Aihe: Saksofoni tunteja..
1
webunen
25.11.2004 12:42:43
Tietäileekö kukaan mistä tässä Riihimäki-Helsinki akselilla(mitä lähempänä Jokelaa sen parempi) voisi saada saksofonitunteja(siis ettei tarvi hakee sisään mihinkään musaopistoon)? Mitä hintaluokkaa tunnit yleensä on ?
Itse opiskelu viehättäisi, mutta olen käsittänyt, että nimenomaan saksofonin aloittajalle tunnit ovat hyvin kannattavia..
AdTe
29.11.2004 20:07:25
Todellakin saksofonialoittelijan kannattaa hankkia opettaja. Tämä on näitä klassisia "tee-kuten-sanon-älä-kuten-teen" -asioita,sillä itse opettelin alkeet täysin itsenäisesti. Nyttemmin kun olen oman opettajan saanut,olen kuullut mitä kaikkea olisi voinut tapahtua,jos en olisi täysin hyvällä tuurilla oppinut tekniikkaa oikein. Foni vaatii kuitenkin sen verran paljon ilmaa,että väärällä puhallustekniikalla voi keuhkoihin syntyä pysyviä vaurioita,samoin kasvojen lihaksiin.

Opettajaa kannattaa kysellä(jos nyt ei todellakaan halua virallisesti musiikkiopistoon),niin jokatapauksessa opistoista. Monet opettajat antavat yksityistunteja opiston lisäksi.
Tämän päälle kannattaa käyttää puskaradioa,kysellä tutuilta yms.
Paikalliset yhtyeet,Big Bandit ja orkesterit ovat myös käypiä vaihtoehtoja opettajan löytöpaikaksi. Joissain työväenopistoissa on myös saksofonin opetusta.

Onnea opettajan hankintaan ja soittoiloa:)
Tule ja juttele olemalla hiljaa,sateessa on hyvä kävellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)