Hei! Olen itse soitellut kannelta 10 vuotta ja täytyy sanoa, että se on aivan mahtava soitin. Tänään sain loistoidean siitä että voisin jakaa osaamistani muillekkin. Itse asun sellaisella alueella, että hyvää kanteleenopettajaa on vaikeaa löytää. Itse ainakin jouduin lopettamaan opistossa käynnin viime syksynä, sillä opettajani lopetti kyseisessä opistossa opettamisen. Mietin löytyisikö pääkaupunkiseudulta kanteleensoitosta kiinnostuneita? Voisin hyvin opettaa alkeita pienellekkin lapselle, vaikkei hänellä olisikaan mitään pohjatietoja. Pääasia että löytyy motivaatiota ja kärsivällisyyttä. Oma kantelekkin pitäiski tietysti olla, ja tässä samalla mainostan että minullakin olisi myynnissä erittäin hyvä kotikantele. Kannel on koistisen valmistama ja tietääkseni ainutlaatuinen, sillä alunperin soitin suunniteltiin vain omaan käyttöön. Opettaisin tosiaan koti- tai konserttikanteleen soittoa, sillä itse aikoinani aloitin myös kotikanteleesta, joten parin soinnun lisäksi en ole pahemmin 5-kielisen kanteleen soittoon perehtynyt. Kantele on saanut ehkä vähän huonon kuvan ihmisten silmissä. Useiden mielestä se on tylsä ja vanhanaikainen soitin, tai sitten ihmiset ajattelevat että se soveltuu vain pienille lapsille. Oikeasti kanteleella voi soittaa yhtä hyvin nykymusiikkia kuin millä tahansa muulla soittimeella ja se soveltuu kaiken ikäisille. Suosittelen kaikkia kokeilemaan, jos on vähäänkin kiinnostunut! |