Aihe: Putkiradiosta kitaravahvistin
1
tattis
10.11.2003 11:45:48
Sain Faijalta vanhan mutta toimivan putkiradion.
Nyt pitäisi saada vinkkejä kuinka saan muutettua masiinan
kitaravahvistimeksi.
Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä.
Tubeman
11.11.2003 12:17:12
Sain Faijalta vanhan mutta toimivan putkiradion.
Nyt pitäisi saada vinkkejä kuinka saan muutettua masiinan
kitaravahvistimeksi.

Se on jo valmis vahvistin jos siinä on levysoitinliitäntä valmiina.
Mikä on radion merkki ja malli?
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
truba
05.12.2003 12:42:29
Mulla ois sama projekti mielessä...
Mulla on Siemens Maistersuper RD20 jossa on levysoitin ja nauhuriliitännät. Mistähän sais noiden vanhojen liitäntäplugien napaisuus tiedot...??
kivi
05.12.2003 12:58:56 (muokattu 05.12.2003 12:59:56)
Mistähän sais noiden vanhojen liitäntäplugien napaisuus tiedot...??

Onko sillä väliä? kyllähän kitara toimii ihan samalla tavalla, vaikka plussan ja miinuksen paikkaa vaihtaisikin.

Kaiuttimissa on tietty kiva olla vaiheet oikeinpäin, ja jos jostain syystä otat tasavirtaa putkiradion muuntajasta (en suosittele) pedaaleihin, sitten vasta vaikuttaa.

EDIT: niin, siis, oletan että radiossa on kahdella banaaniliittimellä nuo tulot. DIN-liittimessä toki on tarkkaan määritelty tuo napaisuus.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
gandar
05.12.2003 16:16:51
Ilmeisesti itse kukin on kuunnellut Groovy Eyesiä...
"The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie
truba
05.12.2003 18:46:33
Joo... eihän plussalla ja miinuksella varmaan olekkaan väliä, mut mulla on ilmeisesti DIN liittimet. Eli 5 + 1 liitintä, pyöreä liitin. Siitä pitäisi saada selville mitkä on inputteja...
Roberto
06.12.2003 11:07:09

Joo... eihän plussalla ja miinuksella varmaan olekkaan väliä, mut mulla on ilmeisesti DIN liittimet. Eli 5 + 1 liitintä, pyöreä liitin. Siitä pitäisi saada selville mitkä on inputteja...

Eiks 5-piikkisessä dinissä ole 1-maa, 2-vas sisään, 3-oik sisään, 4-vas ulos ja 5-oik ulos?
Tubeman
09.12.2003 16:15:54
Onko sillä väliä? kyllähän kitara toimii ihan samalla tavalla, vaikka plussan ja miinuksen paikkaa vaihtaisikin.

Kaiuttimissa on tietty kiva olla vaiheet oikeinpäin, ja jos jostain syystä otat tasavirtaa putkiradion muuntajasta (en suosittele) pedaaleihin, sitten vasta vaikuttaa.

EDIT: niin, siis, oletan että radiossa on kahdella banaaniliittimellä nuo tulot. DIN-liittimessä toki on tarkkaan määritelty tuo napaisuus.

Kyllä banaaniliitin sisäänmenossakin on väliä napaisuudella,
toinen liitimistä on signaali ja toinen maa.Kokeiles vaikka pienellä ruuvarilla jolla saat maattohurinaa aikaiseksi,niin toinen (yleensä oikeanpuoleinen) pärisee voimakkaammin.
Putkiradiosta ei kannata ottaa pedaaleille virtaskaa,
sieltä tulee 6,3 volttia AC:ta ja yli 200 dc:tä anodipiiristä.
kivi
09.12.2003 16:32:50
Kyllä banaaniliitin sisäänmenossakin on väliä napaisuudella,
toinen liitimistä on signaali ja toinen maa.

Totta kai. Mutta sillä, kääntyykö vaihe vai ei, ei mun nähdäkseni oo väliä. Ja vaiheen kääntyminenhän on ainoa seuraus tuosta väärinpäin kytkemisestä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
tattis
10.12.2003 12:31:59
Se on jo valmis vahvistin jos siinä on levysoitinliitäntä valmiina.
Mikä on radion merkki ja malli?

Merkki on Philips.
Vermeeseen laitettiin pieni etuvahvistin ja nyt peuhaa.
On muuten tosi hyvä juttu että voi soitella nupit kaakossa ja
silti soundi on tosi puhdas.
Tosin bändin kanssa soittaessa pitää mikittää että kuuluu.
Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä.
Tubeman
10.12.2003 13:08:11
Totta kai. Mutta sillä, kääntyykö vaihe vai ei, ei mun nähdäkseni oo väliä. Ja vaiheen kääntyminenhän on ainoa seuraus tuosta väärinpäin kytkemisestä.

Ai jaajaa,täytyypä kokeilla väärinpäin,lienee pientä vaimentumaa myös,vaan kokeilemalla selviää..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)