hemmo 24.08.2006 12:12:08 | |
---|
Samalla tavalla ei käy niin helposti kun basso tulee suurimmaksi osaksi PA:sta ja vie ämyrit bändistä vähän etäämmälle. Noi sun pikku Jollyt ei kyllä ole mitkään PA:t, vaan pienet laulukamat. Munsta. "Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan,
"Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69,
"Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri,
"Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva |
LHU 24.08.2006 14:01:13 | |
---|
Samalla tavalla ei käy niin helposti kun basso tulee suurimmaksi osaksi PA:sta ja vie ämyrit bändistä vähän etäämmälle. Ai niikun keikkapaikan ulkopuolelle niinkuin sanoit tehneesi. Tottahan se on että ei varmasti basso häiritse jos esim. bändi soittaa ravintolassa ja suppanen on kadulla. Eipä ole tullut mieleen kokeilla moista, eikä varmasti tulekaan. |
hemmo 24.08.2006 14:58:33 | |
---|
Tottahan se on että ei varmasti basso häiritse jos esim. bändi soittaa ravintolassa ja suppanen on kadulla. Eipä ole tullut mieleen kokeilla moista, eikä varmasti tulekaan. Höhö! Voisi kenties ehdottaa miksaajalle, että Honey B:n liian kovalla pauhaava Hartken läjä sijoitetaan sen pikkupizzerian ulkopuolelle aivan samoin ja mikitetään sieltä. "Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan,
sirdickyj 24.08.2006 16:37:54 | |
---|
Noi sun pikku Jollyt ei kyllä ole mitkään PA:t, vaan pienet laulukamat. Munsta. Hemmo, suudellaan! Pataan! |
sirdickyj 24.08.2006 16:39:35 | |
---|
Onko se sitten paha jos yleisöön nähden tuntuu bassokitara kuuluvan sieltä basistin suunnasta? Eimi, mutta sitä ei pidä sekoittaman siihen asian, että bassotaajuudet eivät ole suuntaavia. Kun se tuossa tekstissä oli ilmaistu niin, että bassokamoista tuleva matsku ei muka olis. On se. Ja se siis ei silti ole huono juttu. Mutta voi, kuten sanottua, peittää muun alleen tarvittaessa. Pataan! |
Lennu 24.08.2006 17:10:18 | |
---|
Hehe. Kiva ostaa joku 8x10 rantasauna, mutta sitä ei saa kuitenkaan soittaa yleisölle, vaan nupista vedetään BAL OUT tiskiin. "kuunnelkaa jätkät, eks mulla ookkin aika hyvä bassosoundi... tuolla kadulla" |
musamies 24.08.2006 17:20:38 (muokattu 24.08.2006 17:53:48) | |
---|
Noi sun pikku Jollyt ei kyllä ole mitkään PA:t, vaan pienet laulukamat. Munsta. Heh, mulla ei valitettavasti ole itsellä omana niin pieniä kaappeja, vaan ne oli muuten käytössä. Pienimmät (ainoat) mun yläpäistä on 2x15" + torvi ellei kotikaiuttimia lasketa. Käytin silti noinkin pieniä kaiuttimia samoin kuin isompia. Hyvin toimi pienessä tilassa. Myös basso tuli niistä ja subbarista. Ei mitään ongelmaa.
Tottahan se on että ei varmasti basso häiritse jos esim. bändi soittaa ravintolassa ja suppanen on kadulla. Eipä ole tullut mieleen kokeilla moista, eikä varmasti tulekaan. Sä veit ajatusta ja ämyreitä vielä vähän pitemmälle... Joku ravintola ei välttämättä ole paras mahdollinen esimerkki. Sensijaan täällä meillä päin voi tämän tempun tehdä ulkoilmalavalla, torilla, liikkahallissa, jäähallissa, hotellin isossa salissa jne. Nyt huomenna vuorossa pieni keikkapaikka. Sinne ajattelin etten vie mitään sähkövehkeitä, vaan soitan akustisesti flyygelillä. Laulua ei ole ellei joku intoudu laulamaan ilman mikkiä.
Höhö! Voisi kenties ehdottaa miksaajalle, että Honey B:n liian kovalla pauhaava Hartken läjä sijoitetaan sen pikkupizzerian ulkopuolelle aivan samoin ja mikitetään sieltä. Ihme jengii täällä kun soittelee lähinnä pizzerioissa ;-) Jos mäkin menisin jompaankumpaan noista meidän kylän pizza- ja kebabpaikoista, niin eihän sinne mahtuisi sähköisten musakamojen jälkeen edes asiakkaita. Kiva ostaa joku 8x10 rantasauna Joutas museoon sellaset? Paljon fiksumpaa kuin roudata jotain jättikokoisia henkilökohtaisia vahvistimia, on sekin energia ja tarmo käyttää PA:n roudaamiseen. Roudaa mieluummin paikalle vaikka kunnolliset kaiutinnostimet ja/tai pari jöötiä subia. |
Karlsson 24.08.2006 19:39:36 | |
---|
Hehe. Kiva ostaa joku 8x10 rantasauna, mutta sitä ei saa kuitenkaan soittaa yleisölle, vaan nupista vedetään BAL OUT tiskiin. "kuunnelkaa jätkät, eks mulla ookkin aika hyvä bassosoundi... tuolla kadulla" Pitääki kiikuttaa se oma jatkossa vaikka narikkaan, ni ei tuu mussutusta lavavolasta. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Karlsson 24.08.2006 19:42:20 | |
---|
Paljon fiksumpaa kuin roudata jotain jättikokoisia henkilökohtaisia vahvistimia, on sekin energia ja tarmo käyttää PA:n roudaamiseen. Roudaa mieluummin paikalle vaikka kunnolliset kaiutinnostimet ja/tai pari jöötiä subia. Mutku aina on kuulostanu ihan paskalle kun pelkän PA:n läpi on pitäny soittaa. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Kallekorvola 24.08.2006 19:46:12 | |
---|
Mutku aina on kuulostanu ihan paskalle kun pelkän PA:n läpi on pitäny soittaa. sit on ollu miksaajissa vika. ku laittaa vähän pennii riviin, saa kunnon äijän... |
Karlsson 24.08.2006 19:47:44 | |
---|
sit on ollu miksaajissa vika. ku laittaa vähän pennii riviin, saa kunnon äijän... Oho, ku ollaan tässä niin maailmanluokan soittajaa, niin oikeen ihmetyttää, ettei ole tullut mieleen maksaa miksaajasta. Olenpa pässi. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
musamies 24.08.2006 21:19:54 (muokattu 24.08.2006 21:25:51) | |
---|
Pitääki kiikuttaa se oma jatkossa vaikka narikkaan, ni ei tuu mussutusta lavavolasta. Eihän se automaattisesti tee kovaa lavavolaa. Mikäs siinä jos viitsii roudata ja homma hanskassa. Mutku aina on kuulostanu ihan paskalle kun pelkän PA:n läpi on pitäny soittaa. Itselle vai yleisölle? |
hemmo 24.08.2006 22:14:00 | |
---|
Ihme jengii täällä kun soittelee lähinnä pizzerioissa ;-) Jos mäkin menisin jompaankumpaan noista meidän kylän pizza- ja kebabpaikoista, niin eihän sinne mahtuisi sähköisten musakamojen jälkeen edes asiakkaita. No, niin no, tarkoitin tietenkin sitä L-rannan Old Cock-räkälää, jonne joku (miffe?) on trokannut 2-tie PA-kamat ,vaikka paikka on pieni ja laulukamoillakin ehkä pärjäisi. "Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan,
sirdickyj 24.08.2006 22:58:57 | |
---|
No, niin no, tarkoitin tietenkin sitä L-rannan Old Cock-räkälää, jonne joku (miffe?) on trokannut 2-tie PA-kamat ,vaikka paikka on pieni ja laulukamoillakin ehkä pärjäisi. No eihän ne oo nyt niin kauheesti laulukamoja isommat. Hyvät kamat siellä on, sopii sinne hyvin. About samankokonen kattaus kun meillä, vaikkei meillä Turbosoundia ja Altoa ookkaan. Oikein hyvä setti tonne, hyvä Miffe jos on sun trokaamat! Pataan! |
Lennu 24.08.2006 23:36:45 | |
---|
Oho, ku ollaan tässä niin maailmanluokan soittajaa, niin oikeen ihmetyttää, ettei ole tullut mieleen maksaa miksaajasta. Olenpa pässi. No en mä jaksa ainakaan missään pizzerioissa soitella, hoho. |
Karlsson 25.08.2006 06:56:25 | |
---|
Eihän se automaattisesti tee kovaa lavavolaa. Mikäs siinä jos viitsii roudata ja homma hanskassa. Oho, tässähän onkin volanappula ja se jopa liikkuu, vau! Itselle vai yleisölle? Yleisön puolesta on vähän hankala sanoa, mutta eipä ole ainakaan soundipolitiikasta näillä kerroilla tultu kehumaan. Toinen seikka on tietty se, että itse ei taas ole saanut oikein mitään tolkkua omasta soitostaan, mikä taas välittyy tavalla tai toisella yleisölle. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
sirdickyj 25.08.2006 10:47:17 | |
---|
Yleisön puolesta on vähän hankala sanoa, mutta eipä ole ainakaan soundipolitiikasta näillä kerroilla tultu kehumaan. Toinen seikka on tietty se, että itse ei taas ole saanut oikein mitään tolkkua omasta soitostaan, mikä taas välittyy tavalla tai toisella yleisölle. Siitäpä tuossa E-liikkeen alkup. kirjoituksessakin taita olla pohjimmiltaan kyse, ja myös siitä mä tossa uhosin. Oma kiva ensin, ja kun se on kunnossa, niin edellyttäen että soittajalla itsellään on tolkku päässä, myös yleisöön välittyy tämä "oma kiva". Jos ei ole tolkkua, se ei välity sinne miksaamallakan. Pataan! |
Karlsson 25.08.2006 11:15:31 | |
---|
Siitäpä tuossa E-liikkeen alkup. kirjoituksessakin taita olla pohjimmiltaan kyse, ja myös siitä mä tossa uhosin. Oma kiva ensin, ja kun se on kunnossa, niin edellyttäen että soittajalla itsellään on tolkku päässä, myös yleisöön välittyy tämä "oma kiva". Jos ei ole tolkkua, se ei välity sinne miksaamallakan. Siis meinaakko, että se isolla rahalla ostettu taikasormi ei taijokkaan sieltä nappuloiden keskeltä svengii ja groovee ja hyvää meisinkiä? Oho. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
PL 25.08.2006 11:18:15 | |
---|
Siis meinaakko, että se isolla rahalla ostettu taikasormi ei taijokkaan sieltä nappuloiden keskeltä svengii ja groovee ja hyvää meisinkiä? Oho. Kyllähän sitä rupeaa tulemaan kunhan se taikasormi on laittanut ne "nappulat" siellä lauteilla ojennukseen. |
Karlsson 25.08.2006 11:20:35 | |
---|
Kyllähän sitä rupeaa tulemaan kunhan se taikasormi on laittanut ne "nappulat" siellä lauteilla ojennukseen. Keskusteluhan kiertää kehää! Kun muistelee "paskat miksaajat"-ketjua, niin tässä ollaan melkein keksitty ikiliikkuja. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |