Aihe: kukaan koskaan kuullu..?
1
kusve
14.10.2004 22:24:38

semmonen hommeli ois ku tuonne reenikämpälle on jäänyt lahoomaan PA-vaffari. muuten ihan näppärän näkönen peli mutta siitä oli pari vastusta kyrvähtäny tunnistuskyvyttömäksi. Paketin keulassa komeilee TELESTE mutta mitään tyyppi merkintää ei missään ole.. kokeilin jo googlella ihmetellä mutta ko. yhtiö ei tunnu enää olevan missään tekemisissä vahvareiden kans.. nyt mua kiinnostais tietää että millä helvetillä mä saan tietää sen vastuksen arvon että voin hankkia uuden tilalle että siitä sais vielä toimivan vahvarin?!! help, anyone?
...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...!
Chaplin
14.10.2004 23:04:09
Näytät asuvan suhteellisen lähellä Oulua, ni ota vahvari mukaan ja käväse Oulun SP- elektroniikassa kysäseen apua.. Uskoisin että sieltä osattais ainakin jotain apua antaa..

www.spelektroniikka.fi
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
kusve
14.10.2004 23:11:47

Näytät asuvan suhteellisen lähellä Oulua, ni ota vahvari mukaan ja...

hui helvetti pitääkö mun tuo vaatekaappi ottaa mukaan? xD
ei vaa kiitti tästä. :)
tosin pitää kattoa missä välissä mä lähen tuota roudaan minnekkään - laitos nimittäin ON ISO.
...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...!
Vivo
15.10.2004 00:03:09 (muokattu 15.10.2004 00:03:34)
pari vastusta kyrvähtäny tunnistuskyvyttömäksi
Todennäkösesti ne palaneet vastukset ovat seuraus eivätkä syy. Voihan sitä kokeilla vaihtaa ne vastukset, mutta yleensä ne ei syyttä pala vaan vika on lähtoisin jostain muualta.
kusve
15.10.2004 08:22:13

Todennäkösesti ne palaneet vastukset ovat seuraus eivätkä syy. Voihan sitä kokeilla vaihtaa ne vastukset, mutta yleensä ne ei syyttä pala vaan vika on lähtoisin jostain muualta.

näinhän se voipi olla ja tällä hetkellä uskon vahvasti että laitetta on käytetty ihan toisin kuin miten sitä ois pitäny käyttää... ja varmuuden vian toisaalla olostahan saa vasta sitte ku on saanu käräytettyä toiset vastukset... ;)
saikkpe
15.10.2004 10:30:26

Teleste valmisti aikoinaan asennusvahvistimia kiinteistöäänentoistojärjestelmien käyttöön. Näissä käytettiin usein linjajännitettä, muistaakseni tyypillisesti 70 V. Kaiuttimet oli varustettu linjamuuntajilla.

En ole ihan varma mitä tapahtuu, jos tuollaiseen linjalähtöön kytkee tavallisen matalaimpedanssisen kaiuttimen. Siinä saattaa esimerkiksi lähdön syöttämä virta kasvaa rajusti ja liika sähköhän muuttuu tunnetusti savuksi...
saikkpe
musamies
15.10.2004 17:24:26
Taisin aloitella loistokkaan ääniteknisen urani ala-asteella jollain juhlasalin Teleste merkkisillä vempeleillä. Taisi olla myös värivalot käytössä....

Kyllä oli mahtava saundi, mitkä salin kaiuttimista tärähti kuuluviin ;-))

Eiköhän niitä Telestejä ole juuri kaiken maailman keskusradion vahvistimina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)