Aihe: kiinteät kamat ravintolaan tms??
1
surf6gtr
05.04.2004 19:50:08 (muokattu 05.04.2004 19:52:49)

Heippa gurut, nyt täytyisi koota kiinteät pa-kamat tilaan, n400m2 ,jossa lava verhoineen,sekä salin takaosassa katossa hyvä tarkkaamotila. vaatimuksena lähinnä esim teatteri ja tanssiesitysten mutta myös pelkällä bakclinella soittavan bändin akustisten soittimien ja laulajan mikitys.,myös itse lava olisi tarkoitus mikittää teatteriesityseten puheäänen tuomiseksi saliin eli:

1. aktiivi vai passiivikaapit?
2. analoginen (helppokäyttöinen) mikseri, millainen (8-12 raitaa riittää)..
3.Jos taakse (n 30m) tulee äänitarkkaamotila,niin kunka pitkä kaukokaapeli voi olla (passivimikeillä), onko pakko ostaa aktiviivimikkjä ,vai saako kaukokaapeliin mikrofonivahvistimen väliin..

4.minkälaisilla mikeillä saadaan lavan puheääntä tuotua saliin (henk.koht headsetteihin ei ole varaa)

Apua!!

onko budjetti 2000-4000 eur. epätoivoinen

PS:huom, koknaisen rokkibändin mikittämiseen ei ole tarvetta..
Dj.Dumbass
06.04.2004 14:18:46
3.Jos taakse (n 30m) tulee äänitarkkaamotila,niin kunka pitkä kaukokaapeli voi olla (passivimikeillä), onko pakko ostaa aktiviivimikkjä ,vai saako kaukokaapeliin mikrofonivahvistimen väliin..

Tuota. jos/kun kaukokaapeli on toteutettu balansouduilla(3-napaisilla) johdoilla, ei ole tuolla matkalla syytä huolestua passiivimikkien toimivuudesta. Joku on mulle sanonut että signaali kulkee balansoimatonta(2-napaista) johtoa max n. 8 metriä ja balansoitua kymmeniä metrejä helposti.

4.minkälaisilla mikeillä saadaan lavan puheääntä tuotua saliin (henk.koht headsetteihin ei ole varaa)

On ehkä helpointa hankkia kondensaattorimikkejä (aktiivisia) tarvittava määrä ja sitten niitä suuntailemalla lavan edestä saada homma pelaamaan. jos puhuja on paikallaan vaikka pöntössä niin sitten voi toki laittaa dynaamisen (pasiivisen) mikinkin. Kannattaa kuitenkin panostaa laatuun niin paljon kuin on mahdollista.

Muut saavat puuttua muihin asioihin.
"Sehän on ko kirpun nainti; milli pieleen ni se on silmässä."
JuhaPK
06.04.2004 21:10:48
balansoitua kymmeniä metrejä helposti

Balansoitu mikki tasoinen signaali kulkee tuollaiset 100m ihan kivasti. Linjatasoinen balansoitu meneekin sitten jo satoja metrejä...

Balansoimattomana ei kannata viedä kovin montaa metriä, lähinnä siis instrumentti kaapeleina lavalla jne. Aina balansoituna jos vain mitenkään järkevästi mahdollista.
Marzi
19.04.2004 13:53:13

Apua!!

Suosittelisin, että otat yhteyttä alan ammattilaisiin, kiinteisiin rakennelmiin erikoistuneisiin veijareihin. He osaavat katsoa paikan tarpeet ja tekniikan niin, ettei tarvitse muutaman vuoden päästä itkeä pillauttaa kun homma ei toimikaan. Itse on vaan törmännyt aika monessa paikassa laitteisiin, jotka talo tarjoaa. Ei monesti tarvitse kehua, että "olipas hyväsoundinen, luotettava ja TOIMIVA ratkaisu"

Tai tee itse päätökset jos koet osaavasi. Voi olla että osaatkin, mutta miksipä kyselisit täällä...? Vastuu on sitten sinulla.
Pidän ääntä, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)