Aihe: Digiraiturikokemuksia
1
fenderman
12.09.2009 12:18:19
Syksy on perinteistä laitehankinnan aikaa. Onko kukaan ehtinyt tutustumaan zoom r16 raituriin?
Onko mukanatulevasta cubase le4:stä minkälaisia kokemuksia?
Murgo
13.09.2009 13:09:52

Tuolla on aiheesta keskustelua http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =16&t=180501&o=20&co=60

Itse olen toistaiseksi tyytyväinen laitteeseen, tosin toiminta Cubasen kanssa on ollut hiukan hankalaa. En tiedä sitten johtuuko itse softasta vai Windowsista, mutta ajoittain jumittelee ja tulee viestejä että "a serious error has occurred jne.". Myöskään Cubasen ohjaus laitteella ei vakuuttanut tai sitten en vain osaa, potikat kyllä siirtelivät ohjelman liukuja, mutta samalla raitojen äänitys-, mute- ja solo- statukset vaihtelivat omia aikojaan mikä tuntuu muutenkin olevan Cubasen ongelma (tai ominaisuus, ehkäpä ko. "automaatio" on joillain asetuksilla poistettavissa?

Tästä johtuen olen käyttänyt laitetta lähinnä standalone-tilassa jossa on toiminut ihan hyvin, tosin jotkut toiminnot joskus jostain selittämättömästä syystä kestävät melko pitkään, toisinaan vaikkapa vain "kelatessa" äänitystä alkuun ruudussa lukee "please wait" jopa 10 sekuntia. Olen siis äänittänyt treenikämpällä kortille ja joko tehnyt miksauksenkin itse laitteessa tai sitten kantanut kortin kotiin, kopioinut raidat koneelle ja käsitellyt niitä Cubasessa.

Sisäisistä efekteistä ei paljon ole ehtinyt kokemusta kertyä, kerran kokeilin huvikseni kytkeä kitaran siihen hi-z-inputtiin ja soittaa vahvistinmallinnoksen läpi ja kyllähän se suunnilleen sähkökitaralta kuulosti.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)