Olen hetki sitten ostanut DMIX-20 digimikserin. Olen "perus"-käyttäjä eli soittimet sisään ja kaiuttimista ulos. Mikserissä on oma efektipankki ja vaikka olen tavannut lontoon-kielisen ohjeen läpi, ei manuualista saa oikein mitään irti, miten efektipankin saa käyttöön. Efektit saan kyllä näytölle esiin ja arvoja pystyn ruuvaamaan, mutta linjan soundi pysyy raakana. Samoin "kaikkitietävä" Youtube ei kerro miten efektit otetaan käyttöön. Onko kellään parempaa osaamista mikserin efektipankista? |
Mitenkään tuota kyseistä mikseriä tuntematta.... Kaikuhan on mikserissä ns. auksina, oli se kaiku sitten ulkoinen laite tai mikserin sisällä. Eli sinne auxi-lähtöön lähetetään tavaraa ja efektiltä signaali otetaan takaisin joko auxi returniin tai johonkin kanavista. Katoppa vielä että hanat on auki joka välistä: - halutut kanavat on reititetty efektille (kanavan aux/fx-potikka) - aux/fx-kanavan "master"/"send" (mikäli sellainen on) on auki - paluukanavan vola on auki ja reititetty masterbussiin - auxiin on valittu kaiku ja se on päällä, wet/dry oikein säädetty jne E: Katsoin manuaalia ja jos kohdat 5.3.4 ja 5.7.3 suorittaa oikein niin pitäs kaikua. Oiskohan jäänyt tosiaan joku paluun volume vielä avaamatta tai reititys väärin. |