Aihe: Maniskasta hä?
1
Isäntä
30.10.2003 21:33:19
Bluegrassista jo hyvän aikaa innostuneena haluaisin tietää maniskoista ( Jussi Syren on kunkku). Olen selaillu sivuja ja löytäny potentiaalisen vaimo ehokkaan maniskaksi. Semmonen kuin Electric mandolin niin pystyykö sitä soittamaan ihan tavallisella kitara vahvistimella tä? ja Electro-acoustic mandoliini niin onko se vähän niinkuin puoliakustinen kitara eli voi vetää paljaalta ja suodattimen(vahvistimen) kans hä? Tahtoo tietää.

t: Isäntä, Pässi ja pari muuta
Mikael
31.10.2003 09:19:43

Yleensä ne ovat ihan täyd. akustisia, joihin on vaan lisätty mikki - tosta maniskasta kun ei ihan hirveesti ole kaikukopan koossa tingittävissä. Voit laittaa vahvistimeen tai vetää akustisesti (mikä yleesnä kuulostaa paremmalta - piezo maniskassa on aika karseeta kuultavaa).

Mandoliinin soitosta kiinnostuneen kannattanee tutkailla ainakin David Grismanin tuotantoa.

Seppo Sillanpää on tehnyt hyvän Mandoliiniopas-kirjan.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
31.10.2003 10:31:32

Schallerin Oyster on aika hyvä maniskan kontaktimikki. Millbrookista jotain 20eur.
Teijo K.
31.10.2003 22:19:48 (muokattu 31.10.2003 22:23:18)

Bluegrassista jo hyvän aikaa innostuneena haluaisin tietää maniskoista ( Jussi Syren on kunkku). Olen selaillu sivuja ja löytäny potentiaalisen vaimo ehokkaan maniskaksi. Semmonen kuin Electric mandolin niin pystyykö sitä soittamaan ihan tavallisella kitara vahvistimella tä? ja Electro-acoustic mandoliini niin onko se vähän niinkuin puoliakustinen kitara eli voi vetää paljaalta ja suodattimen(vahvistimen) kans hä? Tahtoo tietää.

t: Isäntä, Pässi ja pari muuta

Jussi on lie tehnyt sen paremman maniskansa itse, joten siitä vain mallia ottaen... Ei taida niiden bändissä muuta sähkösoitinta olla kuin basso. Ei käsittääkseni ole kovin suosittua bluegrassissä nuo sähkösoittimet, tai kontaktimikit. Jussi ainakin kieltäytyi kategorisesti kaikista pietsoista. Niillä on hieno yhden laajakalvomikin PA systeemi keikoilla nykyään. Toimii kuin hirvi, ja on yksinkertainen käyttää kun on pelkkiä akustisia soittimia.

Mutta onko se niin tarkkaa onkin sitten toinen juttu. Riippunee fanatismin, tai innostuksen asteesta.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
Isäntä
31.10.2003 23:11:42
Jussi on lie tehnyt sen paremman maniskansa itse, joten siitä vain mallia ottaen... Ei taida niiden bändissä muuta sähkösoitinta olla kuin basso. Ei käsittääkseni ole kovin suosittua bluegrassissä nuo sähkösoittimet, tai kontaktimikit. Jussi ainakin kieltäytyi kategorisesti kaikista pietsoista. Niillä on hieno yhden laajakalvomikin PA systeemi keikoilla nykyään. Toimii kuin hirvi, ja on yksinkertainen käyttää kun on pelkkiä akustisia soittimia.

Mutta onko se niin tarkkaa onkin sitten toinen juttu. Riippunee fanatismin, tai innostuksen asteesta.

Juu ei niillä sähkösoittimia olekkaan paitsi basso ja keikat on silkkaa multi orgasmia. Kunhan kysyin tuosta sähkösestä maniskasta kun en tienny.
Teijo K.
01.11.2003 18:08:57

Juu ei niillä sähkösoittimia olekkaan paitsi basso ja keikat on silkkaa multi orgasmia. Kunhan kysyin tuosta sähkösestä maniskasta kun en tienny.

Ok, tämä on aina hankalahkoa kun ei tiedä miten paljon kysyjä tietää kysymästään asiasta etukäteen. Pitäisikö kerrata "perusteita" vai mennä suoraan asiaan. Vai pitää läpensä kiinni kun kysyjä on asiantuntija...

Alussa epäilin että Isäntä olisi itse Vanha Isäntä, mutta mutta. Onko sittenkään? Vai olisiko kuitenkin... No oli miten oli, ihan sama. Groundbreakers on kovin tuon musiikin orkesteri suomessa, imho.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)