Aihe: Peavey Hisys 1 | |
---|---|
![]() 07.01.2005 17:40:57 | |
Millaisia pömpeleitä nuo on ?? | |
![]() 08.01.2005 16:43:01 | |
Millaisia pömpeleitä nuo on ?? Riippuu ihan mallista. Itsellä kokemusta Hisys 3-systeemistä, jossa oli ala- ja yläpäät erikseen. Soundas ihan perushyvälle. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 08.01.2005 22:23:04 | |
Millaisia pömpeleitä nuo on ?? Mulla HiSys-4:set. Hyvä puoli, että soi aika asiallisesti tarvittaessa ilman subbareitakin. Ämyreitä tutkiessani olin ymmärtävinäni niin, että kaapeissa se vinossa oleva alempi 15 tuuman elementti toimii ikäänkuin subbarin omaisesti koska kelalla leikataan siltä ylempiä taajuksia pois. Ylemmälle 15 tuumaiselle ei vastaavaa kelaa. Korjatkaa fiksummat jos tulkintani on väärä. Jakosuotimessa sellainen polttimoon perustuva suoja diskanttidraiverille. Edellisen omistajan mukaan polttimokin vaikuttaa saundiin. Minun mielestä ihan hyvät ämyrit koska niillä musiikki kuulostaa CD:ltä kuunneltuna ihan siedettävältä ilmaan mitään eq:n käyttöäkin. Pari parannusideaa minulla on ja aion lähiaikoina kokeilla paraneeko vai huononeeko saundi jos lisään koteloihin lasivillaa koska vaimennusainetta niissä tällä hetkellä vähänlaisesti. Olen miettinyt myös mitä ja diskanttidraiverit vaihtaisi johonkin viimeisenpäälle oleviin uusiin, mutta lykätään toistaiseksi kun nykyisilläkin pärjää. | |
![]() 09.01.2005 18:47:41 | |
Hisys 1 eli tämä 12 tuuman elementillä oleva | |
![]() 10.01.2005 01:03:38 | |
Pari parannusideaa minulla on ja aion lähiaikoina kokeilla paraneeko vai huononeeko saundi jos lisään koteloihin lasivillaa Lasivillaa en suosittele vaimennusmateriaaliksi. Etenkin refleksiviritteisissä koteloissa pölly saattaa muodostua ongelmaksi! Tuli joskus huollettua diy monitorit joissa 15" elementtien puhekelojen ilmaraot olivat vuosien saatossa "karstoittuneet" tukkoon lasivillan ansiosta. Elementeissä oli jäähdytysilma-aukko magneetin keskellä (siis kotelon sisäpuolella) ja tiivis, ilmaa läpäisemätön pölykuppi. (Luulisin) että niukka vaimennusaineen määrä on tarkoituksenmukaista. Syöhän reilumpi vaimentaminen elementtikoteloyhdistelmän herkkyyttä, eikä Pa-laitteissa vaimennusaineen aiheuttamalla näennäistilavuuden kasvulla ole niin paljon merkitystä kuin esim. kuluttajaelektroniikassa. Tarkoitan siis elementin näkemää kotelotilavuutta, jota vaimennusainetta lisäämällä voidaan kasvattaa. Myös kotelon sisäisiä seisovia aallonpituuksia voidaan vaimentaa tekemällä sen rakenne sellaiseksi, että samansuuntaisia seinämiä on mahdollisimman vähän, jolloin vaimennusaineen merkitys pienenee. Varmaan noi Peaveytkään eivät ole tulitikkuaskin mallisia? Käynpä kysäisemässä ensiviikolla itseäni viisaammilta ja palailen astialle jos nyt ihan pehmeitä oon puhunut ;) tytöt saa soittaa! | |
![]() 10.01.2005 11:07:18 | |
Useampi pää on viisampi kuin yksi! Hyvä kun otit puheeksi lasivillan mahdollisen elementtiä "karstoittavan" vaikutuksen. Sellainen oli käynyt mielessä, että ulospäin pölyämistä voisi kenties estää laittamalla lasivillaa jonkinmoisen kankaan sisään. En ole täysin varma siitä miksi useinkin esim. HIFI lehden ohjeissa suositellaan laitettavaksi vaimennusmateriaalia ja PA ämyreissä sitä ei ole tai on vain vähän. Siis ei ole koskaan tullut kokeiltua miten vaimennusaineen määrä käytännössä vaikuttaa sointiin. Mulle ei ole tärkeää soiko laitteeni maksimaalisen kovaa, mutta kiinnostusta riittää rakenteluun, jotta ne soisi mahdollisimman hyvin. Käynpä kysäisemässä ensiviikolla itseäni viisaammilta ja palailen astialle jos nyt ihan pehmeitä oon puhunut ;) Mielelläni kuulen lisävalaistusta aiheesta! | |
![]() 19.01.2005 20:09:19 | |
löytyykö mitä vielä??? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)