aimotuska 11.11.2005 11:06:36 | |
---|
subbarikäytössä 2x8ohm on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Tjah, sehän riippuu ihan täysin siitä, minkälaisia päätteitä sieltä auton perältä roudataan kaappeja rankaisemaan. Ei 2x8ohm oo oikeestaan sen huonompi kuin 2x4ohm. Tietty pääte antaa enemmän potkua neljään ohmiin kuin kahdeksaan, mutta kaikki päätteet ei edes jaksa todellisesti työntää sitä luvattua tehoa ulos. Ne on nääs liian monesti laskennallisia tehoja (kuten vaikkapas nämä ALTOn Eija-tehot). My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
isojussi 11.11.2005 21:51:00 | |
---|
subbarikäytössä 2x8ohm on huonoin mahdollinen vaihtoehto... Why? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 11.11.2005 22:01:00 | |
---|
Kaiuttimien myyjä - pikän linjan äänentoistopro - sano mulle tänään, että tuskin tarviin eq:a - voin sit myöhemmin hankkia. Sain tänään Thomannilta t.ampin tarkemmat arvot: "thanks for your mail. The TA2400 has 2x1200W/4Ohm (RMS) or 2x650W/8Ohm (RMS)." Melkonen hyppäys tehoissa neljästä kaheksaan ohmiin. Taidan kallistua tohon: http://highlite.omc.net/index.php/h … udio/gear/amplifiers/p_2000_vintage Ja jos päädyn subbasiin, ostan toisen päätteen, jota ajan monona ja yhen Wherfedalen 18" saman sarjan subbsen. Onko sit 3 kW:n PA OMB:lle riittävä? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
samuel 16.11.2005 14:06:02 (muokattu 16.11.2005 14:06:27) | |
---|
Sain tänään Thomannilta t.ampin tarkemmat arvot: "thanks for your mail. The TA2400 has 2x1200W/4Ohm (RMS) or 2x650W/8Ohm (RMS)." Melkonen hyppäys tehoissa neljästä kaheksaan ohmiin. Niin ja sitten tiedoksi, että T.AMPEISSA ilmoitetaan tehot päätekivien yhteenlasketuista tehonkestoista ! TA-2400:ssa on 4 paria kiviä (per puoli) joiden kappalemääränen tehonkesto on 150W. Että sitärataa... "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |
Teijo K. 18.11.2005 14:33:59 | |
---|
Kaiuttimien myyjä - pikän linjan äänentoistopro - sano mulle tänään, että tuskin tarviin eq:a - voin sit myöhemmin hankkia. Sain tänään Thomannilta t.ampin tarkemmat arvot: "thanks for your mail. The TA2400 has 2x1200W/4Ohm (RMS) or 2x650W/8Ohm (RMS)." Melkonen hyppäys tehoissa neljästä kaheksaan ohmiin. Taidan kallistua tohon: http://highlite.omc.net/index.php/h … udio/gear/amplifiers/p_2000_vintage Ja jos päädyn subbasiin, ostan toisen päätteen, jota ajan monona ja yhen Wherfedalen 18" saman sarjan subbsen. Onko sit 3 kW:n PA OMB:lle riittävä? Muista sitten että noissa Tampeissa ne ilmoitetut tehot ja mitä oikeasti niistä saat pihalle ei välttämättä, tuota, kohtaa. Olet näköjään jo valintasi tehnyt joten en sano sitten muuta kuin onnea matkaan. Munsta. |
isojussi 20.11.2005 13:00:05 | |
---|
Niin ja sitten tiedoksi, että T.AMPEISSA ilmoitetaan tehot päätekivien yhteenlasketuista tehonkestoista ! TA-2400:ssa on 4 paria kiviä (per puoli) joiden kappalemääränen tehonkesto on 150W. Että sitärataa... Mä en ymmärtänyt tästä sanaakaan?????? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
v_m_kangas 21.11.2005 10:02:11 | |
---|
Mä en ymmärtänyt tästä sanaakaan?????? Tarkoittanee sitä, että nuo tehot on ns. Anttilan tehoja, teoreettinen maksimi laskettuna kunkin komponentin maksimista. Eli kyseessä ei ole todelliset mitatut lukemat. Humppaa tai soita humppaa |
samuel 24.11.2005 12:20:31 | |
---|
Mä en ymmärtänyt tästä sanaakaan?????? Tarkoittanee sitä, että nuo tehot on ns. Anttilan tehoja, teoreettinen maksimi laskettuna kunkin komponentin maksimista. Eli kyseessä ei ole todelliset mitatut lukemat. Juuri tätä se tarkoittaa. Eli T-ampin teholukemat on suoraan yhteenlaskettu päätekivien tehonkestoista ! "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |