Kassu 06.03.2004 20:08:06 | |
---|
Elikkäs on iskenyt hemmetinmoinen himo panhuiluun.. Paljonko tollainen maksaa, mistä saa? Kuinka monta semmoista pilliä pitäisi olla? Onko ne pillit puolen sävelaskeleen välein? Täytyykö niitä jotenkin hienovirittää tms? |
Kassu 10.03.2004 17:31:37 | |
---|
Miksette vastaa prkl? |
Karlsson 11.03.2004 15:17:38 | |
---|
"I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan |
Zarmo 11.03.2004 15:46:40 | |
---|
Voisi myös tehdä helpohkosti itse. Sahaa vaan putkesta pätkiä ja hienovirittää viilalla sopivan mittaiseksi. Kirjastosta löytyy ohjeita. En ole tehnyt. Isoveikka on tehnyt ihan tavallisia huiluja. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
PoLFus 12.03.2004 07:44:30 | |
---|
Mun kaverini hermostuu aina, kun sita sanotaan pan huiluksi. Se on siku. ~ 7ender $tratocaster ~ |
Hunter 04.08.2004 02:10:57 | |
---|
Isä osti mulle panhuilun, mutta ei aavistustakaan miten tuota soitetaan. Siinä lukee do, re, mi.. jne. Taitaa olla samaa linjaa kuten esim. nokkahuilu? Inspiraatio olisi kova tuota soitella :) |
Roadari 04.08.2004 12:10:36 | |
---|
Täytyykö niitä jotenkin hienovirittää tms? Kerran olen päässyt miksaamaan ulkomaan elävää joka soitti panhuilua. Hänen kanssa keskustelin paljon soittimesta ja sen luonteesta koska soitin oli minulle outo. Hän käytti jotain vahaa (olisko ollu mehiläisvahaa) virittämiseen. Sanoi että vire saattaa muuttua paljonkin kosteuden ja lämpötilan mukaan. Ja ennenkuin kysytte, Viiskasilla soittajan nenän korkeudelta... Oli kyllä hiton jees! Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
Karlsson 04.08.2004 12:38:31 | |
---|
Kuulemma myös semmosta viritystä käytetään, että tiputellaan sinne putkiin esmes auringonkukan siemeniä halutun korkeuden saavuttamiseksi. |
TiMiTheShiT 04.08.2004 19:58:56 | |
---|
nyt on pakko kiroilla... Jumalauta Stefan on imelintä paskaa mitä on ikinä tehny hankkikaa levy ja kuolkaa......... he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
Hieroglyfi 10.08.2004 11:32:55 | |
---|
Ei oo minkäänlaisia kokemuksia noista, mutta sen tiedän että putkia löytyy pienemmistä 1-3 ja isommista jopa 35. Sit niitä muotoja on mm. putket vierekkäin tai 2-3 "kerrosta". Mun kaverini hermostuu aina, kun sita sanotaan pan huiluksi. Se on siku. Panhuiluilla oli neljä eri nimitystä koon mukaan (vielä kun muistas ne maantiedon tunneista). Oiskohan ollu pienimmästä suurimpaan ch'ili, ch'uli, mata(?) ja mama... Vai oliko siellä jossakin sittenkin ch'iku. Mitäköhän noillakin tiedoilla nyt tekee... "Kappale ilman melodiaa on kuin kappale ilman melodiaa" Tuomas Kantelinen |