Gamka 20.10.2004 13:13:30 | |
---|
Aloitin tuossa alttofonin soittamisen, mutta nuoteista on pulaa. Tiedän, että kirjastossa voisi käydä.. Suositelkaa siis jotain kirja+taustacd-yhdistelmiä. Huilua olen soittanut, joten ihan alkeista (siis sormituspuolella) ei tarvinnut lähteä liikenteeseen. Kaikenlainen musiikki kiinnostaa, joten kertokaapahan joitakin kivoja kirjannimiä. Jos esim. Soitin Laineelta (tai Turun kaupunginkirjastosta) löytyisi, niin se olisi iso plussa, mutta voinhan mä jostain netin välitykselläkin tilailla. |
Åryts 05.11.2004 14:52:29 | |
---|
Warnerin Real Jazz-kirja, jota löytyy kaikille foneille, on mielestäni ihan kiva. Paljon biisejä eli perus-jazzstandardeja. Taustalevyä ei valitettavasti ole mukana. Soitin Laineelta ja Fazerilta ainakin saa tilattua tätä. |
Gamka 02.12.2004 13:39:55 | |
---|
Päädyin sitten soittelemaan mitä tahansa nuotteja kun käsiini saan. Tuleepahan treenattua samalla transponointia, kun nuo toivelaulukirjakappaleet menevät usein turhan alas ja tuntuu hölmöltä hyppiä oktaavia edestakaisin. Mua myös epäilyttävät 'saksofonia aloittelijoille' -tyyppiset kirjat, koska vanhojen kokemuksieni perusteella (piano, huilu) ne eivät motivaatiota ainakaan kasvata. Täytyy kyllä katsella tuota Real Jazz -kirjaa, kun seuraavan kerran Soitin Laineella piipahdan. Kaipailisin yhä jotain vinkkiä jostain kirjasta, jossa olisi tausta-cd mukana. Yksin on tylsä soittaa, mutten taida ihan vielä 3 kk soittokokemuksen perusteella puhallinorkesteriin pyrkiä/tunkea. |
Who sBuying? 02.12.2004 17:57:18 (muokattu 02.12.2004 17:58:29) | |
---|
Minä kun tuossa pari kuukautta sitten ton fonin sain, löysin kirjastosta jonkun kirjan, jossa oli kasetti. Vanha siis :) Se oli vaan ihan liian helppo, soitin kaikki ne kahden ensimmäisen päivän aikana :D Kirjan nimestä ei oo minkäänlaista muistikuvaa.. sen siitä saa kun ei katso kirjan sisään juuri ollenkaan ennenkun lainaa. Mulla lopahti toi fonin soitto, ainakin hetkeks, kun aloin taas paranteleen ansatsiani klarinetin kanssa. Sekottuu kyllä, niinkun joku täällä varoittikin, aika nopeasti. Ja ehkä ton fonin soiton voi taas joku päivä alottaa, jos löytäis kanssa mukavia tausta-cd -systeemejä. Eli minäkin kärkyn täällä :) Niin, ja mistäspäin Gamka olet kotoisin? |
Gamka 06.12.2004 17:24:54 | |
---|
Turustahan minä. Tällä hetkellä soittelen lähinnä joululauluja ja treenailen siinä sivussa transponointia. Tai no, vähäiselle on jäänyt soittaminen viime aikoina, kun olen parisen viikkoa ollut enemmän ja vähemmän flunssainen. |