Aihe: Langattomaan Shure beta 58a mikrofoniin vastaanotin
1
Duffa78
18.08.2022 23:11:28
Mulla kävi kauhee tuuri kesällä Varsovassa, kun oli katsomassa Guns N' Roses:a, että onnistusin saaman Axl Rosen mikrofonin. Axlillahan on tapana illan päätteeksi heittää mikki katsomoon. Kyseessä siis Shure beta 58a ja nyt kysyisin , että millaisen vastaanottimen tämä mikki tarvii, jotta voisin saada sen käyttöön? Minulla ei oo mitään käryä mikrofoneista.
basisti1971
19.08.2022 07:32:31 (muokattu 19.08.2022 07:39:07)
Moi.

Onneksi olkoon, varsin mukava ja harvinainenkin juttu tuollainen.

Shurella (kuten monilla muillakin laadukkaamilla mikkivalmistajilla) kapseli ja langaton runko ovat pääsääntöisesti vaihtokelpoisia.
Tuo tarkoittaa sitä ettei pelkästä kapselista ole useinkaan mahdollista määritellä mikä langaton runko (EDIT: EB:stä luntaten luultavimmin UR2) on käytössä.

Mulla ei Shuren langattomia mikkejä ole koskaan ollut, mutta veikkaan että rungosta löytyy vamasti joku teksti tai tyyppimerkintä josta selviää niin langaton järjestelmä, kuin (ainakin välillisesti) myös taajuus/taajuudet.

Edit: Tietty niinkin tylsä konsti kuin google tai jopa spesifioidummin EB auttaa usein artistien kalustopähkäilyissä ;).

https://equipboard.com/pros/axl-rose

T:Samuli
Einherjar
24.08.2022 13:27:38
Kuulostaisi hassulta, että Gunnarit käyttäisivät vieläkin romppeita, joiden valmistus on lopetettu.
Jos se on UHF-R -sarjalainen, niin kyllä sen siellä pitäisi lukea. UR2 pitäisi olla patterikotelon kyljessä antennipäässä ja screenin alalaidassa taajuusväli. Jos sitten haluaa vastaanottimen hommata, niin pelkkä sama sarja ei riitä, vaan pitää olla myös se taajuusalue kohdillaan.
Myös patterikotelon alla on jossakin lappunen, jossa on sarjanumeroa ja mallinumeroa. Niiden pitäisi selventää vähän enemmän.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)