserivahvistimella, hyvä se oli ja tehot riitti mainiosti(2x500w) ei tarttenu luukuttaa.

No tavallaan. Sä voit siitä mikserivahvistimen kaiutinlähdöstä sitten mölistää monitoreja ja jostain linjalähdöstä vetää päätevahvistimille ja sitä kautta yleisöön.

Mutta se on aika jäykkä ja joustamaton systeemi, ja vaikka ei nyt mikkihiiriviritys, niin arveluttava kuitenkin.

Suosittelen jättämään sen mikserivahvistimen treenikselle ja hommaamaan sitten ajan kanssa kunnon erillisjärjestelmän. Tai vuokraamaan keikoille kamat.
Antti1
23.03.2006 23:14:23
Kaiken tän ropeltamisen keskellä mä sanon taas yhden asian: kompakti aktiivikaiutin ja laadukas mikseri. Mitään tosta ei tarvii ikinä vaihtaa, kaapit kelpaa keikoille ainakin monitoreiksi, jos on isompaa PA:ta käytössä.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
Lennu
23.03.2006 23:17:42

Kaiken tän ropeltamisen keskellä mä sanon taas yhden asian: kompakti aktiivikaiutin ja laadukas mikseri. Mitään tosta ei tarvii ikinä vaihtaa, kaapit kelpaa keikoille ainakin monitoreiksi, jos on isompaa PA:ta käytössä.

Kaiken tän kompromissivedättämisen jälkeen mä sanon, että mä oon samaa mieltä.
Soundprojection
23.03.2006 23:58:52

Jos niitä Eoneita kattoo, niin ostoskoriin on vielä aivan ja ihan pakko lisätä eq ^^
Pieni rumpalipoika
24.03.2006 10:50:05

Kerro heti mistä saa 500-600 eurolla?
Pieni rumpalipoika
24.03.2006 10:51:37

Jos niitä Eoneita kattoo, niin ostoskoriin on vielä aivan ja ihan pakko lisätä eq ^^

Pöh pöh. Ihan hyvin toimivat ilmankin.
humppahanuristi
24.03.2006 11:03:07

Meillä oli ennen 12"+1" ja mikserivahvistin. Nyt on mikserivahvistin edelleen ja samat yläpöntöt. Master insertin kautta jakosuodin ja subbarit sekä tietysti subbareille oma päätevahvistin.

Ei tuossa nyt mitään kovin hankalaa ole, jos vaan kanavamäärä riittää.

Yläpäässä 600W ja alapäässä 1400W, kyllä silläkin pärjää.
Ilonpilaaja
saikkpe
24.03.2006 11:13:15

Meillä on treenikämpällä tuollaiset tolpannokkaan nostetut passiivi-EONit. Niistä vedetään läpi laulut, bassari ja joskus jotain kiippariosastoakin. Parin täydennyksen jälkeen niillä on pärjätty treenikäytössä ihan hyvin. Käyttämämme pääte antaa 2x300 W EONien kuormaan. Päätteen hanoja ei käytännössä ole tarvinnut avata paljoa yli puolen välin.

EONien yläpäätä on jouduttu vaimentamaan equlla. En tiedä mistä tämä yläpään leikkaustarve johtuu, koska en ole milloinkaan nähnyt EONien taajuusvastetta. Se olisi mielenkiintoista nähdä, jos joltain mittauskäyrä löytyy. Leikkauksen tekeminen onnistuisi melko varmasti myös tuollaisella mikserivahvistimista löytyvällä 7-10 alueisella härvelillä, ei siihen terssikorjainta tarvita.Treenikämppämme on akustiikaltaan ehkä sellainen puolidempattu.

Lisäksi EONien alapäätä on tuettu yhdellä Samsonin 500 W aktiivisuppasella. Tämä siitä syystä, että bassari saadaan tuntumaan kropassa niin kuin funkissa pitää. Pelkät EONit eivät siihen riitä. Suppasen hankinta menee kyllä yli tuosta budjetista, sillä esimerkiksi Samsoneita on saanut käytettynä 350 - 400 euron hintaan, mutta sillä rahalla saa soundiin ihan uuden ulottuvuuden. Halvemmalla pääsee, jos hankkii passiivisuppasen/suppaset ja ajaa sitä/niitä päätteen toisella kanavalla.

Kaikkeahan ei tietysti tarvitse hommata kerralla. Toimivaa perussettiä voi täydentää pikkuhiljaa.
Bassohan on lyömäsoitin.
Sansei
28.03.2006 21:05:59
Mikä se eq siten on?
Risk
28.03.2006 21:19:26
Mikä se eq siten on?

Taajuuskorjain.

http://www.nettiteatteri.com/reiska/ekvalisointi.htm
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
Sansei
29.03.2006 15:19:37
point50
10.08.2006 00:08:23 (muokattu 10.08.2006 00:37:18)
Minkälaisia laitteita suosittelette bändille keikalle ainoastaan laulua varten? Äänenlaadulla ei ole niin suurta merkitystä, mutta äänen tulisi olla kuuluva.

Hoitaako tällainen setti asiansa?
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-166184.html

Muita ehdotuksia samaan hintaluokkaan?
Lennu
10.08.2006 01:11:25

Minkälaisia laitteita suosittelette bändille keikalle ainoastaan laulua varten? Äänenlaadulla ei ole niin suurta merkitystä, mutta äänen tulisi olla kuuluva.

Hoitaako tällainen setti asiansa?
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-166184.html

Muita ehdotuksia samaan hintaluokkaan?

Yhtä laulua varten? Yksi aktiivikaiutin ja mikki. RCF, FBT, DB, Mackie, EV, HK. Mitä näitä nyt on. Jos sanois vaikka RCF art310

http://www.stpaulssound.fi/kaiuttimet.html
point50
10.08.2006 01:15:06 (muokattu 10.08.2006 01:22:53)
Yhtä laulua varten? Yksi aktiivikaiutin ja mikki. RCF, FBT, DB, Mackie, EV, HK. Mitä näitä nyt on. Jos sanois vaikka RCF art310

http://www.stpaulssound.fi/kaiuttimet.html

Bändissä on siis 2 sähkökitaraa, ajoittain vielä yksi akustinen, basso ja rummut. Tyyli on rock eikä mikään hirveän kovakaan. Pitäisi vaan saada sellainen kaiutin, että laulu saataisiin keikalla kuulumaan siedettävästi.

Tuo RCF ART310 vaikuttaa hyvältä. Siihenhän voi lyödä suoraan mikin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)