Aihe: Sähkörumpujen ja sähkökitaran yhteissoittomahdollisuudet
1
vip71
29.06.2004 17:23:50
Hei

Kaipaisin hieman neuvoja sähkörumpujen ja sähkökitaran käytöstä kotioloissa.

Lopetin perinteisten rumpujen soittamisen n. 7 vuotta sitten ja nyt ajattelin ostaa kotiin sähkörummut, joista en oikeastaan tiedä juuri mitään. Tarkoitus olisi soittaa kavereiden kanssa yhdessä sähkökitaraa ja sähkörumpuja esim. kotistereoiden tai kuulokkeiden kautta.

Minulla on tällä hetkellä Zoomin kitaraefektilaite mallia 505 (ei erillistä kitaravahvistinta) ja Charvelin sähkökitara. Tarvitseeko kitaran efektilaitteessa olla midi-outputti vai olisiko järkevämpää ostaa joku mikseri johon inputtina tulisivat kitara ja rummut? Voisin tarvittaessa investoida johonkin uuteen efektilaitteeseen, esim. näillä sivuilla kehuttuun Boss GT-6 (olisiko muita halvempia vaihtoehtoja?).

Rummuista olen ajatellut ostaa Rolandin TD-6KV tai TD-3Kit tai Yamahan DTXPress III tai DTXPress II (en tiedä, mikä ero noilla Yamahan malleilla on). Onko muita suositeltavia vaihtoehtoja? Pedaaleiksi valitsen luultavasti Taman Iron Cobrat.

Kiitos jo etukäteen neuvoista.
kivi
29.06.2004 18:33:03
Tarvitseeko kitaran efektilaitteessa olla midi-outputti

Midi ei kuljeta kitaran ääntä, vaan ainoastaan efektien ohjauskäskyjä.

vai olisiko järkevämpää ostaa joku mikseri johon inputtina tulisivat kitara ja rummut? Voisin tarvittaessa investoida johonkin uuteen efektilaitteeseen, esim. näillä sivuilla kehuttuun Boss GT-6 (olisiko muita halvempia vaihtoehtoja?)

Miksi, sullahan on jo efektilaite? Se kiinni mikseriin, samoin rumpujen "aivo" eli soundimoduli, ja sitten kahdet kuulokkeet mikserin kuulokelähtöön tai vaikka niin, että toiset mikseriin, mikseri kotistereoiden aux:iin ja kotistereoista toiset kuulokkeet.

Rummuista olen ajatellut ostaa

Kannattaa kokeilla kunnolla ja kriittisesti, ja olla valmis myös palauttamaan tai vaihtamaan. Soittotuntuma on parhaimmillaankin eri kuin oikeissa, eikä luurit päässä soittaminen ole mitään herkkua, sitä ei mielellään tee kuin pakon edessä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)