Aihe: Kokemukset Sony MDR-CD580 kuulokkeista?
1
Prophet
03.03.2004 21:48:24
Tarkoitus olisi hankkia laadukkaat kuulokkeet kosketinsoittimia ja stereoita varten. Löytyykö kokemuksia tästä Sonyn suljetusta mallista? Sopivatko hyvin kosketinsoitintyöskentelyyn? Miltä tuntuvat korvilla pitkällä kuunteluajalla? Hiostavatko? Narisevatko liikkuvat osat?
Tranquility
18.05.2004 21:44:32
Itse olen noita kuulokkeita käyttänyt. Päässä ne eivät tunnu mitenkään huonoilta, vaan oikeastaan ihan mukavilta ja hikoiluakaan en ole erityisesti huomioinut. Liikkuvissa osissa ei myöskään mitään lisä-ääniä ole ilmennyt.

En osaa sanoa kuinka kuulokkeet soveltuvat koskettimille, mutta ainakin stereo-käytössä ne ovat asiansa ajaneet. Kerran vertailtiin noita Sonyja kaverin Sennheisereihin (joilla hintaa oli melkein 200e). Sonyissa korkeat taajuudet oli Sennheisereita valjummat ja taisi stereokuvastakin jotain eroa löytyä Sennheisereiden eduksi. Mutta hintaan suhteuttaen Sonyt on kyllä oikein hyvä valinta, näin ainakin itse olen kokenut. Itse en sitä Hi-Fi -lehden vertailutestiä ole lukenut, mutta käsittääkseni noi Sonyt pärjäsi siinä melko hyvin.

Kannattaa muuten pitää hyvää huolta siitä kaapelista joka tulee kuulokkeiden mukana (tavallinen 3,5mm kuulokeplugi ei suoraan käy kuulokkeisiin). Itse ostin luurit ilman piuhaa hieman halvemmalla ja ajattelin rakentaa sen piuhan itse. Jostain syystä omat viritelmät eivät kunnolla kestäneet käytössä ja meinasinkin jo luovuttaa ja ostaa alkuperäisen. Pelkällä piuhalla olisi kuitenkin ollut maahantuojalta tilattuna hintaa 50-80e, joten eikus taas uusia virityksiä tinaamaan. Viimeisin versio aiheesta on kestänyt nyt jo useamman kuukauden käyttöä, mutta saas nähdä milloin sekin alkaa pätkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)