Aihe: AKG-Setti: 880S, standi, johto, pidike
1
venalait
18.07.2003 10:44:59
Tuollaista settiä myydään 99€:lla. Onko hyvä laulumikkinä, kitaramikkinä, percussiomikkinä?

Miten kannattaa kytkeä, jos tarkoituksena on digitoida ääniä tietokoneelle. Pitääkö ostaa erillinen phantom laatikko ja siihen xlr-miniplugi johto vai esim. behringer miksauspöytä ja siihen rca-miniplugi johto.

Millaisella ohjelmistolla digitoidaan äänet suoraan tietokoneelle MP3 muotoon. Onko netissä hyviä ilmaisohjelmia, entä maksulliset?
kivi
18.07.2003 11:22:13
Miten kannattaa kytkeä, jos tarkoituksena on digitoida ääniä tietokoneelle. Pitääkö ostaa erillinen phantom laatikko ja siihen xlr-miniplugi johto vai esim. behringer miksauspöytä ja siihen rca-miniplugi johto.

D 880/D 880 S
Dynamic handheld microphone
MSRP approx. USD 159.00 excl. VAT (EUR 159.00 excl. VAT)

Eli ei tarvitse phantomia, ei miksauspöytää, ei mit'n:-)

Tarvitset XLR-3,5mm miniplugijohdon, ja se äänikortin mikkituloon kiinni. Siitä lähtee.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
venalait
20.07.2003 07:57:28
Itse pelottaa kytkeä mikki suoraa tietokoneeseen, sillä uskon, että Audigyssäkin Mic-liitäntä antaa enemmän häiriötä kuin Line-in, johon mikrofonin mieluusti kytkisi. Nyt epäilyttääkin tuo D 880S:n Phantotittomuus. Onko kyseessä yhtä hyvä mikrofoni kuin esim. SM58? Ja onko varma, ettei phatomia tarvita? Tarvitseeko SM58 phatomin?
Daunt
20.07.2003 14:11:05
Nyt epäilyttääkin tuo D 880S:n Phantotittomuus. Onko kyseessä yhtä hyvä mikrofoni kuin esim. SM58? Ja onko varma, ettei phatomia tarvita? Tarvitseeko SM58 phatomin?

Kyllä tuo on ihan vastaava mikki kuin SM58. Mielestäni jopa parempi, mutta riippuu vähän laulajasta. SM58 ei myöskään tarvitse phantomia.
Teemu Tee
21.07.2003 17:32:28
Kyllä tuo on ihan vastaava mikki kuin SM58. Mielestäni jopa parempi, mutta riippuu vähän laulajasta. SM58 ei myöskään tarvitse phantomia.

Yks säestämäni mieslaulaja veteli tuollaisella ja testasin itsekin mokomaa. Puhtia löytyy aika kivasti, varsinkin alapää on varsin tuhti. Viiskasiin verrattuna soundi on kuitenkin vielä kuivempi, kuten AKG:n dynaamisissa yleensäkin. (D3700, D3800) Hintaluokka kuuluu mielestäni eniten negatiivisessa mielessä määräntylaisena "kilinän" puutteena. Ylempi keskialue ja alempi diskanttiosasto jäävät jotenkin mattapintaisiksi.

Hintaluokassaan mielestäni hyvä ostos. Varsinkin kierronkestävyys vakuutti! Kovaa meinaan mentiin ja kovia pintoja aivan vieressä joka puolella.
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
22.07.2003 08:51:36
...Viiskasiin verrattuna soundi on kuitenkin vielä kuivempi, kuten AKG:n dynaamisissa yleensäkin...

Pääsitkö testaan yhtäaikaa SM58:n kanssa? Mulla on D880 ja oon siihen ollu tyytyväinen. Olin sen juuri hankkinut, kun pääsin sitä kokeilemaan rinnakkain 58:n kanssa: D880 on paljon avoimempi, herkempi ja helpompi laulaa - tosin pitää muistaa, että siihen ei parane huutaa suoraan kohti, kuten SM58:iin.
Osta mut - ma olen kaupan!
totaali
22.07.2003 12:51:02
Kattokkee nyt hyvät immeiset tuota Laulukamat-osastoakin. Siellä on keskusteltu aiheesta SM58 vs D880 vaikka kuinka monessa threadissa. Itse annan ääneni AKG:lle. Bändin toisella laulajalla on SM58, joten vertailu on ollut helppoa: sen kun vaan kävelee ständiltä toiselle, kun molemmat on kiinni samoissa kamoissa. Pidän enemmän AKG:stä, siis laulumikkinä.
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
venalait
22.07.2003 15:20:49
No mutta vielä tämä asia. Millä aparaatilla tuo D880S kannattaa kytkeä tietokoneeseen. Uskon, että välissä kannattaa olla joku mikseri, jonka läpi singnaali voidaan antaa PC:lle Line-in liitäntään. Millainen mikseri väliin kannattaa laittaa?
Teemu Tee
22.07.2003 16:08:02
Pääsitkö testaan yhtäaikaa SM58:n kanssa? Mulla on D880 ja oon siihen ollu tyytyväinen. Olin sen juuri hankkinut, kun pääsin sitä kokeilemaan rinnakkain 58:n kanssa: D880 on paljon avoimempi, herkempi ja helpompi laulaa - tosin pitää muistaa, että siihen ei parane huutaa suoraan kohti, kuten SM58:iin.

Juu jees pääsin. Näitä omia mielikuvia on joskus vaikea pukea sanoiksi.

Viiskasissa ala- ja alempi middlealue on hyvin hallitseva verrattuna 880:seen. Viiskasissa ei ole sitä "kilinää" myöskään, se jäi mainitsematta. Konkkamikeistä löytyy sitten tätä rakastamaani eteeristä ilmavuutta liiankin kanssa. Johtuen soundin "kuivemmasta" luonteesta, mikki on tosiaan avoimempi.

Neutraalisuus on mielestäni AKG:n malleja parhaiten kuvaava ominaisuus ja se onkin sitten vähän kaksipiippuinen juttu. Korostukset taajuusalueilla ovat välillä eduksi, toisinaan haittana. Laulun eri äänialueet toimivat eri mikeissä niin kovasti eri lailla ja tässähän sitä onkin sitten etsimistä itselle sopivaan kapulaan. Aiempi kitaristimme omaa varsin mattasävyisen äänen, enpä käyttänyt hänelle todellakaan samaa mikkiä kuin itselleni korkeampana baritonilaulajana. Ja niin edelleen,,,

Tuo "helpompi laulaa" on todella hankalasti määriteltävä ominaisuus!
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
29.07.2003 00:21:00
Tuo "helpompi laulaa" on todella hankalasti määriteltävä ominaisuus!

On kai aika paljon laulajan rekisteristä ja saundista kii...;-)
Osta mut - ma olen kaupan!
lassim
03.11.2003 09:46:15
Hinta laatusuhde mikissä on loistava, mutta Sm58 kyllä päihittää sen. Suoraan vaan äänikorttiin...
Ja vaikka mikrofoni on dynaaminen ei phantomi riko sitä.
kivi
03.11.2003 11:19:27
Hinta laatusuhde mikissä on loistava, mutta Sm58 kyllä päihittää sen. Suoraan vaan äänikorttiin...
Ja vaikka mikrofoni on dynaaminen ei phantomi riko sitä.

Kuka mistäkin tykkää. Muut ominaisudet ovat kaikille dynaamisille yhteisiä, äänikortti riippuu äänikortista.

Tuollainen kannanotto vaatisi oikeastaan sen, että kertoisit mikä äänikortti sulla on ja mitä mikillä taltioit. Siltikin kyseessä on vain oma totuutesi, jota ei voi yleistää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)