SammyH 01.05.2004 14:45:33 | |
---|
Olisin investoimassa alle 10 kanavaista tai pienempää pikkumikseriä, mutta mikä olisi hyvä ja mahdollisimman pienellä kohinalla ja hyvällä hinta/laatu-suhteella? Budjetissa olisin n.150€. Behringerit kierrän kaukaa, mutta olen katsellut Phoenicin MM1002:sta, mutta en sitten tietä tuota.. Päässäni kuuluu hassuja ääniä... |
Roberto 02.05.2004 10:22:24 (muokattu 02.05.2004 10:22:38) | |
---|
Phonicit ja Altot on samaa huttua kun Korvamerkinkin kamat. Mackiet on jo vähän parempia, mut tiirailisin sinuna Audiodivarin suuntaan josko siellä olisi jotain käytettyä vähän laadukkaampaa. Ongelmana on tietty se ettei ihan pieniä ja oikeasti hyviä vehkeitä oikein tehdä, paitsi se yks Midas joka on ihan kiva. |
SammyH 02.05.2004 10:30:58 | |
---|
Jep, eihän tolla hinnalla nyt mitään ihan huippuvehjettä saa ja noi pikkumikserit ovat yleensä aika huonoja. En oikein viitsisi mitään isompaakaan mikseriä ottaa, kun ei ole tarve. Mackie on tosiaan pirun hyvä, mutta hinnakas. Midas oli kyllä ihan huippuluokan mikseri, olen päässyt kokeilemaan Venicen 24-kanavaista, eikä sisältänyt mitään häiriöääniä. Hintaakin sillä on kyllä yli 2500€ ;) Päässäni kuuluu hassuja ääniä... |
poppamies 02.05.2004 11:09:20 | |
---|
Soundcraft, Mackie, Yamaha j.ne. Mulla on henkilökohtaisesti pelkästään hyviä kokemuksia m.m Peavey'stä. "G-strings are for strippers" |
Teijo K. 02.05.2004 14:28:08 | |
---|
Minulla on ollut hyviä kokemuksi Allen-Heathista. Itsellä on Allen... MixWizard 12. Hyvin toimii ja soi. Laaja eq- 2 puoliparametristä keskialuesäätöä per kanava. Ihan kelpo digitaalikaiku liveä varten. 6- auxia ja direct outit mikkikanavissa. Oikeastaan vain ryhmiä jää joskus kaipaamaan, olisi siinä astetta isommassa ollut, mutta kun rahatilanne... Mutta mikkietuset on mielestäni hyvät ja signal to noise ratio kiitettävä. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
MrShaft 24.05.2004 00:07:55 (muokattu 24.05.2004 00:08:39) | |
---|
Jep, eihän tolla hinnalla nyt mitään ihan huippuvehjettä saa ja noi pikkumikserit ovat yleensä aika huonoja. En oikein viitsisi mitään isompaakaan mikseriä ottaa, kun ei ole tarve. Mackie on tosiaan pirun hyvä, mutta hinnakas. Niitä ihan pieniä VLZ-Mackietä (esim. 1202) kierrettävillä nupeilla (ei siis liuku-feidejä) tuotiin 90-luvun lopussa ja vuosituhannen alussa maahan laatikkotolkulla bulkkitavarana, ja joka liikkeessä oli niitä alennuksessa uutena silloin noin 3000 mummon hintoihin. On se nyt kumma jos ei niitä liiku maassa käytettynä. MrS |
veltsu 28.05.2004 23:34:03 | |
---|
Itse hommasin Alto:n s-8 mikserin. Kelpaa Yle:lle, miksei myös meille muille? Ville |
jorma_r 12.06.2004 10:42:15 | |
---|
Itse hommasin Alto:n s-8 mikserin. Kelpaa Yle:lle, miksei myös meille muille? Sitä mäkin olen katsellut vaikka muutama vastava on jo hallussa. Behringerin MX602 oli melko kurainen - kohinan lisäksi ääni särkyi oudosti sen kautta äänittäessä. Phonicin 1002 on ollut linjakäytössä ihan ok. Mikkietuasteita en ole varsinaisesti edes kokeillut. Yamahan pikkuisia MG -laatikoitakin kehuvat. Kokeilen kuitenkin ensin Altoa koska siitä olen kuullut hyvää jo noin 4:llä eri taholla. |
tsalakka 13.06.2004 01:54:14 | |
---|
Entä Behringerin uudemmat mallit - onko kokemusta, niissä pitäisi olla paremmat mikkisisäänmenot. |
Kride2 14.07.2004 11:16:56 | |
---|
Itselläni on Phonic mm1002 ja olen ollut tyytyväinen siihen.Tosin minulla ei ole muista kokemusta mutta hinta oli siedettävä (jotain 70-90e).Taisin ostaa sen musikantista, keskisuomesta.Olen käyttänyt sitä äänitykseen ja mikrofonin esivahvistimena.Lähtöjä ja sisääntuloja on tarpeeksi. Sopivan pieni ja hyvä kuljetettavaksi.Hintaan nähden mielestäni hyvä. |
jukcat 15.08.2004 22:36:08 | |
---|
Hommasin äskettäin Yamaha mg 12/4-mikserin. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Ja on hiljainen, ei puhise eikä naksu. Tätä ominaisuutta arvostaa kotistudiossa.. Eikä ollut kallis F-musiikista... Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Mase 16.08.2004 07:23:50 | |
---|
Hommasin äskettäin Yamaha mg 12/4-mikserin. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Ja on hiljainen, ei puhise eikä naksu. Tätä ominaisuutta arvostaa kotistudiossa.. Eikä ollut kallis F-musiikista... Hommattiin kans bändille mg 16/6 ja sillä ollaan nyt pari keikkaa heitetty -> ei moittimista... |
midprice 16.08.2004 11:17:06 | |
---|
Hommasin äskettäin Yamaha mg 12/4-mikserin. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Ja on hiljainen, ei puhise eikä naksu. Tätä ominaisuutta arvostaa kotistudiossa.. Eikä ollut kallis F-musiikista... Meillä kanssa mg 12/4, ja ei moittimista. |
Cornflake 16.08.2004 17:08:41 | |
---|
Kah. Just ostin Yamaha MG16/6FX:n. Kommenttia en osaa vielä sanoa koska en ole kerennyt kunnolla vielä testaamaan. Ehkä sitten 3kk karenssiajan jälkeen. Tai jos silloinkaan, mä näistä mitään tajua... Mutta hyvältähän tuo vaikuttaa. Soundi tuntuu äkkiseltään hyvältä ja kaikki tarpeellinen löytyy. Lähinnä kämpille, keikkatiskiksi ja snadiin nauhoitteluun. Lähti erittäin edukkaaseen hintaan uutena. Minä tyytyväinen. |