Aihe: Edullinen tallennin (Boss BR-1180CD ?) 1 | |
---|---|
![]() 24.04.2003 19:03:20 | |
Terve Tilanne on ajautunut nyt siihen pisteeseen, että jonkinlainen suht´ edullinen (alle 1300€) digitallennin tulisi saada. Lähinnä on tarkoitus työstää omalle bändille demoa, ikään kuin malliksi :) Olen katsellut "sillä silmällä" Bossin BR-1180CD masiinaa, joka vaikuttaa monipuoliselta ja omaan käyttööni varsin riittävältä. Löytyykö tästä kokemuksia? Muitakin saa suositella ja kehua :) | |
![]() 15.06.2003 09:17:43 | |
Terve Löytyykö tästä kokemuksia? ...keltään. Eletään viimeisiä hetkiä ennen tilausta :) | |
![]() 15.06.2003 22:15:50 | |
Mikäs tuossa nimenomaisessa laitteessa viehättää? Minusta tuo on aika kallis raituriksi jolla voi äänittää vain kaksi raitaa kerrallaan, eli good bye bändiäänitykset. Muutenkin input-osasto näyttää lievästi sanoen rajoittuneelta eikä laajennusmahdollisuudet näytä ainakaan yhtään sen paremmilta. Jos kotinysväys tällä ainoalla hiekkalaatikolla on ainoa käyttökohde niin ehkä siihen tuota voisi harkita, mutta muussa tapauksessa etsisin kyllä jotain hieman monipuolisempaa. Jotenkin vaan Roland (ja Boss) ei ole oikein pärjännyt raiturikisassa sitten ihan ensimmäisten digiraitureiden joten etsisin ratkaisua jostain muusta merkistä. Esim. käytettyjä Yamahoita on näkynyt myynnissä viime aikoina aina silloin tällöin ja omasta AW4416:sta maksoin pari kuukautta sitten CD-aseman kanssa 1400 euroa. Siihe nähden tuo Bossi on lähinnä lelu tai vitsi, miten asian nyt kukin tykönään haluaa nähdä. Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e | |
![]() 16.06.2003 15:04:11 | |
Terve No laite tulisi vain ja ainoastaan "raakademojen" kotiväsäämiseen ja ainakin äkkiseltään katsottuna siihen nuo ominaisuudet näyttäisivät riittävän mainiosti. Kaikkeen kun ei aika riitä, saavat bändiäänitykset jäädä suosiolla muiden harteille. Sille tielle kun astuu, niin paluuta ei ole :) Käytän sitten senkin vaikka biisintekoon. Yhtenä houkuttelee varsin oiva rumpukone (joka pitää löytyä) sekä COSM kitaraetuaste. Selvää on että esim. tuo Yamaha on aivan eri luokan kone, mutta omiin tarkoituksiini liian "raju" eikä varmaankaan kaikkein soveliain. Löytsin tuon laitteen arvostelunkin (http://www.rytmi.com/rytmi502/502boss.html), kun tajusin hakea Googlella suomeksi (heh..Moron). Käyttökokemuksia olisi ollut mukava kuulla, mutta niitä ei taida löytyä. | |
![]() 16.06.2003 15:31:52 | |
Käyttökokemuksia olisi ollut mukava kuulla, mutta niitä ei taida löytyä. Useimmat ihmiset varmaan kuitenkin haluavat tuon hintaisesta laitteesta olevan monipuolisempaankin käyttöön. Mutta tuohon nimenomaiseen käyttötarkoitukseen tuo voi olla ihan hyväkin. Yritin löytää netistä manuaalia tuohon mutta enpä löytänyt joten en lähde sen kummemin arvioimaan sen mahdollisia käyttöominaisuuksia. Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e | |
![]() 16.06.2003 16:41:14 | |
No laite tulisi vain ja ainoastaan "raakademojen" kotiväsäämiseen ja ainakin äkkiseltään Osta joku pikku Zoom. Niissä on rumpu ja bassokone ja muutama audioraita. ps02:n ostin joskus halvalla leluksi. 3 audioraitaa + basso ja rumpukoneraidat + efektit (jep, taattua zoom-laatua, mutta kyllä ne tuommoisessa muistikirjana toimivassa laitteessa menettelevät) = nykyisin käytettynä alta 200e. Sitten on se 4-raitainen vähän kalliimpi, jossa myös rumpu ja bassoraidat, käytettynä olen nähnyt jossakin 200-300e välillä. 1300 eellä saat melkein uuden korg d1600:n + cdrw:n (st paul's sound pyytää 1490e). Se pesee tuon bossin ominaisuuksiltaan täysin. | |
![]() 26.06.2003 17:56:31 | |
Kyllä tuohon hintaan katselisin ehdottomasti: Yamahan, Fostexin ja Tascamin raitureita... varsinkin käytettynä! Blues power! | |
![]() 26.06.2003 22:37:04 | |
Akai dps16 tai jopa käytetty dps24 lähtee tohon hintaan. Aivan mahtavia vehkeitä, hakkaa laadussa Yamahat, Rolandit ym. ripu rapu Zoomeista ym. puhumattakaan. Dps 16:ta ei enää valmisteta, mutta uusiakin vielä näkyy ebayssa ja muualla. Ameriikasta vaan visalla kato. | |
![]() 02.07.2003 09:29:52 (muokattu 02.07.2003 09:43:49) | |
Oon testannu tota BR-8 versiota, joka näyttäs olevan jonkinlainen "karvahattu" versio tosta. Missä ei oo tota CD -asemaa, vaa Zip-asema. Yllätyin, miten helpposti tollasella pääsee touhuumaan! Ei hirveesti tarvii manuaaliin edes koskee. Pääsi ihan siltä istumalta toimintaan. Kitaraefektitkin oli sellasia, ett niillä pärjäs tosi hyvin! Ei paljon tarvinu vaivautuu, ett ois hakenu oman styrkkarin...ja toisaalta eipähän se ois kerrostalossa ollukkaan oikeen suotavaa. Senkun suoraan vaan veteli sisään matskua. Mixsaus onnistu kans ihan hävyttömän helposti ja äänenlaatuhan on tietysti digitaalisissa vehkeissä huippuluokkaa. Kyllä toi siinämielessä tosissaan vakuutti, ett sillä saa tosi nopeesti ja vaivattomasti yllättävän laadukasta äänitystä. Jos on tosissaa tarve vaan tollaseen yhdenmiehen-demon tekoon, ni suosittelen! Kaikki tarvittava on kätevästi yhdessä paketissa. Ei tarvii muitten laitteitten/piuhojen kaa turailla. Tulee erittäin laadukkaita juttuja demoks. Mulla oli aikoinaan sellanen raituri, missä sitt oli erillisiä efektilaitteita...ja oli ulkosta zippii ym. Hyvin usein sitt kävi niin, ett ei yksinkertaisesti jaksanu ruveta siihen äänitysoperaatioon pelkästään siitä syystä, ett oli aina hirvee homma virittää ne vehkeet siihen kuntoon...eli jos ei nyt ihan satasella iskeny sillon, ni jäipä äänittämättä. Siinämielessä toi ois taivaanlahja! Homma äänitysvalmiudessa alta minuutissa. Sitt näihin miikkapuoliin. Kuten tossa tuli aikasemmin todettua, ni tämä laite ei sovellu bändiäänitykseen. Minun mielestä se ois pitäny kirjoittaa myös tohon arvosteluun...mistä joku oli pistäny linkin. Vain kahden raidan kerrallaan äänittäminen ja se, ett laitteessa ei oo kovin montaa sisääntuloa...luovat sellaisen määrän ongelmia ja kompromissejä bändiäänityksessä, ett ei voi millään suositella. Mutt tosissaan jos tarkoitukses oli touhuta tolla vehkeellä ainoastaan yksin, ni osta ihmeessä. Kaveris saa laadukkaita demoja. Toi BR-8 on vielä mun mielestä aika kohtuuhintainenkin. Kyllä mulle tollanen riittäs mainiosti kotiäänityksiin, mutt varmasti toi BR-1180CD on vähintään yhtä hyvä. Ei mulla hirveesti oo tosissaan kokemusta tosta digitaalisesta ännityksestä. Mulla on ollu tollanen Fostexin neliraitanen digi...ja aikasemmin on tullu turailtua C-kasettiraitureiden kaa. Tosissaan toi helppokäyttöisyys yllätti jopa minut, joka oon todella kriittinen tämäntyyppisten laitteiden suhteen. En tosissaan oo sen enempää vertaillu eri valmistajien vastaavia laitteita, ett mikä niistä ois paras. Juuup! | |
![]() 02.07.2003 10:27:34 | |
Raitureihin en ole vielä koskenut tai edes oikein perehtynyt, mutta minidisk -äänityksiä on tullut tehtyä aika runsaanlaisesti. Miksi sitten heilun täällä ajatuksineni? No tietysti siksi, koska edullisimmat tallentimet ovat periaatteessa "varusteltuja" minidiskejä. Yhteistä: - digitaalinen formaatti - max. kahden kanavan yhtäaikainen tallennus - syy käyttää: tallentaa musaa Eroja on sitten tietysti vaikka kuinka. Aluksi oli juhlaa väsätä MD:llä, onhan sen äänenlaatu ja käyttömukavuus reilusti yli kasettinauhan. Nyt on alkanut riepoa se, ettei pysty ottamaan kuin stereota. TAHTOO MONIRAITURIN. Tämän vuoksi suosittelen lämpimästi useampaa, mielellään ainakin kahdeksaa, raitaa yhtäaikaisesti äänittävää vehjettä. Esim. Fostexin VF16 tai VF160 ovat hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan varsin käypiä vehkeitä. Ilman CD.tä... http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-150744.html ...tai CD:llä: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151637.html Hinnat ovat erittäin kohdillaan Suomessa: http://www.stpaulssound.fi/aanitys.htm Näitä tänään. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 02.07.2003 11:05:12 | |
Aluksi oli juhlaa väsätä MD:llä, onhan sen äänenlaatu ja käyttömukavuus reilusti yli kasettinauhan. Nyt on alkanut riepoa se, ettei pysty ottamaan kuin stereota. TAHTOO MONIRAITURIN. Tämän vuoksi suosittelen lämpimästi useampaa, mielellään ainakin kahdeksaa, raitaa yhtäaikaisesti äänittävää vehjettä. Tottakai kannattaa ostaa laite, jolla voi nauhoittaa enemmän kun 2 raitaa, jos suinkaan se on mahdollista. Nyt oleellinen kysymys on se, millaiseen käyttöön se laite tulee. Ei mun mielestä yhdenmiehen kotinauhoituksissa oo tarvetta nauhoittaa muuten, kun korkeintaan stereona. Varsinkin, jos käyttää rumpukonetta. Tietysti rumpujen äänityksessä vois tulla kysymykseen useampikin raita, mutt ei oikeen muuten. Mutta tosissaan, jos äänitystoimintaan liittyy millääntavalla sana bändi, niin sillon kannattaa melkein jättää kahdelle raidalle kerrallaan nauhoittavat ostamatta, koska se toiminta jossain vaiheessa kuitenkin alkaa "sylettämään". Juuup! | |
![]() 02.07.2003 11:15:45 | |
Mikään ei tietystikään pakota käyttämään kaikkia inputeja jos kaksi riittää, mutta auta armias sitä kertaa kun niitä tarvittaiskin neljä tai täydet kahdeksan. VF160:iin ja VF16:iin inputteja saa vielä lisää, ja halvalla kun Behringerin uusi 8-kanavainen mikkietuaste/adda-muunnin saapuu kauppoihin. Silloin alkaa isommankin livebändin keikkaäänitys olla aika kätevää kun raituri ja tarvittavat sälät mahtuu pienehköön matkalaukkuun. Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e | |
![]() 07.07.2003 15:15:24 | |
Itse ostin pari kuukautta sitten YAMAHA AW16G CD:llä. 8 inputtia sisään yhtäaikaa, 2 efektiä, dynamiikat ja 4-alueinen EQ joka kanavalle. Studiotason jälkeä saa aikaiseksi. hintaa "vain" 1300e | |
![]() 12.11.2003 11:07:36 (muokattu 12.11.2003 11:31:13) | |
Itse ostin pari kuukautta sitten YAMAHA AW16G CD:llä. 8 inputtia sisään yhtäaikaa, 2 efektiä, dynamiikat ja 4-alueinen EQ joka kanavalle. Studiotason jälkeä saa aikaiseksi. hintaa "vain" 1300e Mitäs olet vehkeestä tykännyt? Muiltakin olisi mukava kuulla kommentteja Yammusta! Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 12.11.2003 11:45:52 (muokattu 12.11.2003 11:46:31) | |
Itse olen ostamassa tuota boss br 1180 tällä hetkellä... Hyviä syitä sen ostamiseen on cosm efektit (sis.laulu,basso, kitara... Se on vähän niinkuin puolikas bossin gt-6 efektipuolelta... Eli saan etuasteen siitä. Rumpukone on plussaa koska ei oikeen inspiroi soitella midi rumpujen päälle. Ja masterointi kamatkin on siinä. Ostaa vaan spdif yhteensopivan johdon ja koneeseen sisään ei tartte mitään polttavia asemia saa 400 euroa halvemmalla. Loppuen lopuksi päädyn maksamaa 650€. Ei varmaan loppuen lopuksi tule paljoa nauhoiteltua bändin kanssa niin sopii MINULLE ominaisuuksiltaan täysin. Puuro sanoo plup, jos kiehuu. Ei Ynkkä sano plup. -fortune | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)